کمونیست‌ها در استقبال از رئیس‌جمهور روسیه بریز و بپاش کردند

راز رفاقت دو رفیق

مذاکرات دوساعته پشت درهای بسته

 پوتین اولین رئیسِ دولتی بزرگ است که از زمان شیوع کرونا به کره‌شمالی سفر و اهمیت آن را برای روسیه برجسته می‌کند: «این کشور یکی از معدود کشورهای همفکری است که می‌تواند و مایل به تامین سلاح‌های متعارف بسیار مورد نیاز مسکو برای جنگش در اوکراین است.» «اون» بامداد چهارشنبه در پیونگ‌یانگ، پایتخت کره‌شمالی، از پوتین استقبال کرد. دولت او که از کمبود انرژی رنج می‌برد، مرکز شهر پیونگ‌یانگ را با چراغ‌های روشن پر کرد؛ زیرا دو رهبر با یک ماشین - لیموزین Aurus ساخت روسیه که سال گذشته پوتین به اون هدیه داد - به ‌میهمان‌خانه دولتی هدایت شدند. با وجود گرمای شدید، جمعیت زیادی برای مراسم استقبال از پوتین در میدان اصلی پیونگ‌یانگ در اواخر روز چهارشنبه بسیج شدند، همراه با گاردهای افتخاری و بادکنک‌های رنگارنگ که به هوا رها شدند. هنگام ورود پوتین، جمعیت گل‌های کاغذی و پرچم‌های ملی دو کشور را تکان دادند.

جنگ پوتین در اوکراین این دو رهبر را بیش از هر زمان دیگری به هم نزدیک کرده است. به گفته رسانه‌های دولتی روسیه، پیش از رفتن پوتین به ویتنام، آنها در بیشتر روز چهارشنبه گفت‌وگوهای دوجانبه داشتند. با شروع مذاکرات، پوتین از یک سند مشارکت استراتژیک جدید رونمایی کرد که دو رهبر در این نشست امضا کردند. پوتین به رهبر کره‌شمالی گفت: «ما از حمایت مداوم و تزلزل‌ناپذیر شما از سیاست روسیه، از جمله درباره اوکراین، با توجه به مبارزه ما علیه سیاست امپریالیستی که ایالات متحده طی دهه‌ها در رابطه با فدراسیون روسیه دنبال کرده است، بسیار قدردانی می‌کنیم.»

پوتین که آخرین‌بار کمی پس از رئیس‌جمهور شدن در سال2000 به کره‌شمالی سفر کرد، به تغییرات پایتخت این کشور در طول سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت که این شهر تحت رهبری آقای «اون» زیبا شده است. وی ابراز امیدواری کرد که دیدار بعدی رهبران دو کشور در پایتخت روسیه برگزار شود. بر اساس گزارش‌های رسانه دولتی روسیه، اون در اظهارات خود بر آنچه او نقش روسیه در حمایت از ثبات و تعادل استراتژیک در جهان خواند، تاکید کرد. به گزارش خبرگزاری دولتی کره‌شمالی، رهبر این کشور مجددا از حمله روسیه علیه اوکراین حمایت کرد و از دوران جدید در روابط میان مسکو و پیونگ‌یانگ به نیکی یاد کرد. دو رهبر سپس به مدت حدود 2ساعت وارد مذاکرات پشت درهای بسته شدند.پس از مذاکرات، روز چهارشنبه، پوتین از تنها کلیسای ارتدکس روسیه در کره‌شمالی که در اواسط دهه2000 ساخته شده است، بازدید کرد. رسانه‌های دولتی روسیه تصاویری از جشن‌های دسته‌جمعی را که مقامات کره‌شمالی ترتیب داده بودند، منتشر کردند و آن را از رژه‌ها و راهپیمایی‌های نظامی دوران شوروی مقایسه کردند.

پرتره‌های رهبر روسیه ساختمان‌ها و خیابان‌های سراسر پیونگ‌یانگ را تزئین کرده است. انبوهی از مردم از کنار خیابان متواتر پوتین را که سوار خودرو بود، تشویق می‌کردند. پاول زاروبین، خبرنگار تلویزیون دولتی روسیه که به خاطر پوشش خبری مفصل خود از پوتین شناخته می‌شود، در ویدئویی که از میدان کیم ایل سونگ در تلگرام منتشر شد، گفت: «من هیچ کشور دیگری را نمی‌شناسم که در آن انسان به این راحتی نفس بکشد.» به گفته مقامات آمریکایی و کره‌جنوبی، پوتین گلوله‌های توپخانه و موشک‌هایی را از کره‌شمالی دریافت کرده است تا به جنگ طولانی‌اش در اوکراین کمک کند؛ اگرچه روسیه و کره‌شمالی هرگونه انتقال تسلیحات را رد کرده‌اند. انتظار می‌رود که او در این سفر تعداد بیشتری از آنها را درخواست و دریافت کند. به نوبه خود، اون مشتاق کمک روسیه برای کاهش کمبود نفت کشورش، بهبود سیستم‌های تسلیحاتی آن و تضعیف تلاش‌های واشنگتن برای خفه کردن اقتصادش با تحریم‌های بین‌المللی است.

11 copy

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان