در پاسخ به تهدیدات غرب

روسیه رزمایشی با موشک های اتمی برگزار کرد

ولادیمیر پوتین، رئیس ‌جمهوری روسیه شخصا دستور برگزاری این رزمایش را در پاسخ به آنچه روسیه به عنوان تهدید غرب در حمایت از اوکراین توصیف می‌کند، صادر کرد. /عکس: تصویر برگرفته از ویدئو وزارت دفاع روسیه از رزمایش روز چهارشنبه ۱۲ ژوئن ۲۰۲۴- آسوشیتدپرس

وزارت دفاع روسیه روز پنج‌شنبه اعلام کرد که در چهارچوب مرحله دوم مانور نحوه استقرار سلاح‌های تاکتیکی هسته‌ای خود، عملیات پرتاب الکترونیکی این موشک‌ها را نیز به تمرین گذاشته است.
 
به گزارش یورو نیوز؛ در این بیانیه‌ آمده است که «در بخشی از مرحله دوم تمرینات نیروهای غیر راهبردی هسته‌ای، نیروهای یگان موشکی منطقه نظامی لنینگراد وظایف رزم آموزشی برای پیشروی مخفیانه به منطقه تعیین شده را به اجرا گذاشتند و شلیک الکترونیکی یک موشک‌ علیه اهداف فرضی دشمن را انجام دادند.»
 
وزارت دفاع مسکو مدعی شده است که این پرتاب‌ها «الکترونیکی» بوده و واقعی نبوده‌اند، اما این پرتاب‌ها در دریا به‌گونه‌ای واقعی انجام شده‌اند. تصاویر منتشر شده توسط وزارت دفاع روسیه از این رزمایش، ملوانانی را نشان می‌دهد که در حال فشار دادن دکمه حمله اتمی از یک کشتی جنگی هستند.
 
گمان می‌رود که این کشتی جنگی در دریای بالتیک بوده باشد و هدفی در فاصله 350 کیلومتری را نشانه رفته باشد.
 
ولادیمیر پوتین، رئیس ‌جمهوری روسیه شخصا دستور برگزاری این رزمایش را در پاسخ به آنچه روسیه به عنوان تهدید غرب در حمایت از اوکراین توصیف می‌کند، صادر کرد.
 
 
 
 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان