از کوکاکولا تا پپسی؛ نگاهی به بازار نوشابه‌های آمریکایی + نمودار

کوکاکولا، که ۱۳۰ سال قدمت دارد، پرمصرف ترین نوشابه در جهان است و تخمین زده می شود که روزانه ۱.۹ میلیارد وعده از آن در ۲۰۰ کشور مصرف می شود. در نتیجه، کوکاکولا یکی از با ارزش ترین برندهای جهان است.

نوشابه های گازدار با طعم های شیرین و با طراوت، یکی از نوشیدنی های مورد علاقه آمریکایی ها به ویژه بچه ها است و همچنین بخش قابل توجهی از صنعت نوشیدنی و غذا را به خود اختصاص می دهد.

به گزارش روزیاتو، در واقع بازار نوشابه های غیرالکلی ایالات متحده رشد فزاینده ای داشته است و پیش بینی می شود تا سال 2025 به 388 میلیارد دلار فروش سالانه برسد. در نمودار زیر، تغییر در سهم بازار نوشابه‌های گازدار ایالات متحده را بین سال‌های 1995 تا 2023، بر اساس داده‌های وال استریت ژورنال نشان داده شده است.

از کوکاکولا تا پپسی؛ نگاهی به بازار نوشابه‌های آمریکایی + نمودار

دکتر پپر در سال 2024 پپسی را پشت سر گذاشت

کوکاکولا برای دهه ها به عنوان پرفروش ترین نوشابه در ایالات متحده یکه تازی کرده است.

کوکاکولا، که 130 سال قدمت دارد، پرمصرف ترین نوشابه در جهان است و تخمین زده می شود که روزانه 1.9 میلیارد وعده از آن در 200 کشور مصرف می شود. در نتیجه، کوکاکولا یکی از با ارزش ترین برندهای جهان است.

در حالی که کوکاکولا از سال 1995، 17 تا 20 درصد از سهم بازار را حفظ کرده است، سهم پپسی از 15 درصد در سال 1995 به 8.3 درصد در سال 2023 کاهش یافته است.

کوکاکولای رژیمی در اواخر دهه 2000، از پپسی پیشی گرفت، اما پپسی در دهه 2010 جایگاه دوم را به دست آورد. با این حال در سال 2024، دکتر پپر عنوان نوشابه شماره 2 آمریکا، پپسی را کنار زد.

از کوکاکولا تا پپسی؛ نگاهی به بازار نوشابه‌های آمریکایی + نمودار

اسپرایت و کوکاکولای رژیمی به ترتیب با 8.1 درصد و 7.8 درصد از سهم بازار، فهرست پرفروش ترین نوشابه های غیرالکلی آمریکا را تکمیل می کنند. در مجموع، سه برند کوکاکولا، 35 درصد بازار را در اختیار دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان