گزارش روزانۀ یورو ۲۰۲۴

روز ششم/ آلمان امیدوار به چهارمین قهرمانی، کرواسی در آستانۀ حذف

تیم ملی آلمان با توجه به دو بازی ابتدایی‌اش در این جام، حالا دیگر یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است. در صورتی که ناگلزمان و شاگردانش بتوانند قهرمان یورو ۲۰۲۴ شوند، آلمان چهارمین قهرمانی‌اش را در جام ملت‌های اروپا بدست آورده است.

   عصر ایران؛ اهورا جهانیان - در ششمین روز از جام ملت‌های اروپا، آلمان تنها تیم پیروز مسابقات بود و با غلبۀ 2 بر صفر بر مجارستان، جواز صعود به مرحلۀ یک‌هشتم نهایی را بدست آورد. در دیگر دیدارهای روز ششم، اسکاتلند و سوئیس در گروه اول مسابقات به تساوی 1 بر 1 رضایت دادند و در گروه دوم، دیدار تیم‌های کرواسی و آلبانی با تساوی 2 بر 2 خاتمه یافت.

    در گروه اول مسابقات، اسکاتلند اگر به سوئیس می‌باخت، شانس چندانی برای صعود از گروه به عنوان تیم سوم نداشت؛ ولی الان با تک‌امتیازی که از سوئیس گرفته، امیدوار است با پیروزی مقابل مجارستان، چهار امتیازی شود و به عنوان تیم سوم گروه به مرحلۀ یک‌هشتم نهایی صعود کند. مجارستان اما اگر در بازی سوم اسکاتلند را هم شکست دهد، شانس چندانی برای صعود از گروه به عنوان تیم سوم ندارد.

نمایی از دیدار اسکاتلند و سوئیس

آلمان امیدوار به چهارمین قهرمانی

   در گروه دوم مسابقات، آلبانی با گلی که در وقت‌های تلف‌شده زد، یک امتیازی شد و حالا امید اندکی دارد که در بازی سوم، اسپانیا را ببرد تا با 4 امتیاز به عنوان تیم دوم یا سوم گروه صعود کند؛ امیدی که بیشتر شبیه رویا است.

   کرواسی نیز که در بازی اول 3 بر صفر مغلوب اسپانیا شد، پس از تساوی 2 بر 2 با آلبانی، اکنون یک امتیازی است و تنها در صورت پیروزی مقابل ایتالیا راهی مرحلۀ حذفی مسابقات خواهد شد. تساوی با آلبانی، کار مودریچ و یارانش را سخت کرده و کسب سه امتیاز بازی مقابل ایتالیا، شرط لازم برای صعود کرواسی است.

   در بازی‌های روز ششم یورو 2024 آنچه بیش از همه جلب توجه کرد، اقتدار تیم ملی آلمان بود. آلمانی‌ها که در بازی اول 5 بر 1 اسکاتلند را شکست داده بودند، در بازی دوم نیز مجارستان را 2 بر صفر بردند.

شادی بازیکنان آلبانی پس از گل دوم مقابل کرواسی در آخرین دقایق وقت‌های تلف شدۀ  بازی

آلمان امیدوار به چهارمین قهرمانی

   تیم ملی مجارستان در یورو 2020 موی دماغ آلمان شد و دیدار این دو تیم در آن جام با تساوی 2 بر 2 خاتمه یافت اما این بار ژرمن‌ها به راحتی از پس مجارستان برآمدند.

   در گروه اول، سوئیس با 4 امتیاز در صورت پیروزی بر آلمان در دیدار سوم، به عنوان تیم اول گروه صعود می‌کند ولی بعید به نظر می‌رسد آلمان با این کیفیتی که در دو بازی اخیر نشان داده، در بازی سوم مغلوب سوئیس شود.

   تیم ملی آلمان با توجه به دو بازی ابتدایی‌اش در این جام، حالا دیگر یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است. در صورتی که ناگلزمان و شاگردانش بتوانند قهرمان یورو 2024 شوند، آلمان چهارمین قهرمانی‌اش را در جام ملت‌های اروپا بدست آورده است.

نمایی از دیدار آلمان و مجارستان

آلمان امیدوار به چهارمین قهرمانی

آخرین قهرمانی ژرمن‌ها 28 سال قبل در یورو 96 رقم خورده و طبیعی است که فوتبالدوستان آلمانی انتظار داشته باشند بعد از نزدیک به سه دهه، فرصت قهرمانی در خانۀ خودشان از دست نرود.

پس از آن قهرمانی، آلمان در یورو 2000 و یورو 2004 در مرحلۀ گروهی مسابقات حذف شد، در یورو 2008 در فینال به اسپانیا باخت، در یورو 2012 و یورو 2016 در مرحلۀ نیمه‌نهایی مغلوب ایتالیا و اسپانیا شد و در یورو 2020 هم در مرحلۀ یک‌هشتم نهایی به انگلیس باخت و حذف شد.

بنابراین در 6 دورۀ گذشته جام ملت‌های اروپا، آلمانی‌ها فقط در سه دوره نمای قابل قبولی ارائه کردند. اما آلمان ناگلزمان علاوه بر اینکه میزبان مسابقات است، کیفیت بالایی هم در دو دیدار گذشته ارائه کرده و طبیعتا بسیاری از مردم این کشور اکنون به چیزی کمتر از فینال و حتی قهرمانی راضی نیستند.

ناگلزمان متولد 1987 است. او سال گذشته در 36 سالگی سرمربی تیم ملی آلمان شد و رکورد بکن‌بائر را که در 39 سالگی سرمربی ژرمن‌ها شده بود، شکست. رساندن آلمان به مقام قهرمانی در جام ملت‌های اروپا، در سن 37 سالگی، افتخاری بزرگ برای یولیان ناگلزمان است.

یولیان ناگلزمان

آلمان امیدوار به چهارمین قهرمانی

در بازی آلمان و مجارستان، جمال موسیالا در دقیقۀ 22 و ایلکای گوندوگان در دقیقۀ 67 برای آلمان گل زدند. ایلکای گوندوگان کاپیتان تیم ملی آلمان در این مسابقات است. او که به عنوان یک آلمانی ترک‌تبار، پیش از جام جهانی 2018 به اتفاق مسعود اوزیل با اردوغان دیدار حاشیه‌برانگیزی داشت، برخلاف اوزیل نسبت به انتقادها به آن دیدار، حساسیت چندانی نشان نداد و اکنون کاپیتان ژرمن‌ها است.

بعد از آن ماجرا و البته حذف زودهنگام تیم ملی آلمان از جام جهانی 2018، اوزیل مدعی شد که همواره با نگاه منفی مردم و مطبوعات آلمان مواجه بوده چراکه ترک‌تبار است و آن‌ها او را در پیروزی‌ها بی‌تاثیر و در شکست‌ها مقصر می‌دانند. اوزیل همچنین مدعی شد که مردم آلمان همیشه در شکست‌ها او را مقصر می‌دانند.

در آلمان بسیاری در نقد سخنان اوزیل نوشتند و حرف‌های او را مصداق بدبینی و توهم قلمداد کردند. به نظر می‌رسد حق با منتقدین اوزیل بوده؛ چراکه اگر ترک‌تبار بودن می‌توانست دلیلی بر تضعیف جایگاه یک بازیکن در تیم ملی آلمان باشد، الان ایلکای گوندوگان نباید کاپیتان تیم ملی آلمان می‌بود. بویژه اینکه تونی کروس هم در این تیم حضور دارد و نسبت به گوندوگان بازیکن مهم‌تری برای تیم ملی آلمان است.

ایلکای گوندوگان، کاپیتان تیم ملی آلمان، پس از گلزنی مقابل مجارستان

آلمان امیدوار به چهارمین قهرمانی

این دوره از مسابقات جام ملت‌های اروپا، به احتمال زیاد، آخرین تجربۀ حضور مانوئل نویر در این مسابقات است. نویر در سه دورۀ گذشته نتوانسته به جام قهرمانی دست یابد و این بار در خانه امید بیشتری به فتح جام دارد. او نمی‌خواهد مثل بوفون شود که دستش از این جام مهم کوتاه ماند.

نویر و بوفون و کاسیاس به عنوان بهترین دروازه‌بان‌های قرن بیست‌ویکم، هر سه، جام جهانی را برده‌اند ولی باید دید نویر در یورو 2024 سرنوشتی مانند بوفون پیدا می‌کند یا کاسیاس؟ اگر آلمان قهرمان یورو 2024 شود، نویر هم مثل کاسیاس گلری می‌شود که هم جام جهانی را برده هم جام ملت‌های اروپا را.

آلمان امیدوار به چهارمین قهرمانی

تونی کروس هم که اعلام کرده پس از مسابقات یورو 2024 از فوتبال خداحافظی می‌کند. ایلکای گوندوگان هم 34 ساله است. بنابراین کروس و احتمالا گوندوگان هم مثل نویر با آخرین فرصت خودشان برای فتح جام ملت‌های اروپا مواجه‌اند.  

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان