انقلاب فنلاند در اسقاط خودرو

انجمن تولیدکنندگان بازیافت خودرو در فنلاند اعلام کرد که سرویس جدید اسقاط خودروهای دیجیتالی به نام DELV را راه‌اندازی کرده است که انقلابی در نحوه دفع وسایل نقلیه قدیمی در این کشور ایجاد می‌کند.

طرح اسقاط دیجیتال در فنلاند علاوه برمدیریت خودروهای فرسوده، منافع محیط زیستی دارد.

به گزارش ایمنا، انجمن تولیدکنندگان بازیافت خودرو در فنلاند اعلام کرد که سرویس جدید اسقاط خودروهای دیجیتالی به نام DELV را راه‌اندازی کرده است که انقلابی در نحوه دفع وسایل نقلیه قدیمی در این کشور ایجاد می‌کند.

رانندگان اکنون می‌توانند مطمئن شوند که خودروی آنها به درستی اسقاط می‌شود. به گزارش هلسینکی تایمز، این سرویس نزدیک به 300 نقطه پذیرش را در سراسر کشور ادغام می‌کند و کل فرآیند، از جمله صدور گواهی اسقاط، کاملاً دیجیتالی است.

کاهش تعداد خودروهای ارواح

این پلتفرم دیجیتال به عنوان یک راه‌حل برد-برد برای صاحبان خودرو، صنعت و محیط زیست معرفی شده است. اهداف این طرح آسان‌تر کردن فرآیند اسقاط خودرو برای مصرف‌کنندگان با کاهش بار اداری و زمان، بهبود بازیافت و استفاده مجدد از مواد خودرو، افزایش جمع‌آوری داده‌ها و کاهش تعداد «خودروهای ارواح» است. این اصطلاح به خودروهایی اطلاق می‌شود که در مکان‌های عمومی رها می‌شوند تا زنگ بزنند یا قطعات آن‌ها بدون اظهارنامه فروخته می‌شوند.

هر سال حدود 70 تا 80 هزار خودرو در این کشور اسقاط می‌شود، با این حال، 30 هزار خودروی دیگر نامشخص باقی می‌مانند به این معنی که حدود یک‌سوم خودروهای قدیمی در آنجا بازیافت مناسبی ندارند. سرویس دیجیتال جدید مردم را تشویق می‌کند تا با خیال راحت و با مشارکت آنلاین کاربرپسند، اسقاط خودرو را به روشی مناسب انجام دهند.

سرویس بازیافت خودروی جدید فنلاند طبق گزارش‌ها اولین خدمات در نوع خود در سطح جهان است که مصرف‌کنندگان، اپراتورهای بازیافت، مراکز پذیرش، تولیدکنندگان خودرو، واردکنندگان، بیمه‌گران و مسئولان را تحت یک پلتفرم متحد می‌کند.

مقررات اتحادیه اروپا ایجاب می‌کند که حداقل 95 درصد وزن خودرو قابل استفاده مجدد و بازیافت باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان