تقاضای نهادهای بین‌المللی از باخ برای لغو ممنوعیت حجاب ورزشکاران فرانسوی

چندین نهاد بین‌المللی ورزشی و حقوق بشری از توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، خواسته‌اند تا برای لغو ممنوعیت حجاب ورزشکاران زن فرانسوی در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس مداخله کند.

چندین نهاد بین‌المللی از رئیس کمیته بین‌المللی المپیک درخواست کردند به زنان مسلمان فرانسوی برای شرکت در المپیک کمک کند.

به گزارش فارس و به نقل از BBC، سازمان‌های ورزش و حقوق بشر از توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک خواسته‌اند تا در لغو ممنوعیت ورزشکاران فرانسوی با حجاب کمک کند.

کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در ماه سپتامبر اعلام کرد که ورزشکاران بدون هیچ محدودیتی در دهکده ورزشکاران بازی‌های المپیک 2024 پاریس از حجاب حضور خواهند داشت.

این در حالیست که آملی اودیا کاسترا وزیر ورزش فرانسه ورزشکاران فرانسوی محجبه را از بازی‌ها منع کرده و گفته است که باید به جدایی شدید دین و دولت در کشور احترام بگذارند.

شهروندان فرانسوی در بیان هر گونه آداب و رسوم و نمادهای مذهبی آزادند، اما تصریح شده است که نهادهای دولتی و عمومی که المپیک هم در آن دسته قرار می‌گیرد باید صراحتاً عاری از این شرایط باشند.

 چندین گروه بین‌المللی نامه‌ای را به باخ ارسال کرده‌ و گفته‌اند این قانون فرانسه مغایر با منشور المپیک است.

در ادامه این نامه آمده است: «ممنوعیت حجاب در ورزش منجر به تبعیض، نامرئی شدن، حذف و تحقیر بسیاری از ورزشکاران مسلمان شده و باعث آسیب و انزوای اجتماعی شده است».

در ادامه این نامه آمده است: ما از کمیته بین‌المللی المپیک به‌ عنوان رهبر جنبش المپیک می‌خواهیم تا پیش از پاریس 2024 از اهرم قابل‌توجه خود استفاده کند و از مقامات ورزشی فرانسه بخواهد که همه ممنوعیت‌های ورزشکاران با حجاب در فرانسه را در تمام سطوح ورزشی لغو کند. این گام مهم تضمین می‌کند که المپیک و پارالمپیک میراث واقعی در راستای برابری جنسیتی در فرانسه با حصول اطمینان از عدم تبعیض است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان