گوترش : جهان طاقت تبدیل شدن لبنان به غزه‌ای دیگر را ندارد

گوترش در میان خبرنگاران تاکید کرد هیچ راه حل نظامی برای اوضاع متشنج در مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی وجود ندارد.

دبیرکل سازمان ملل نسبت به تبدیل شدن لبنان به غزه‌ای دیگر هشدار داد و خواهان  اجرای قطعنامه سازمان ملل در خصوص حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی شد.
 
به گزارش ایسنا، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل امروز جمعه خواهان اجرای قطعنامه 1701 این سازمان در خصوص لبنان شد و گفت: مردم جهان طاقت این را ندارند که لبنان غزه دیگری شود.
 
قطعنامه 1701 که در تاریخ 11 اوت 2006 در سازمان ملل به تصویب رسید، خواستار پایان دادن به جنگ 33 روزه میان رژیم صهیونیستی و لبنان شد. همچنین این قطعنامه خواستار ایجاد یک منطقه حائل در مرز جنوب لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی است.
 
مقامات لبنان بارها اعلام کرده‌اند رژیم صهیونیستی به این قطعنامه متعهد نبوده و آن را نقض می‌کند.
 
به نقل از الجزیره، گوترش در میان خبرنگاران تاکید کرد هیچ راه حل نظامی برای اوضاع متشنج در مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی وجود ندارد.
 
دبیرکل سازمان ملل گفت بسیاری در دو طرف خط آبی میان لبنان و فلسطین اشغالی کشته و دهها هزار تن دیگر آواره شدند.
 
با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای سرگرم کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده و ارتش رژیم صهیونیستی نیز بارها به جنوب لبنان حمله کرده است.
 
تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرزهای لبنان خارج شده‌اند.
 
گوترش در ادامه تصریح کرد: توقف اقدامات خصمانه، دستیابی به آتش‌بس تنها راه حل بحران کنونی است. جنگ غزه باید هرچه زودتر متوقف و اسیران آزاد شوند.
 
وی اعلام کرد رژیم صهیونیستی اجازه نمی‌دهد کلاه آبی‌ها کاروان‌های کمک‌رسانی در غزه را همراهی کنند. جهان باید با صدای بلند و واضح بگوید که آرامش فوری در غزه نه تنها ممکن، بلکه ضروری است.
 
گوترش گفت: ما همچنان به فشار برای آتش‌بس فوری در غزه، آزادی بی‌قید و شرط گروگان‌ها و یافتن راهی برای راهکار تشکیل دو دولت ادامه می‌دهیم.
 
دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد خطر گسترش درگیری در خاورمیانه جدی است و باید از آن اجتناب کرد و هر گونه اشتباه در ارزیابی می‌تواند منجر به فاجعه شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان