حجت‌الاسلام صدیقی:

دیانت توحیدی در گرو تشکیل حکومت دینی با محوریت ولی‌فقیه است

گروه حوزه‌های علمیه: امام جمعه موقت تهران دیانت توحیدی را در گرو تشکیل حکومت دینی با محوریت ولی‌فقیه دانست و بیان کرد: کسی که با ولی‌فقیه مقابله می‌کند، در واقع مقابله او با ائمه معصومین(ع) و امام زمان(عج) است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران پیش از ظهر امروز 9 دی‌ماه در تجمع طلاب و روحانیون تهرانی که در مجتمع شهید مطهری به مناسبت حماسه 9 دی برگزار شد، گفت: حماسه 9 دی روز غلبه بر آتش فتنه و روز افشای نفاق منافقین و روز برخورد با ستون پنجم دشمن است.



وی عنوان کرد: حماسه 9 دی روز ایمان و حماسه ولایت و حماسه عشق به امامت و حماسه حضور برای براندازی فتنه غربی بود.



امام جمعه موقت تهران با اشاره به داستان فرعون گفت: او برخی از افراد را به مرگ تهدید کرد اما این افراد گفتند که این مرگ نوعی تحول است و ما را به سوی خدا می‌برد؛ این تحول بسیار ارزشمند است و انقلابی که بی‌دینی را از آسمان کشوری دور می‌کند، غبار فسق و فجور را از فضای جامعه می‌زداید، به مستضعفین روحیه امید می‌دهد و سنگرهای مقابله با استکبار جهانی و جهاد با ستمگران را مستحکم می‌کند و از قطره‌های پراکنده دریای طوفانی می‌سازد و به سوی مقصد حرکت می‌کند و موانع را برمی‌دارد، انقلابی الی‌الله است.



انقلاب اسلامی به دنبال نجات بشر از اسارت نفس اماره است



حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه هدف از زندگی رسیدن به خداست، گفت: راه این رسیدن پیروی از ولایت است و انقلابی که بر اساس ولایت است، می‌تواند انقلاب الی‌الله نام گیرد و این انقلاب به دنبال تحقق آرمان‌های دین و نجات بشر از اسارت نفس اماره و شکستن بت‌های طاغوت است و چنینی انقلابی مرگ ندارد.



امام جمعه موقت تهران افزود: در برابر این انقلاب الی‌الله انقلابی دیگر مبنایش طغیان‌گری است که یقین را به شک مبدل می‌کند و اتحاد و انسجام امت توحیدی را به اختلاف شرک‌آلود بدل و حاکمیت خداوند را به حاکمیت هوی و هوس تبدیل می‌کند.



وی افزود: سران فتنه و دست اندرکاران فتنه به شعله‌ور کردن آتش آشوب و اختلاف می‌پردازند، آنها افرادهوی‌پرستی هستند که از هوی و هوس خود تبعیت می‌کنند، انسانی که تابع خداست زیر پرچم حکومت خدا، انبیاء و ائمه(ع) است.



حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به ابعاد مختلف دین اسلام گفت: اسلام دین سیاست، فرهنگ، مدیریت، جهاد، اقتصاد و غیره است و مطمئنا در این دین برای مدیریت اسلامی پیش‌بینی‌هایی شده است و لازمه ابدی بودن این دین این است که حاکم اسلامی در همه ادوار و زمان‌ها وجود داشته باشد.



امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: دیانت توحیدی در گرو تشکیل حکومت دینی با محوریت ولی‌فقیه است و کسی که با ولی‌فقیه مقابله می‌کند در واقع مقابله او با ائمه معصومین(ع) و امام زمان(عج) است، همانطور که اگر به شخص فقیهی احترام می‌گذاریم احترام ما به دین، قرآن، فقاهت علم، پیامبر(ص) و ائمه(ع) است.



حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به رمز پیروزی ملت ایران گفت: اگر ملت ما بر آمریکا پیروز شد به این خاطر بود که با ولایت توانست تمام رشته‌های وابستگی‌ خود را از آمریکا و دنیای غرب قطع کند.



وی اظهار کرد: ملت ما زیر پرچم ولایت هشت و سال و نیم جنگ را تحمل کرده است و ندای هیات من‌الذله این ملت خاموش نشد و نشان داد حق بر باطل چیره می‌شود؛ این ملت در زمان جنگ حرکت روبه جلوی خود را متوقف نکرد و در حصرهای شدید اقتصادی نیز حرکت علمی خود را به جلو پیش برد.



حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به دیگر توانمندی‌های ملت ایران افزود: این ملت بر فتنه‌های داخلی و شورش‌های منطقه‌ای پیروز شد و به شرق و غرب نه گفت و ثابت کرد که می‌توان نه شرقی ونه غربی بود و به پای خود ایستاد و زندگی عزت‌مندانه و شرافت‌مندانه‌ای را هم داشته باشیم.



امام جمعه موقت تهران بیان کرد: برخی افراد از امام(ره) عقده داشتند و در مسیر فتنه برای براندازی برنامه‌ریزی داشتند و دندان‌هایشان را تیز کرده بودند اما فضا را در زمان امام مناسب نمی‌دیدند و معتقد بودند تا ایشان زنده هستند، انقلاب به سمت دین و حاکمیت ارزش‌های دینی حرکت می‌کند.



وی گفت: برخی از این افراد در کنار امام حضور داشتند اما از همان ابتدا نیز دلشان برای ارتباط با آمریکا لک زده بود و می‌خواستند فرهنگ غرب را دوباره در ایران احیا کنند، اما تا زمانی که امام زنده بودند آنها نمی‌توانستند نیات خود را عملی کنند.



فتنه سال 88 از جنگ سخت‌تر و از کودتا مشکل‌تر بود



امام جمعه موقت تهران با ذکر اینکه فتنه سال 88 از جنگ سخت‌تر و از کودتا مشکل‌تر و از هر خطری خطرناک‌تر بود، افزود: در این فتنه کسانی جلو آمدند که کسی فکر نمی‌کرد کارشان به اینجا کشیده شود؛ آنها صاحب‌منصبان دوران حاکمیت امام و خود را از بنیانگذاران راه ولایت می‌دانستند، اما جزء اولین گروه‌هایی شدند که در برابر حکومت اسلامی و حاکمیت ولایت قد علم کردند.



حجت‌الاسلام صدیقی در بیان فتنه 88 گفت: در این فتنه سلطنت‌طلبان و منافقین و کسانی که با ولایت فقیه و با ولایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بیعت کرده بودند در کنار منافقین و ملحدین در یک صف به میدان آمدند و مسئله تقلب را مطرح کردند و در برابر ولایت و آرمان‌های بلند انقلاب قد علم کردند و هشت ماه این کشور در آتش فتنه نگه داشتند.



حجت‌الاسلام صدیقی افزود: این عمل آنها دنیای استکبار را نیز به طمع انداخت و سران قدرت‌های بزرگ رسما به صحنه آمدند و گفتند که ما اوضاع را رصد و از فتنه‌گران حمایت می‌کنیم؛ بوق‌های تبلیغاتی و شبکه‌های ضدانقلابی تبلیغاتشان را شروع کردند.



امام جمعه موقت تهران در پایان افزود: حضور مردم در سراسر کشور روی فتنه را سیاه و چشم فتنه را کور کرد؛ حضور الهی مردم  فرصتی برای اعلام حمایت از ولایت بود و 9 دی حمایت مردم از استمرار خط نه شرقی و نه غربی امام(ره) بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان