توافقنامه آمریکا با قزاقستان در زمینه کاهش خطرات هسته‌ای

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که قرار است طی چند روز آتی به آستانه سفر و با قزاقستان توافقی در زمینه کاهش خطرات هسته‌ای امضا کند.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از امضای یک توافق در زمینه کنترل تسلیحات و کاهش خطرات هسته‌ای با قزاقستان طی روزهای آتی خبر داد.
 
به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا، امروز (جمعه) اعلام کرد که این کشور قرار است در سفر یک مقام ارشد آمریکایی در زمینه کنترل تسلیحاتی که قرار است طی چند روز آتی به آستانه سفر کند، با قزاقستان توافقی در زمینه کاهش خطرات هسته‌ای امضا کند.
 
خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مالوری استوارت» دستار وزیر امور خارجه در امور کنترل تلسحاتی، بازدارندگی و ثبات از 22 تا 28 ژوئن (2 تا 8 تیر) به آستانه قزاقستان و ژنو سوئیس سفر خواهد کرد. دستیار وزیر امور خارجه استوارت، در آستانه یک توافق در زمینه کاهش خطرات هسته‌ای میان وزارت امور خارجه آمریکا و وزارت دفاع قزاقستان امضا خواهد کرد.
 
طبق این بیانیه، استوارت قرار است در ژنو، در مراسم دو روزه دهمین سالروز شراکت بین‌المللی در راستی‌‎آزمایی خلع سلاح هسته‌ای شرکت کند.
 
روز گذشته، یک سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا به اسپوتنیک گفته بود که واشنگتن پذیرای تعامل در زمینه خطرات هسته‌ای و کنترل تسلیحاتی با روسیه، بدون گره زدن این مسئله به جنگ اوکراین است. این اظهارات پس از آن مطرح شد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گفته بود مسکو در حال بررسی ایجاد تغییراتی در دکترین هسته‌ای روسیه است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان