حجت‌الاسلام ابوترابی:

سلوک عقلانی راه رسیدن به منبع وحی و ارتقای ایمان است

گروه حوزه‌های علمیه: نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که دست‌یابی به بصیرت نیازمند سلوک عقلانی است، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در پرتو نور بصیرت و معرفت کشتی انقلاب را در فراز و نشیب‌ها سکانداری می‌کنند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قران (ایکنا)، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی در مراسم گرامی داشت 9 دی در مهدیه اصفهان، گفت: صبر از کلید واژه‌هایی است که آیات و روایات اسلامی جایگاه ویژه‌ای برای آن ترسیم کرده‌اند.



وی با اشاره به آیات سوره عصر ادامه داد: این آیات انسان‌ها را در خسران معرفی می‌کنند به جز کسانی که خود را به دوخصیصه حق و صبر آراسته باشند.



نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: کسانی که گوهر حق را در عرصه‌های مختلف فردی، خانوادگی و اجتماعی به خوبی بشناسند و در مسیر آن ثابت قدم و استوار باشند راه سعادت را خواهند یافت.



عقلانیت؛ تنها مسیری که صبر و بصیرت را به همراه می‌آورد



وی با بیان اینکه عقلانیت تنها مسیری است که صبر و بصیرت را به همراه خواهد آورد، ادامه داد: نعمت ایمان اولین نعمتی است که در سایه شناخت حق و حیات عقلانی برای انسان میسر می شود.



حجت‌الاسلام ابوترابی گفت: باید از تمام توان انسانی خود به خوبی بهره بگیریم تا در سایه آن به حیات وحیانی راه یابیم و از این طریق به نعمت توحید، رسالت و ولایت راه یابیم.



وی اظهار کرد: استاد پرورش از دسته انسانهایی بود که حرکت در سایه نور معرفت و ایمان، مجاهدت در راه خدا و تهذیب نفوس را برنامه خود ساخت و از این طریق در هموار نمودن راه انقلاب اسلامی گام برداشت.



نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: او علم و معرفت خود را در چشمه جوشان نهج‌البلاغه و قرآن و بزرگانی چون شهید مطهری‌ها و علامه طباطبایی‌ها جستجو کرد.



وی اظهار کرد: سلوک عقلانی راه رسیدن به منبع وحی و ارتقای ایمان است و این همان مقام بصیرت است؛ امام خمینی (ره) در سایه همین بصیرت مسیر انقلاب اسلامی را هموار کرد و رهبر معظم انقلاب در پرتو نور بصیرت و معرفت به عنوان ناخدای خدامحور کشتی انقلاب اسلامی را در فراز و نشیب ها سکانداری می‌کنند.



وی با اشاره به بصیرت مردم ایران اسلامی در دوره‌های مختلف، تصریح کرد: ملت ایران با بصیرت خود هر تهدیدی را به فرصت تبدیل کردند و راه عزت و اقتدار خود را تداوم بخشیدند.



نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به آیه 200 سوره آل عمران گفت: در این آیه افراد به ایستادگی فردی و جمعی در برابر دشمن و ارتباط داشتن به منظور دفاع از مرزهای جامعه اسلامی دعوت می‌شوند.



وی با اشاره به ایستادگی ملت ایران اسلامی در برابر سه دهه توطئه‌های نظامی، اقتصادی و رسانه‌ای دشمنان اسلام، اظهار کرد: نوزاد انقلاب اسلامی در دفاع مقدس در برابر تجهیزات پیشرفته نظامی که عقبه رسانه‌ای آن را حمایت می‌کرد به یاری ملت ایران ایستادگی کرد.



حجت‌الاسلام ابوترابی تصریح کرد: ایستادگی ملت ایران در برابر نظام سلطه امروز به الگویی برای آزادی‌خواهان جهان اسلام در لبنان، سوریه، فلسطین و عراق تبدیل شده است؛ به گل نشستن ماشین جنگی آمریکا در عراق، شکل گیری مقاومت لبنان و فلسطین  به واسطه الگو گرفتن ملت‌های دیگر از ایستادگی و صبر ملت ایران بود.



نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به فتنه 88 اشاره کرد و گفت: پیروزی شیرین ملت ایران در خلق حماسه سال 92 نتیجه صبر و ایستادگی در فتنه 88 بود؛ اگر صبر و ایستادگی ملت ایران در برابر توطئه‌های دشمنان نبود امروز ملت ایران در قله وحدت و انسجام ملی و اسلامی قرار نداشت.



دشمن‌شناسی؛ از ویژگی‌های ملت ایران در نیم قرن اخیر



حجت‌الاسلام ابوترابی با بیان اینکه دشمن‌شناسی از ویژگی‌های ملت ایران در نیم قرن اخیر است، افزود: ملت ایران بر اساس آیات قران به مصداق یاران واقعی رسول اسلام (ص) در برابر دشمنان با شدت و در برابر دوستان با رحمت برخورد می‌کنند.



وی تصریح کرد: باید در پرتو علم و معرفت، در مبانی نظری به صورت هماهنگ و در حوزه عمل یکپارچه عمل کنیم و راه را برای عزت و اقتدار بیشتر ایران اسلامی فراهم کنیم؛ فراهم کردن جبهه‌ای واحد و متحد در سایه مقاومت می‌تواند اقتدار ما را روز به روز فراهم سازد.



نائب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز به برکت مقاومت ایران اسلامی اندیشه رویارویی با مدیریت آمریکا به عنوان یک اندیشه مسلط در جوامع اسلامی مطرح شده است و آمریکا به معنای واقعی منفور ملت‌های اسلامی شده است.



حجت‌الاسلام ابوترابی تاکید کرد: امروز مقابله با رژیم صهیونیستی سیاست راهبردی جهان اسلام است و این از دستاوردهای ایستادگی ملت ایران در برابر نظام سلطه است.



لزوم پرهیز از سخنان تفرقه‌انگیز



وی پرهیز از سخنان تفرقه‌انگیز، بهره‌گیری از توان علمی و تحکیم صفوف اسلامی را لازمه وحدت ملی و انسجام اسلامی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: باید با ایجاد پیوندهای دینی و اخلاقی زمینه اقتدار امت اسلام را فراهم ساخت، رهبر جامعه اسلامی در همه فراز و نشیب ها مسیر صبر و ارتباط جامعه اسلامی را هموار می‌سازد.



 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان