دسترسی ۱۴۰ هزار نفر از اتباع به سامانه ثنا

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: دسترسی اتباع به ثنا فراهم شده است و  حدود ۱۴۰ هزار نفر از اتباع  در ثنا شرکت کردند.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: امروز در هر ساعت و شبانه روز مردم می‌توانند به خدمات قضایی دسترسی داشته باشند. 

به گزارش ایسنا،  محمد کاظمی‌فرد در نشست خبری امروز گفت: سند تحول قضایی از ابتدای سال اصلاح شد و درصد زیادی از آن متوجه فناوری اطلاعات است و حدود 40 درصد از سند، استفاده از این فناوری‌ها است.

وی افزود: یکی از کارکردهای فناوری که  دستور حضرت آقا هم بوده است، دسترسی آسان است. امروز در هر ساعت و شبانه روز مردم می توانند به خدمات قضایی دسترسی داشته باشند. 

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه ادامه داد: ما روزانه 3 میلیون ورود به سامانه‌ها را داریم. ما در پنجره الکترونیک قضایی برخی از خدمات را در اختیار مردم قرار دادیم. 

وی گفت: دسترسی اتباع به ثنا فراهم شده است و  حدود 140 هزار نفر از اتباع  در ثنا شرکت کردند. 

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: 95 درصد ابلاغ‌ها به صورت الکترونیکی انجام می شود و 5 درصد فیزیکی است. 

کاظمی فرد با بیان اینکه در برخی نقاط محروم هیچ خدمات قضایی وجود نداشت، گفت: حرکتی را با عنوان حرکت خدمات جهادی  با کمک دفاتر خدمات شروع کردیم و 1700 نقطه خدمت رسانی شد و به صورت دوره ای انجام می شود؛ مانند ملاقات خانواده زندانی با زندانی و... که در این حرکت جهادی انجام می شود.  

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه افزود: دادرسی الکترونیکی به مرحله خوبی رسیده است، سال گذشته 80 درصد بود و الان 3 درصد هم  افزایش یافته یعنی 83 درصد شده است.

وی با بیان اینکه هوشمندسازی نظارت‌ها را داریم، گفت: مراجعان حرفه‌ای و مجرمان خطرناک و متواری و شاهد حرفه‌ای و کارچاق کن را داشتیم که در این زمینه بانک سامانه اطلاعات موثر اشخاص را داریم و به صورت اتوماتیک به رورزسانی می‌شود.  شاهد حرفه‌ای در سند تحول قضایی به ما واگذار شد و اثرات خوبی هم در این زمینه داشته است. 

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه ادامه داد: سامانه استعلامات هوشمند مالی در بحث شناسایی اموال را داشتیم که امسال توقیف اموال هم اضافه شد. الان قاضی ظرف چند دقیقه و با یک دکمه، اموال را توقیف می‌کند. شناسایی اموال 1200 پرونده از این مسیر انجام شده است.‌

وی گفت: در گذشته مراجعات حضوری بود بعد از آن دفاتر خدمات الکترونیک قضایی راه‌اندازی شد و اکنون محدوده مکانی و زمانی دسترسی به خدمات قضایی برای مردم برداشته شده است و در پهنه جغرافیایی کره زمین و تمامی 24 ساعت شبانه روز امکان بهره‌گیری خدمات الکترونیک قضایی خود به صورت برخط و غیرحضوری فراهم است.

کاظمی فرد با بیان اینکه سامانه اعتبار معاملاتی  با هدف گسترش شفافیت راه اندازی شد، گفت: پیش از این سامانه سجل محکومان مالی بود که این سامانه ارتقا یافت و به سامانه اعتبار معاملاتی تبدیل شد.  محکومیت‌های مالی در سامانه اعتبار معاملاتی به طرفین معامله اعلام می‌شود؛ در صورتی که فرد محکومیت داشته باشد به عنوان یک آدم پرخطر معرفی می‌شود.  این سامانه هم در اختیار  بنگاه‌ها و هم در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان