نیسان سیما: این لوکس ژاپنی با بنز اتاق تانک کل کل دارد! (عکس)

این نیسان سیما نسل سومی بسیار بکر که در تصاویر مشاهده می کنید حدود ۳۰ هزار کیلومتر کارکرد دارد و برای آن در بازار خودروهای کارکرده آمریکا عدد ۱۳۹۰۰ دلار مشخص شده است. این خودرو در سال ۱۹۹۷ تولید شده است.

عصر ایران - نیسان سیما یک خودروی سدان لوکس است که توسط شرکت نیسان در پنج نسل برای بازار ژاپن و به مدت سه نسل با نام اینفینیتی Q45 برای بازار جهانی تولید و عرضه می‌شد.

نام سیما از واژه‌ی اسپانیایی "cima" به معنای "قله" یا "بالا" گرفته شده است. نسل‌های اولیه‌ی این خودرو از نشانگر ویژه‌ای روی کاپوت استفاده می‌کردند که برگرفته از نام نیسان لورل و به شکل برگ آکانتوس بود. برگ آکانتوس در دوران یونان باستان برای ساخت تاج گل مورد استفاده قرار می‌گرفت - نکته‌ای قابل توجه، زیرا رقیب اصلی سیما در بازار داخلی ژاپن، تویوتا کراون بود.

نیسان سیما مدل 1999 مجهز به پیشرانه 8 سیلندر 4.1 لیتری و جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک است. سیما در این نسل از منظر ابعاد برابر 4970 میلیمتر در طول، 1820 میلیمتر در عرض، 1445 میلیمتر در ارتفاع و 2830 میلیمتر در فاصله بین محورها توسعه یافته است. وزن خالص آن نیز 1730 کیلوگرم است. 

گفتنی است مرسدس بنز اس کلاس دبلیو 140 از سال 1991 تا 1998 میلادی روی خط تولید مرسدس بنز قرار داشت. اس 320 دبلیو 140در ایران به دلیل ابعاد، مقاومت بدنه و کاربرد دیپلماتیک آن به نام اتاق تانک شهرت یافت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان