وزیر ارتباطات : تحقق ۲۵ درصدی تعهد اپراتورها برای افزایش سرعت و کیفیت اینترنت تا پایان خردادماه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: طبق آمار داخلی و داشبوردهای جهانی، سرعت و کیفیت اینترنت در مقایسه با دی ماه ۱۴۰۲ روند صعودی داشته است و تعهد اپراتورها تا کنون به میزان ۲۵ درصد محقق شده و انتظار می‌رود تا پایان امسال تعهد ۵۰ درصدی اپراتورها محقق شود که در غیر این صورت اپراتورها مشمول جریمه می‌شوند.

وزیر ارتباطات در پاسخ به سیتنا، خبر داد: تحقق 25 درصدی تعهد اپراتورها برای افزایش سرعت و کیفیت اینترنت تا پایان خردادماه
 
به گزارش سیتنا، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا در نشست خبری «گزارش خدمت» پیرامون تعهد اپراتورها برای ارتقای 30 درصدی سرعت و کیفیت اینترنت تا پایان خرداد ماه 1403، گفت: هر افزایش تعرفه ای که صورت می‌گیرد، نتیجه ای جز افزایش درآمد برای آن مجموعه ندارد‌.
 
وی، ادامه داد: افزایش تعرفه ای که داشتیم پس از شش سال صورت گرفت و اگر این افزایش تعرفه طی سال‌های گذشته بر اساس تورم بالا می رفت، این رقم پنج الی شش برابر بیشتر از 34 درصد تعیین شده، اعمال می شد‌.
 
زارع پور، اضافه کرد: افزایش تعرفه برای سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت ها بود و متقابلا اپراتورها متعهد شدند که تا خرداد ماه 1403، کیفیت و سرعت اینترنت را تا 30 درصد ارتقا دهند و مطابق الحاقیه پروانه در صورت عدم اجرای تعهد، اپراتور جریمه خواهد شد.
 
وی، خاطرنشان کرد: طبق آمار داخلی و داشبوردهای جهانی، سرعت و کیفیت اینترنت در مقایسه با دی ماه 1402 روند صعودی داشته است و اپراتورها در مسیر خوبی قرار دارند واگرچه ممکن است تا پایان خرداد ماه 30 درصد تعهد محقق نشود، اما با ادامه نظارت وزارت ارتباطات حتما افزایش کیفیت محقق خواهد شد.
 
وی افزود: قولی که داده بودیم این بود که در مقایسه با دی ماه سال گذشته، تا پایان امسال 50 درصد افزایش سرعت و کیفیت اینترنت داشته باشیم، شاید تاکنون 25 درصد محقق شده باشد، اما انشالله تا پایان سال این 50 درصد محقق و جبران خواهد شد و در غیر این صورت اپراتور مشمول جریمه می‌شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان