المپیک ۲۰۲۴ فرانسه: نظارت هوش مصنوعی بر جمعیت با ۸ معیار کلیدی

مقامات فرانسه در راستای تامین امنیت بازی‌های المپیک ۲۰۲۴، از هوش مصنوعی برای نظارت بر جمعیت استفاده خواهند کرد. این سیستم‌ها که در ایستگاه‌های قطار، کنسرت‌ها و مسابقات فوتبال آزمایش شده‌اند، قادر به شناسایی ترافیک خلاف، حضور در مناطق ممنوعه، ازدحام جمعیت، بسته‌های رها شده، سلاح، جسد و آتش‌سوزی هستند.

دولت فرانسه در زمان برگزاری المپیک از هوش مصنوعی کمک می‌گیرد.

به گزارش فارس، مقامات فرانسوی در زمان برگزاری بازی‌های المپیک از هوش مصنوعی (AI) برای اسکن هزاران ورزشکار، مربی و تماشاچی برای نظارت استفاده می‌کنند.

آنها در ماه‌های اخیر سیستم‌های نظارت هوش مصنوعی را در ایستگاه‌های قطار، کنسرت‌ها و مسابقات فوتبال آزمایش کرده‌اند. وقتی بازی‌ها از اواخر جولای شروع شود، این سیستم‌ها جمعیت، بسته‌های رها شده و سلاح‌ها را شناسایی می‌کنند.

مقامات فرانسوی می‌گویند این ابزارها قبل از بازی‌ها به طور کامل عملیاتی نمی‌شوند اما از آن پس خدمات پلیس، آتش نشانی و برخی از ماموران امنیتی حمل و نقل فرانسه تا 31 مارس 2025 از آنها استفاده خواهند کرد.

کمپین‌ها نگران هستند که نظارت هوش مصنوعی به یک امر عادی تبدیل شود. کتیا روکس سرپرست سازمان عفو ​بین‌الملل فرانسه، در این باره گفت: بازی‌های المپیک فرصت بزرگی برای آزمایش این نوع نظارت تحت پوشش مسائل امنیتی است و راه را برای سیستم‌های مزاحم‌تری مانند تشخیص چهره هموار می‌کند.

دولت فرانسه برای این کار 4 شرکت را استخدام کرده است. پلتفرم‌های امنیتی این شرکت‌ها 8 معیار کلیدی را اندازه‌گیری می‌کنند: ترافیک خلاف جریان، حضور مردم در مناطق ممنوعه، حرکت جمعیت، بسته‌های رها شده، وجود یا استفاده از سلاح، ازدحام بیش از حد، جسد روی زمین و آتش‌سوزی.

بر اساس گزارش سال 2020، در سراسر فرانسه حدود 90000 دوربین نظارت تصویری وجود داشت که توسط پلیس نظارت می‌شد. قانونگذاران فرانسوی سعی کرده‌اند با ممنوعیت تشخیص چهره، انتقادها را کاهش دهند. مقامات می‌گویند این خط قرمزی است که نباید از آن عبور کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان