شهروندان کدام کشورهای اتحادیه اروپا بیشتر مهاجرت می کنند؟ (+ اینفوگرافی)

آلمان و اسپانیا در سال ۲۰۲۲ بیشترین تعداد مهاجرت را در اتحادیه اروپا داشتند و تعداد مهاجرین هر دو کشور بیش از نیم میلیون نفر بودند. جالب است بدانید که مهاجران آلمانی ترجیح می دهند به سوئیس و اتریش مهاجرت کنند، مهاجران اسپانیایی اغلب در آلمان به سر می برند.

مهاجرت در اتحادیه اروپا از سال 2011 یک موضوع پر بحث بوده است. در واقع، در چندین کشور اتحادیه اروپا، مهاجران نزدیک به یک پنجم جمعیت را تشکیل می دهند. اما الگوهای مهاجرت اتحادیه اروپا چیست؟

به گزارش روزیاتو، در اینفوگرافی زیر تعداد مهاجرت در اتحادیه اروپا بر اساس کشور مقصد آنها در سال 2022 ترسیم شده است.

شهروندان کدام کشورهای اتحادیه اروپا بیشتر مهاجرت می کنند؟ (+ اینفوگرافی)

کدام کشور اتحادیه اروپا بیشترین مهاجرت را در سال 2022 تجربه کرده است؟

آلمان و اسپانیا در سال 2022 بیشترین تعداد مهاجرت را در اتحادیه اروپا داشتند و تعداد مهاجرین هر دو کشور بیش از نیم میلیون نفر بودند. جالب است بدانید که مهاجران آلمانی ترجیح می دهند به سوئیس و اتریش مهاجرت کنند، مهاجران اسپانیایی اغلب در آلمان به سر می برند.

در اینجا لیست کاملی از 27 کشور عضو اتحادیه اروپا و تعداد مهاجرت از آنها، هم تعداد افراد و هم درصد جمعیت، آمده است. داده‌های سوئیس، نروژ و لیختن اشتاین نیز برای زمینه گنجانده شده است، اما بخشی از اینفوگرافیک بالا نیست و تاثیری بر تعداد کلی اتحادیه اروپا ندارد.

شهروندان کدام کشورهای اتحادیه اروپا بیشتر مهاجرت می کنند؟ (+ اینفوگرافی)

*مهاجران بر اساس کشور شهروندی شمارش می شوند، نه بر اساس محل تولد.

به عنوان درصدی از جمعیت، کمی بیش از 2 درصد از جمعیت مالت و لوکزامبورگ در سال 2022 مهاجرت کرده اند.

در سراسر اتحادیه اروپا، تقریباً 3 میلیون نفر در سال 2022 کشور تابعیت خود را ترک کردند. حدود نیمی از آنها بین کشورهای عضو اتحادیه نقل مکان کردند و یک میلیون نفر با هم اتحادیه را ترک کردند. برای مقایسه، کمی بیش از 5 میلیون نفر در همین سال به اتحادیه مهاجرت کردند. سه کشور مقصد اول مهاجران آلمان، اسپانیا و فرانسه بوده است.

مهاجرت به عنوان راهکاری برای کشورهایی در نظر گرفته می شود که با بحران سالخوردگی مواجه هستند تا تعداد نیروی کار خود را افزایش دهند و نسبت وابستگی سالمندان خود را کاهش دهند. با این حال، طبق برآورد یورواستات، مهاجرت فعلی به اتحادیه اروپا روند پیری را معکوس نخواهد کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان