مهندسی‌سازترین کوچه تهران کجاست؟

یکی از کوچه‌ها که به دلیل معماری منحصر به فرد ساختمان‌ها و طراحی‌اش به قرینه‌ترین کوچه تهران معروف است، کوچه لولاگر است. در این کوچه خانه‌ها، نماها، بالکن‌ها، پنجره‌ها و حتی درختان کاشته شده در آن به‌صورت قرینه ساخته شده‌اند و این حالت قرینه‌بودن تا انتهای کوچه ادامه دارد.

تهران کوچه‌های معروف بسیاری دارد که نامشان به هر دلیل در حافظه ساکنان این شهر ماندگار شده‌اند. کوچه‌هایی که قدم زدن در آنها حس خوشایندی دارد و گشت‌وگذار در این کوچه‌ها خالی از لطف نیست.

یکی از این کوچه‌ها که به دلیل معماری منحصر به فرد ساختمان‌ها و طراحی‌اش به قرینه‌ترین کوچه تهران معروف است، کوچه لولاگر است. در این کوچه خانه‌ها، نماها، بالکن‌ها، پنجره‌ها و حتی درختان کاشته شده در آن به‌صورت قرینه ساخته شده‌اند و این حالت قرینه‌بودن تا انتهای کوچه ادامه دارد.

قرینه و نوستالژیک

به گزارش همشهری، کوچه لولاگر، جزو آثار ثبت ملی‌شده کشورمان است که علاوه بر نما و خانه‌های قرینه‌اش، جذابیت‌های دیگری هم دارد. مثلا قدیمی‌ترین پیتزافروشی تهران یعنی «پیتزا داوود» از دهه 40 در این کوچه قرار دارد و به سبک و سیاق گذشته روی صندلی‌ها و چهارپایه‌های پلاستیکی از مشتریانش پذیرایی می‌کند. همچنین هنگام کوچه‌گردی و تماشای ساختمان‌های قرینه می‌توانید به کافه‌ این کوچه هم سر بزنید. فضای دلنشین و پنجره‌های بزرگ رو به حیاط این کافه قدیمی خستگی‌تان را در می‌کند.

نشانی: خیابان حافظ، خیابان نوفل‌لوشاتو

منطقه: 11

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: حافظ

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: فردوسی

امکانات رفاهی: کافه، پیتزافروشی، گالری

پارکینگ: ندارد

ویژگی: قرینه‌ترین کوچه تهران (یا مهندسی‌ترین خیابان تهران)

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان