درخشش ستارگان لیگ برتر عربستان در یورو؛ کانته و استانچیو بهترین بازیکنان زمین

برخلاف پیش‌بینی‌ها، بازیکنان لیگ برتر عربستان در یورو ۲۰۲۴ عملکردی فراتر از حد انتظار ارائه داده‌اند. در حالی که لیگ‌های معتبر اروپایی مانند لالیگا و لیگ فرانسه تاکنون فقط یک نماینده در بین بهترین بازیکنان زمین داشته‌اند، لیگ برتر عربستان با دو نماینده به نام‌های انگولو کانته و نیکولای استانچیو خوش درخشیده است.

کانته و استانچیو در حضور ستارگان شاغل در اروپا به عنوان بهترین بازیکن زمین در یورو 2024 انتخاب شدند.

به گزارش فوتبال 360، بازیکنان لیگ برتر عربستان برخلاف پیش‌بینی‌ها در یورو 2024 عملکرد خوبی داشته‌اند. بازیکنان این لیگ آسیایی در جام ملت‌های آفریقای اخیر نمایش ضعیفی داشتند و کارشناسان تصور می‌کردند در یورو 2024 هم نتوانند خودشان را با ریتم بالای تورنمنت هماهنگ کنند اما در آستانه پایان دور اول مرحله گروهی 2 بازیکن لیگ برتر عربستان به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شدند. 

در برتری 3 بر صفر رومانی مقابل اوکراین، نیکولای استانچیو که گل اول تیمش را با یک شوت دیدنی زد، بهترین بازیکن زمین نام گرفت. کاپیتان 31 ساله رومانی و عضو تیم ضمک 87 دقیقه در زمین بود و بعد از گل، تلاش خستگی‌ناپذیری در مرکز زمین برای حفظ برتری تیمش داشت. 

در آخرین بازی دوشنبه شب هم انگولو کانته در میان ستارگان فرانسه بهترین بازیکن زمین بود. وقتی دیدیه دشان هافبک الاتحاد عربستان را بعد از 2 سال به تیم ملی دعوت کرد، تردیدهای زیادی درباره آمادگی‌اش مطرح شد اما در جریان برد یک بر صفر فرانسه او با دوندگی و توپ‌ربایی‌های تمام‌نشدنی‌اش نشان داد هنوز آمادگی بالایی دارد. 

با گذشت 10  بازی از یورو 2024 تاکنون لیگ برتر انگلیس، سری آ، بوندس‌لیگا و لیگ برتر عربستان 2 نماینده در میان بهترین بازیکنان زمین داشته‌اند؛ در حالی که سهم لیگ فرانسه و لالیگا فقط یک بازیکن بوده. در صورت درخشش کریستیانو رونالدو در بازی امشب پرتغال مقابل چک، این آمار می‌تواند ارتقا پیدا کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان