این خودروهای جذاب، زیباترین ماشین های سال ۲۰۲۴ هستند (+ عکس)

در این مطلب به معرفی ۱۰ مورد از زیباترین ماشین های جهان در سال ۲۰۲۴ به انتخاب کارشناسان حوزه خودرو می‌پردازیم.

در حالی که صنعت خودروسازی روز به روز در حال پیشرفت است و بسیاری از خودروسازان نوظهور از طراحی‌های فضایی و اغوا کننده در ساخت محصولات خود بهره می‌برند، اما باز هم اصالت ساخت یک خودرو قدرت بیشتری دارد و بسیاری از سلایق به را به‌سوی خود جلب می‌نماید.

به گزارش گجت نیوز، کارشناسان خودرویی رسانه موتور ترند بر اساس همین دیدگاه و علایق خود، 10 مورد از زیباترین ماشین های سال 2024 را انتخاب کرده‌اند که در این بخش از اخبار خودرو به معرفی آنها می‌پردازیم.

زیباترین ماشین های سال 2024 از دید کارشناسان خودرو

بر اساس اعلام کارشناسان موتور ترند، دلیل انتخاب هر یک از خودروهای این لیست علاوه بر توجه به جذابیت‌های ظاهری، اصالت، کیفیت ساخت و میزان فروش بر اساس قیمت نیز بوده است. حال بیایید تا به معرفی هر کدام از این محصولات جذاب بپردازیم.

1. دوج چارجر

این خودروهای جذاب، زیباترین ماشین های سال 2024 هستند + عکس

منفورترین نسخه چارجر از دید کاربران همین نسخه 2024 است و به همین دلیل، خیلی‌ها معتقدند که نسخه‌های الکتریکی چارجر پس از عرضه در نمایندگی‌های فروش در اواخر سال جاری، در بدو ورود نادیده گرفته خواهند شد؛ اما آیا می‌توان از یک چارجر کوپه با خطوط کلاسیک به این راحتی چشم‌پوشی کرد، آن‌هم وقتی که در مسابقات درگ، دوج هلکت‌ را نابود می‌کند؟

این خودرو در دو نسخه درون‌سوز و تمام الکتریکی تولید و روانه بازار شده است. نسخه بنزینی از یک پیشرانه شش سیلندر 3 لیتری تویین توربوشارژ با قدرت 690 اسب بخار و نسخه الکتریکی از موتور برقی 980 کیلوواتی با قدرت 1320 اسب بخار بهره می‌برد.

2. مزدا میاتا RF

این خودروهای جذاب، زیباترین ماشین های سال 2024 هستند + عکس

رودسترها خودروهای بامزه‌ای هستند، اما کوپه‌های تارگا جذاب‌تر به‌نظر می‌رسند. میاتا به خودی خود طراحی فوق‌العاده‌ای دارد، اما سقف فلزی جمع شونده در نسخه RF حال و هوای جذاب‌تری به آن افزوده که خودرو را بسیار گران‌تر از قیمتش جلوه می‌دهد؛ اما آیا این جذابیت بیشتر، ارزش نقاط کور، سروصدای باد و 45 کیلوگرم وزن بیشتر در یکی از سبک‌ترین خودروهای اسپرت بازار را دارد؟

یک نگاه به هر دو نسخه میاتا پاسخ این سوال را مشخص خواهد کرد. این خودرو نیز از یک پیشرانه 2 لیتری با قدرت 181 اسب بخار بهره می‌برد که با توجه به جثه و وزن آن، معقول و کافی به‌نظر می‌رسد.

3. تویوتا GR86

این خودروهای جذاب، زیباترین ماشین های سال 2024 هستند + عکس

20 سال پیش تویوتا سه نمونه از زیباترین خودروهای پرفورمنس جهان را عرضه می‌کرد. MR2 خودرویی جمع‌وجور و در عین حال واقعا جذاب بود. سیلکا GT2 کوپه‌ای شیک و چشم‌نواز بود و مهم‌تر از همه، سوپرای نسل چهارم که نیازی به توصیف ندارد. اما این جادو که برای چند دهه در تویوتا گم شده بود، با GR86 بازگشت.

هر چند نسل اول این خودرو با نام GT86، کوپه اسپرتی با ظاهری مناسب بود، اما GR86 استایل سنتی JDM را در خودرویی با حال و هوای کلاسیک ارائه می‌کند. جی آر 86 با یک پیشرانه چهار سیلندر 2.4 لیتری تنفس طبیعی با حداکثر توان 228 اسب بخار عرضه شده است.

4. شورولت کوروت

این خودروهای جذاب، زیباترین ماشین های سال 2024 هستند + عکس

ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که دیدن یک کوروت موتور وسط به موضوعی عادی تبدیل شده است. رویای بیش از نیم‌قرنی اکنون به حقیقت تبدیل شده و هرگونه جذابیت کوروت C8 ناشی از کمیابی یا تازگی داشتن آن، مدت‌ها است که کاملا کم‌رنگ شده است. با این حال، C8 هنوز هم چشمگیر به‌نظر می‌رسد و هنوز هم ظاهری شبیه یک سوپراسپرت موتور وسط گران‌قیمت دارد.

البته خیلی‌ها طراحی کوروت را بیش از حد شلوغ می‌دانند؛ ولی باید توجه داشت که این ماشین زیر 100 هزار دلار قیمت دارد، اما به‌اندازه خودروهایی با چند برابر قیمت توجهات را جلب می‌کند. پیشرانه کوروت 2024 از نوع 6.2 لیتری هلوشل V8 با قدرت 490 اسب بخار است.

5. لوسید ایر

این خودروهای جذاب، زیباترین ماشین های سال 2024 هستند + عکس

بسیاری از کسانی که این سدان لوکس پهن و کم‌ارتفاع را می‌بینند می‌گویند «اون چیه؟». قطعا این سدان الکتریکی از لحاظ هندلینگ، پرفورمنس و راحتی جزو بهترین‌های کلاس خود است؛ اما ویژگی مهم‌تر این‌که هر کس لوسید ایر را ببیند، حس دیدن یک سفینه فضایی را خواهد داشت و این چیزی است که مالک را سرحال می‌آورد. این خودرو برقی از یک پیشرانه سنکرون با حداکثر قدرت 690 اسب بخار بهره می‌برد. نسخه پرچمدار لوسید Air تا 1234 اسب بخار قدرت را به سرچرخ‌ها می‌رساند.

6. لکسوس LC500

این خودروهای جذاب، زیباترین ماشین های سال 2024 هستند + عکس

زیبایی تخصص لکسوس LC500 است و بدون شک در دسته زیباترین ماشین های سال 2024 قرار می‌گیرد. البته مطمئنا وقتی گاز را تخته کنید، این خودرو بسیار سریع خواهد بود و در سفرهای جاده‌ای هم بسیار راحت است؛ اما باید همه این‌ها را کنار گذاشت و فقط به این کوپه ژاپنی نگاه کرد. البته تمرکز LC روی راحتی بدین معنا است که آن‌قدرها هم اسپرت نخواهد بود، اما هنوز هم باعث نمی‌شود مجبور باشید به چراغ‌های عقب خودروهای زیادی نگاه کنید.

هرچند LC500 نمی‌تواند در هندلینگ با خودروهایی مثل شورلت کوروت یا پورشه کیمن رقابت کند، اما در زیبایی ظاهری نسبت به هر دوی آن‌ها برتری دارد. نسخه پرچمدار این خودرو از یک پیشرانه 8 سیلندر 5.5 لیتری بهره می‌برد که شتاب صفر تا صد 4.4 ثانیه‌ای را برای LC500 رقم می‌زند.

7. جنسیس G70

این خودروهای جذاب، زیباترین ماشین های سال 2024 هستند + عکس

طبق عقیده کارشناسان موتور ترند، زیباترین خودروها آن‌هایی هستند که ده‌ها سال پس از خروج از نمایندگی‌های فروش، هنوز سرها را به سمت خود بچرخاند و جنسیس G70 نیز یکی از این خودروها است. یک خودرو زیبا، اما در عین حال ساده است که چندان تهاجمی به‌نظر نمی‌رسد.

G70 همان چیزی است که یک خودروی لوکس باید باشد. یک ظاهر ساده و باوقار که بدون ورودی‌های هوای عجیب و خطوط تهاجمی که در بی‌ام‌و می‌بینیم، زیبا و چشم‌نواز است. این خودرو در تریم فول از یک پیشرانه 6 سیلندر 3.3 لیتری تویین توربو با قدرت 365 اسب بخار بهره می‌برد.

8. هیوندای سوناتا

این خودروهای جذاب، زیباترین ماشین های سال 2024 هستند + عکس

یکی دیگر از خودروهایی که دیدنش در لیست زیباترین‌ها عجیب به‌نظر می‌رسد هیوندای است. 20 سال پیش کل این شرکت در فیلم توکیو دریفت مورد تمسخر قرار گرفت و شخصیت هان گفت: «تو الان نماینده من هستی، فکر می‌کنی اجازه میدم هیوندای سوار بشی؟». امروز اما هیوندای قهرمان مسابقات رالی WRC است، جذاب‌ترین خودروهای پرفورمنس بازار را می‌سازد و سدان‌های اقتصادی را عرضه می‌کند که به‌نظر می‌رسد از بازی ویدئویی سایبرپانک بیرون آمده‌اند.

امروزه همه ما برند هیوندای را می‌شناسیم، خصوصا سوناتا که ظاهری زیبا را با کابین جادار و دینامیک رانندگی خوب ارائه می‌کند. این خودرو از یک پیشرانه چهار سیلندر 2.5 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 191 اسب بخار و گشتاور 245 نیوتن‌متر بهره می‌برد.

9. تویوتا پریوس

این خودروهای جذاب، زیباترین ماشین های سال 2024 هستند + عکس

تا قبل از سال 2023 دیدن نام پریوس در لیست زیباترین خودروها شبیه شوخی بود؛ اما اکنون این یک واقعیت است. پریوس زمانی که در اوایل دهه 2000 به اسباب دست دوست‌داران محیط‌زیست تبدیل شد، به خودرویی زشت و کسل‌کننده شهرت یافت.

پریوس هر چند خودرویی کاربردی و بسیار کم‌هزینه بود و سلبریتی‌ها را به فرش قرمز می‌برد تا علاقه آن‌ها به حفظ محیط‌زیست را نشان دهد، اما همه‌چیز داشت جز زیبایی. جدیدترین نسل پریوس اما کاملا متحول شده است. هرچند این روزها خودروهای الکتریکی اعتبار زیست‌محیطی پریوس را زیر سؤال برده‌اند، اما این خودرو هنوز هم بسیار کم‌مصرف است.

10. استون‌ مارتین DB12

این خودروهای جذاب، زیباترین ماشین های سال 2024 هستند + عکس

حضور DB12 در این لیست قطعا بسیار قابل دفاع خواهد بود؛ زیرا استون‌ مارتین بیشتر عمر خود را صرف ساخت زیباترین خودروها کرده است. وقتی پشت فرمان یک استون مارتین می‌نشینید باید تمام نگاه‌ها را جلب کنید و DB12 به‌خوبی پیشینیان خود، این‌کار را انجام می‌دهد.

یکی از عوامل مهم در زیبایی DB12 این است که همچنان فرم کلاسیک زیبایی دارد و مثل همه استون‌‌مارتین‌های خوش‌استایل، دقیقا به‌اندازه و درست طراحی شده است. بسیاری از خودروهای استون مارتین برای یک دهه همچنان جذاب به‌نظر می‌رسیدند؛ اما DB12 احتمالا یک قرن بعد هم جذاب خواهد بود. این خودرو با موتور 4.0 لیتری توئین توربو V8، حداکثر قدرت 680 اسب بخار و گشتاور 800 نیوتن‌متر را ارائه می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان