قاضی زاده هاشمی: دوره تحصیل را باید کوتاه کنیم/ نصف زمانی که تحصیل کردم، اضافی بوده

بیشترین زمان تربیت پذیری کودکان از سه سالگی تا هشت سالگی است. زمان مدرسه رفتن فرزندان ما مبنای اسلامی و ملی ندارد

قاضی زاده هاشمی ، کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: در عرصه فرهنگی خط مقدم مردم و خانواده‌ها هستند و دولت نقش تنظیم‌گری و تسهیل‌گری را برعهده خواهد گرفت. مساجد، محلات، امام زاده‌ها، مدارس و ... باید با خانواده‌ها پیوند برقرار کنند.

به گزارش ایسنا، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی جمعه 25 خرداد   1403 با حضور در میز گرد فرهنگی اظهار کرد: نگاه ما به فرهنگ، نگاهی تمدنی است. در فرهنگ غرب آن چه که اهمیت دارد فردیت است. اما در فرهنگ ایرانی- اسلامی جمع اهمیت دارد؛ بنابراین خانواده در فرهنگ کشورمان بسیار بااهمیت است. به دلیل با اهمیت بودن و بنیادی بودن این موضوع ، نام دولتم را دولت خانواده قرار دادم. اساس ارتباط خانواده ، ایثار و از خودگذشتگی است. متاسفانه به علت تهاجم فرهنگی ، سن ازدواج بالا رفته و آمار ازدواج کاهش پیدا کرده است. عنصر بنیادی خانواده زنان هستند.

وی افزود: زنان فرصت هستند و نه مسئله. با زنان تمامی مسائل فرهنگی، اجتماعی و امنیتی کشور قابل حل خواهد بود. عدالت اجتماعی اقتضا می‌کند، با توجه به این که 50 درصد جمعیت کشور زنان هستند، باید توجه ویژه‌ای به آنان شود که متاسفانه این موضوع اتفاق نیفتاده است.

وی خاطرنشان کرد: در عرصه فرهنگی خط مقدم مردم و خانواده‌ها هستند و دولت نقش تنظیم‌گری و تسهیل‌گری را برعهده خواهد گرفت. مساجد، محلات، امام زاده‌ها، مدارس و ... باید با خانواده‌ها پیوند برقرار کنند.

کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: دولت شهید رئیسی به دو بخش آرمان‌ها و اقدامات قابل تقسیم است. برخی از وزرا موفق به اجرای برنامه‌های آیت‌الله رئیسی نشدند. عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد در اعتبار بخشی به هنرمندان نسبت به آن‌چه که باید فاصله زیادی داشته است. اما در زمینه کمیت اتفاقات خوبی در این وزارتخانه افتاد. افکار شهید رئیسی را در حوزه فرهنگ دنبال خواهیم کرد. کسانی که به من کمک می‌کنند افرادی هستند که در ستاد تحول دولت حضور داشته‌اند.  اصلی‌ترین وزارتخانه‌ها در دولت من، وزارتخانه‌هایی هستند که از عنصر خانواده پشتیبانی می‌کنند.

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به کارشناس برنامه که درباره احتمال انصراف  وی سوال کرد گفت: از جمله نامزدهای بد سابقه در انصراف از رقابت‌های انتخاباتی بوده‌ام. عنصر اصلی فرهنگ ایرانی- اسلامی ایثار است. گاهی وظیفه در ماندن است و گاهی در رفتن. از ابتدا با قصد کنار رفتن نیامدم اما آماده فداکاری برای جبهه انقلاب هستم.

وی گفت: معتقد به نظریه مردم رشید هستم و نه مردم صغیر. باید به مردم اعتماد کرد. هر جریانی می‌تواند به خوبی از خود مراقبت کند.  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را با مشورت اهل هنر انتخاب خواهم کرد. در باقی وزارتخانه‌ها نیز به همین منوال عمل خواهد شد.

وی افزود: معتقدم با سازوکار های اول انقلاب نمی‌توان مسائل گام دوم انقلاب را پیش برد. نظام تعلیم و تربیت عمومی نباید فقط محدود به 12 سال باشد.  بیشترین زمان تربیت پذیری کودکان از سه سالگی تا هشت سالگی است. زمان مدرسه رفتن فرزندان ما مبنای اسلامی و ملی ندارد. یادگیری مهارتی که منجر به شغل شود حائز اهمیت است. به عنوان یک جراح و استاد دانشگاه به شما می‌گویم نصف زمانی که تحصیل کردم، اضافی بوده است؛ بنابراین نباید فرزندانمان را به حال خود رها کرد. جدی ترین برنامه من در وزارت آموزش و پرورش خواهد بود

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان