فوتبال در چنگال اژدهای هفت سر مافیا؛ استعفای راس هرم ضرورت فوری!

امیررضا واعظ آشتیانی، مدیرعامل اسبق استقلال، با انتقاد شدید از وضعیت موجود در فوتبال ایران، خواستار برخورد قاطع با مفسدان و ناکارآمدان شد. او ضعف مدیریتی، نفوذ افراد غیرمتخصص، و فقدان نظارت را عامل اصلی فساد در فوتبال دانست و تاکید کرد که "راس هرم باید استعفا بدهد!".

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: در پرونده فساد در فوتبال باید مراقب اژدهای هفت‌سر، مافیا و معامله‌ها و تعارفات سیاسی باشیم.

امیررضا واعظ آشتیانی در گفت و گو با فارس، در مورد پرونده فساد در فوتبال و صحبت های سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه این اتفاقات به باشگاه های اصلی لیگ برتر هم رسیده، صحبت های کارشناسی خود را در این خصوص به شرح زیر مطرح کرد:

مدیریت ناتوان وپراشتباه حاصل وضع موجود فوتبال

وضع موجود فوتبال حاصل 15 سال مدیریت پراشتباه و ناتوان در سیستم فوتبال است. در این مدت افراد مختلف و کارشناسان در مورد سوءمدیریت و مفسده در فوتبال بارها صحبت کرده اند. هر جایی که مدیریت ضعیف و ناتوان باشد، مفسده به وجود می آید و فاسدها فعالیت می کنند.

ورود افراد غیرمتخصص وغیرمتعهد زمینه ساز مشکلات

پروژه نفوذ فقط در مسایل سیاسی و اقتصادی نیست بلکه ممکن است در همه حوزه از جمله ورزش رخ بدهد. هرجایی که افراد غیر متعهد و غیرمتخصص وارد می شوند و سوء مدیریت وجود دارد حاشیه ها ومشکلات زیادی رخ می دهد. هرجا موفقیت هست شک نکنید که مدیریت توانا و کارآمد وجود داشته است.

نظارت حلقه مفقوده؛ راس هرم باید استعفا بدهد!

حلقه مفقوده فوتبال نظارت است. آنهایی که مدعی بودند فوتبال ما پاک است حالا باید پاسخ بدهند خود این افراد 15 سال در حکمرانی فوتبال اشتباهات خود را ادامه دادند و باعث چنین اوضاع افتضاحی  شدند. در چنین شرایطی باید راس هرم استعفا بدهد.

رئیس فدراسیون باید پاسخگوی افکار عمومی باشد

رئیس فدراسیون فوتبال اکنون باید پاسخگو نه اینکه بگوید من در حال پیگیری این پرونده هستم! به دادستان کرمان نامه بنویسد و بگوید اتفاقی رخ می دهد به ما اطلاع بدهید! چه چیزی را به شما اطلاع بدهند؟! چرا اصلا باید به شما اعلام کنند؟! شما باید پاسخگوی افکار عمومی باشید زیرا کار ناکرده خود را به گردن دیگران انداختید و اکنون فرار رو به جلو می کنید! به نظرم راس هرم فوتبال باید استعفا کند چون ناکارامد نشان داده است.

بی توجهی مدیران فوتبالی به هشدار کارشناسان

می گویند به قوه قضائیه نامه نوشته ایم این در واقع فرار رو به جلوست. مراجع قضایی اکنون اگر اتهامی متوجه این افراد است به آن رسیدگی کنند. این مدیران فوتبالی می گویند ما در این پرونده محکم ایستاده ایم! آن زمانی که باید محکم می ایستادید این کار را نکردید حتی به حرف کارشناسانی که هشدار می دادند نیز بی توجهی کردید.

هشدار مقام معظم رهبری در مورد مافیا

مقام معظم رهبری در دیداری که اخیرا با قهرمانان و ورزشکاران داشتند تاکید فرمودند مراقب مافیا باشید زیرا ایشان متوجه اژدهای هفت سر و مافیا در ورزش شده بودند که این هشدار را دادند.

امیدوارم سرنوشت پرونده فساد درفوتبال به تحقیق و تفحص

پرسپولیس و استقلال دچار نشوددر هر سازمانی که مدیریت بر سازمانش مسلط باشد مسایل حاشیه ای و منفعت طلبانه رخ نمی دهد مدیریت ناتوان باعث نفوذ منفعت طلبان می شود. امیدوارم سرنوشت این پرونده مهم فساد درفوتبال به سرنوشت تحقیق و تفحص از ورزش و باشگاه های استقلال و پرسپولیس در دهه 90 دچار نشود.

حمایت از قاضی مقابل اژدهای 7 سر

در پرونده فساد در فوتبال باید از قاضی و دادستان حمایت شود و مانع نفوذ اژدهای هفت سر در این پرونده شوند. مافیا و اژدهای هفت سر نباید بتوانند تهدید و ارعاب درست کنند تا این پرونده به سرانجام برسد و عدالت اجرا شود. نماینده محترم مجلس شورای اسلامی نیز یکی از وظایفش نظارت است اکنون نماینده مجلس نباید صحبت از ارقامی در فوتبال بکند بلکه این نظارت باید در سال های گذشته انجام می شده است.

نمایندگان مجلس پای پرونده های فساد در فوتبال بایستند و معامله سیاسی رخ ندهد

راهکار موثر برای این وضع موجود ضمن برخورد قاطع و قانونی با متخلفان استعفای مسببان است. این افراد تا چه زمانی می خواهند فرار رو به جلو کنند؟ افکار عمومی و علاقمندان به فوتبال جریحه دار شده است و همان هوادارانی که فوتبال را رصد می کنند. هر هفته 8 مسابقه فوتبال برگزار می شد اما اکثریت آنها حاشیه دار بود از فحاشی و توهین مدیران عامل ، سرمربیان و مربیان وحتی عوامل باشگاه گرفته تا مسایل دیگر که به سکوها کشیده می شود این رفتارهای هنجار شکنانه فقط به دلیل سوء مدیریت است. نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز پای این پرونده بایستند و خدایی نکرده معامله سیاسی و تعارف سیاسی انجام نشود زیرا مردم مطالبه بهسازی و نوسازی فوتبال و ورزش را دارند و دستگاه های نظارتی با قدرت این مطالبه مردم را پیگیری کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر