جلیلی : حقوق کارگر باید به جیب خودشان برود نه به جیب واسطه‌ها

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز ضعف‌ها و مشکلاتی داریم اما ضعف را با نقطه قوت برطرف می‌کنند و ضعف را با این جوانان دانشمند متخصص می‌توان رفع کرد.

سعید جلیلی امشب (2 تیرماه) در جمع مردم اهواز اظهار کرد: خیلی خوشحالم توفیق پیدا کردم در میلاد امام هادی(ع) در جمع مردم خونگرم خوزستان که  هزاران خاطرات  برای ما دارند حضور پیدا کنم.
 
به گزارش ایسنا، وی با اشاره به تاریخ مردم خوزستان افزود: هر نقطه‌ای از کشور ما یک یادگار آن‌ها از خوزستان است. مردم خوزستان منشاء ترویج مکتب اهل بیت بودند. هر کدام از آن‌ها یک گنجینه برای ملت ایران است.
 
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز اگر خداوند به برخی کشورها نعمت‌هایی داده است می‌بینیم محیطی که خوزستان عزیز ما دارد همه این نعمت‌ها را با هم دارد.
 
جلیلی بیان کرد: امروز در یک انتخاب بزرگ هستیم. قبلا دیدیم کسانی آمدند و با وجود این همه ظرفیت‌های بزرگ مادی و معنوی، برنامه آن‌ها این بود که بروند و صرفا چند توافق با دشمنان ملت داشته باشند و دادن یک سری امتیازات و امکانات و حقوق کشور، که نتیجه آن هم خارج شدن آن‌ها از توافق بود. 
 
وی افزود: تحریم‌ها از 800 مورد به 1500 مورد رسید و نتیجه آن شد که در داخل کشور بسیاری از سرمایه‌ها در گوشه گوشه کشور را دیدیم که چه اتفاقی برای آن‌ها رخ داد؛ فضایی مانند فضای هفت تپه رخ داد. 
 
جلیلی گفت: خوزستان نه تنها با نفت و گاز بلکه با ظرفیت‌های مختلف خود می‌تواند موجب جهش کشور و افزایش منابع و اشتغال شود و بیکاری نداشته باشد اما با رفتارشان موجب شدند حتی کسانی که مشغول به کار بودند دچار چه مشکلاتی شوند از جمله هفت تپه. در صورتی که می‌توان از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کرد.
 
وی افزود: ما در انتخاب بزرگ هستیم. یک انتخاب که ضعف‌ها را بگوید و مردم را به ما امید سوق دهد. کارنامه آن‌ها این است که دیدیم آمریکا تعهد را انجام نداد و خارج شد. بعد گفتند نمی‌توانیم نفت را بفروشیم در حالی که با هر بشکه نفت می‎‌توان فرآورده آن را تولید کرد اما رسماً از فروش نفت هم اظهار عجز می‌کردند و در این هشت سال رشد اقتصادی کشور صفر و برخی اوقات زیر صفر شد.
 
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز دوباره طلبکار شده‌اند و می‌خواهند کشور را به سال‌های قبل برگردانند. امروز به شکل‌هایی می‌خواهند این حرف‌ها را مطرح کنند اما در سال 1400 سید محرومان شهید رئیسی را انتخاب کردند و وی به مردم اعتماد کرد و ‌جهان را به چند کشور خلاصه نکرد و گفت در دنیا 200 کشور وجود دارد و نباید سرنوشت اقتصاد کشور و رفاه مردم را به موضع دو سه کشور که بیشترین دشمنی با ملت ما دارند را گره بزنیم.
 
وی افزود: دشمنان ما معترف هستند که با قوت، چرخ اقتصاد کشور و روابط اقتصادی حرکت را شروع کرده است و آمریکا شکست فاحش راهبرد خود را اعتراف کرده است اما در داخل کشور، آن‌ها می‌گویند این گونه نیست. امروز نگاه خودتحقیرانه ذلیلانه‌ای را می‌بینیم.
 
جلیلی گفت: امروز ملت ما دوباره می‌خواهد انتخاب کند. آیا کسانی که تنها به امید توهماتی که فلان کاری کنیم و فلان فرد در کشوری انتخاب نشود می‌توانیم این کار را کنیم. اگر اینطور است هفت تپه و آذرآب چرا اینطور شد؟ امروز کشور ما فرصت ‌های بی‌نظیر تاریخی، تمدنی، اقتصادی، کشاوری و صنعتی دارد و ثمره این باید جهش ایران باشد.
 
وی افزود: علاوه بر حل مشکل مسکن و گرانی باید از همه ظرفیت‌ها هم استفاده شود، باید به تاکیدات مقام معظم رهبری در سال 75 در مورد کشاورزی برسیم و کشاورز در محنت نباشد.
 
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز خوزستان می‌تواند یک سکوی جهش کشاورزی باشد و صنایع مرتبط با کشاورزی می‌تواند در این استان شکل بگیرد. اگر از نفت و گاز و صنایع  صحبت می‌شود ثمره این نعمت باید این باشد که خوزستان نه تنها بیکار نداشته باشد بلکه اشتغال‌آفرینی در این استان در حداکثر باشد.
 
وی افزود: اگر صنایع نفتی، پتروشیمی و پایین‌دست را ایجاد کنیم هر بشکه نفت نه تنها 140 دلار به فروش می‌رود بلکه ده‌ها برابر اشتغال ایجاد می‌کند.
 
جلیلی گفت: امروز ضعف‌ها و مشکلاتی داریم اما ضعف را با نقطه قوت برطرف می‌کنند و ضعف را با این جوانان دانشمند متخصص می‌توان رفع کرد. برای دانشگاه باید ماموریت تعریف شود تا در هر ماموریت صدها جوان را به کار بگیرد و ارزآوری داشته باشد تا کشور جهش یابد. 
 
وی افزود: ضعف‌های موجود قابل پذیرش نیست. آنچه در خوزستان وجود دارد با شکل مطلوب فاصله دارد. نمی‌شود سال‌ها از جنگ بگذرد و مردم در این وضعیت باشند. شهید رئیسی چند بار در خوزستان حضور یافت و امروز باید این گونه برای رفع رنج‌ مردم و رسیدن به نقطه مطلوب حضور داشته باشیم.
 
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: در انتخاباتی هستیم که باید ببینیم در چند سال آینده چگونه می‌خواهیم حرکت کنیم؟ اینکه عملکرد 30 سال خود را می‌بینند و ضعف‌ها را بگویند و بعد بگویند نمی‌توانیم یا اینکه در آستانه انتخابی هستیم که نه تنها مشکلات را برطرف کند و بلکه جهش در شأن ملت ایران و خوزستان در کشور داشته باشیم.
 
وی افزود: امروز مشکلات و ضعف‌ها را می‌بینیم. چرا باید کارگران پیمانی و دستمزدی و ... دچار مشکلاتی باشند و برخی از حقوق آن‌ها در جیب کسان دیگری برود. باید تصمیم جدی گرفته شود تا حقوق وارد حساب کارگر شود نه واسطه‌ها.
 
جلیلی گفت: مردم خوزستان بیشترین کمک را در انقلاب و دفاع مقدس داشتند. در قضایای هفت تپه که مشکلات کارگران را می‌دیدیم نگران بودیم چرا از این سرمایه به نحو احسن استفاده نمی‌شد.
 
وی بیان کرد: امروز فرصت بزرگ تاریخی داریم و اگر می‌گوییم یک جهان فرصت داریم و باید یک جهش بزرگ داشته باشیم راه آن این است که برای شما عزیزان که با همه اخلاص خود و در این وقت شب آمده‌اید تا برای هر ایرانی نقش کار تعریف شود و این قابل تعریف است.‌ این مردم در روزهای پیشرفت کشور می‌توانند پیشگام باشند. امیدواریم با انتخاب خوب شما، در مرحله پیشرفت گام گذاشته شود تا نه تنها مشکلات رفع شود بلکه همه طعم برنامه‌های اقتصادی را سر سفره‌ها ببینند. 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان