آمریکا : حملات در دریای سرخ بر ۶۵ کشور تاثیر گذاشته است

آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در گزارشی جدید ادعا کرد که حوثی‌های یمن (انصارالله) از ۱۹ نوامبر ده‌ها حمله به کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا، ائتلاف و کشتی های تجاری در دریای سرخ و خلیج عدن انجام داده‌اند.

آمریکا روز پنجشنبه در گزارشی ادعا کرد که از زمان آغاز جنگ غزه، حملات حوثی ها (انصارالله) در دریای سرخ بر 65 کشور تأثیر گذاشته است.

به گزارش ایرنا از "الجزیره انگلیسی" آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در گزارشی جدید ادعا کرد که حوثی‌های یمن (انصارالله) از 19 نوامبر ده‌ها حمله به کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا، ائتلاف و کشتی های تجاری در دریای سرخ و خلیج عدن انجام داده‌اند.

در این گزارش آمده است: «حوثی‌ها ده‌ها حمله علیه کشتی‌های تجاری انجام داده‌اند و به درخواست های سازمان ملل و سایر نهادهای بین‌المللی که خواستار پایان دادن به حملات دریایی این گروه هستند، توجه نکرده‌اند.»

در این گزارش آمده است که حمل و نقل کانتینری در دریای سرخ از دسامبر 2023 تا کنون 90 درصد کاهش یافته است و حداقل 65 کشور تحت تأثیر این حملات قرار گرفته اند.

علاوه بر این، حداقل 29 شرکت کشتیرانی و انرژی مسیرهای خود را در نتیجه این حملات تغییر داده اند.

این گزارش می افزاید: «مسیرهای کشتیرانی جایگزین در اطراف آفریقا، حدود یازده هزار مایل دریایی، 1 تا 2 هفته زمان حمل و نقل و تقریباً 1 میلیون دلار هزینه سوخت برای هر سفر اضافه می کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر