مواقعی که نوشیدن آب برای بدن ضرر دارد

آب خوردن یکی از نیازهای ضروری و مهم بدن است اما مواقعی وجود دارند که خوردن آب ممنوع هست و در صورت نوشیدن آب مضرات زیادی در انتظار شما خواهد بود.

خوردن آب بخصوص در فصول گرم سال، امری ضروری برای حفظ سلامت بدن است اما گاهی همین پایه ثابت تمام مطالب پزشکی و بهداشتی میتواند در لیست نبایدها قرار گیرد. خوردن آب در شرایطی ممنوع و مضر است که بدن وضعیت مناسب برای دریافت آب را نداشته باشد؛ درست مثل مواقعی که در ادامه این بخش به آنها پرداخته ایم.

بعد از مصرف شیر

به گزارش نمناک، شیر یکی از بهترین و مفیدترین مواد غذایی برای سلامت بدن است، رایج‌ترین راه برای دلچسب کردن مصرف یک لیوان شیر، ترکیب شیر با شکلات، آجیل، ادویه‌جات یا گیاهان در روز بوده و ترکیب برخی مواد غذایی با شیر مناسب نیست. باید توجه کنید که شما نباید بعد از نوشیدن شیر بخورید زیرا دچار مشکل گوارشی خواهید شد.

بعد از دویدن و ورزش شدید

ما الکترولیت هایی مانند پتاسیم و سدیم را از طریق عرق از دست می دهیم. اگر به شدت عرق کرده اید، باید آن مواد مغذی حیاتی را به شکلی صحیح جایگزین کنید که این مواد مغذی در آب موجود نیست.

اینجاست که شما بجای آب یا یک نوشیدنی ورزشی شیرین، باید از آب میوه های طبیعی که بهترین آنها آب نارگیل است استفاده کنید که به طور طبیعی سرشار از پتاسیم، منیزیم، سدیم و ویتامین C است.

وقتی ادرارتان شفاف است

ادرار بی رنگ گاهی به دلیل نوشیدن بیش از حد آب است، در حالی که گاهی اوقات می تواند نشان دهنده وجود مشکلی در کلیه ها باشد. درمان ادرار بی رنگ و شفاف به علت اصلی ایجاد کننده آن بستگی دارد. اگر به طور منظم بیش از حد آب می نوشید، کاهش میزان آبی که می نوشید می تواند کمک کننده باشد.

در بین غذا خوردن حتی کم

آب خوردن بین غذا، موجب رقیق شدن اسید معده و آنزیم های گوارشی لازم برای هضم پروتین ها، چربی ها و کربوهیدرات ها میشود. رقیق شدن اسید معده توانایی بوجود آوردن اختلالاتی در روند هضم و گوارش و کاهش مقدار جذب مواد غذایی می شود.

بعد از مصرف یک وعده غذایی سنگین

نوشیدن بیش از حد آب قبل یا در طول یک وعده غذایی سنگین می تواند منجر به ناراحتی های گوارشی شود. گفته می شود نوشیدن آب بعد از وعده های غذایی سنگین، ممکن است باعث احساس نفخ بیشتر و سنگینی یا حتی احساس تورم معده در شما ایجاد کند.

بعد از خوردن برخی میوه ها

بعد از خوردن برخی میوه جات چون هندوانه، خربزه، زردآلو، خیار، پرتقال، توت فرنگی و موز آب ننوشید زیرا مصرف آب موجب فساد هضم در معده و ایجاد نفخ، گاز معده و درد شکمی می گردد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان