حجتالاسلام امیر جهانی در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) در خصوص تالیف کتاب «تبلیغ تربیتگرا» گفت: به منظور اجرایی کردن مباحث مقام معظم رهبری در راستای توجه به منابع علوم انسانی مبتنی بر آیات و روایات، تبلیغ، یک راهبرد اساسی محسوب میشود.
وی افزود: در واقع تبلیغ یک دانش جدی در عرصه عملیاتی است که باید با این دید نیز به آن نگریسته شود؛ در همین راستا بود که ایده نگارش این کتاب ایجاد شد؛ به همین منظور سعی شد که با شیوه فقاهت گام موثری در علمیسازی این مهارت برداشته شود.
مولف کتاب «تبلیغ تربیتگرا»، یادآور شد: این کتاب، شامل کلیات تبلیغ تربیتگرا است؛ در واقع در این کتاب سعی شده است در قالب فضای امروزی تبلیغ، در حوزه فردی و اجتماعی مباحث کاربردی بیان شود.
وی گفت: این کتاب دارای شش فصل است که در فصل اول آن، دیباچه کتاب گنجانده شده است؛ قسمت بعدی این کتاب شامل ارزیابی عناصر ده گانه تبلیغ است؛ در بخش بعدی، به عرصه لسانی و غیرلسانی در تبلیغ توجه شده است؛ بررسی انواع تبلیغ عنوان دیگر این فصل است که در آن به تبلیغ دعوتی و ابلاغی و کفالتی و... توجه شده است.
مولف کتاب «تبلیغ تربیتگرا» بیان کرد: در فصل سوم، رویکردهای تبلیغی مورد نظر قرار گرفته است که در این بخش به مباحثی چون انذار و تبشیر و... پرداخته شده است.
وی ادامه داد: فصل چهارم این کتاب شامل دیدگاههای تبلیغی و حیطههای هدف فردی و جمعی است و در فصل پنجم نیز اهداف تبلیغ برای طلاب جوان حوزههای علمیه تبیین شده است.
جهانی تصریح کرد: فصل ششم این کتاب به عناصر و شاخصههای ارزشیابی تبلیغ میپردازد که در این بخش توضیح داده شده که این عناصر باید خود را در قالب شاخصههای ارزشیابی تعریف کنند.