مدل عینک طبی یا عینک آفتابی مناسب صورت شما کدام است؟

مدل عینک درست مانند مدل شلواری که انتخاب می‌کنید باید مناسب تیپ شما و البته مهمتر از آنمتناسب با فرم صورت و رنگ پوستتان باشد

مدل عینک طبی یا عینک آفتابی مناسب صورت شما کدام است؟

مدل عینک درست مانند مدل شلواری که انتخاب می‌کنید باید مناسب تیپ شما و البته مهمتر از آنمتناسب با فرم صورت و رنگ پوستتان باشد. برای داشتن ظاهری مناسب، انتخاب فریم عینک درست مهمترین تصمیم برای عینکی ها است.
اولین گام برای انتخاب فریم مناسب برای صورت، شناخت فرم صورت است؛ نکته این جاست که فریم عینک باید با فرم صورت شما در تضاد بوده و ایجاد کنتراست کند.
به طور کلی پنج فرم صورت وجود دارد که شباهت های زیاد و تفاوت های اندکی با یکدیگر دارند، بنابراین با نگاهی به جزییان صورت خود ابتدا باید فرم کلی چهره را تشخیص دهید.

مشاهده تمام عینک‌های آفتابی زنانه

مشاهده تمام عینک‌های آفتابی زنانه

مدل عینک مناسب صورت بیضی شکل

اگر صورت بیضی شکل داشته و عینکی شده اید باید بگوییم که این یکی از بزرگترین شانس های زندگی تان بوده است! فرم صورت بیضی برای همه انواع مدل عینک طبی و عینک آفتابی و انواع فریم عینک مناسب است. شما می توانید انواع فریم ها را امتحان کنید، از فریم های گرد گرفته تا ویفرر و فریم های مستطیلی شکل. تنها توصیه ما به شما این است که سراغ فریم های خیلی باریک یا فریم هایی با طراحی های سنگین و زیاد نروید، این فریم ها می تواند صورت شما را کشیده تر نشان دهد.

 

مدل عینک
مدل عینک مناسب برای فرم مربعی صورت

برای صورت های مربعی شکل انتخاب های زیادی وجود دارد، صورت های مربعی شکل آن هایی هستند که پیشانی و چانه های پهنی دارند، مدل عینک آفتابی یا عینک طبی که کاملا بالای بینی قرار می گیرند ممکن است پهنای پیشانی را افزایش داده و باعث شوند صورت شما کمی تخت تر به نظر بیاید. بنابراین بهتر است عینکی هایی که فرم صورتشان مربعی است، بیشتر سراغ مدل عینک با فریم گرد بروند تا فریم های زاویه دار. البته عینک های بدون فریم یا نیم فریم همانتخاب های خوبی هستند.

squar
قلبی شکل‌ها کدام مدل عینک را انتخاب کنند

قلبی شکل ها یا همان مثلث های برعکس، صورت هایی هستند که پیشانی پهن تر و چانه ظریف تری دارند، روبه روی آینه بایستید، اگر احساس کردید از بالای پیشانی و محل رویش مو تا پایین چانه شما یک قلب کشیده شده است، بهتر است عینک هایی با فریم های بزرگ یا تزیینات خیلی بزرگ را انتخاب نکنید، انتخاب شما باید عینک هایی باشد که توجه را به بالای صورتتان جلب کند. اگر می خواهید زوایای صورتتان کمتر به چشم بیاید، عینک های بدون فریم یا فریم های نازک می تواند گزینه مناسبی باشد.

base-up
بهترین مدل عینک برای صورت‌های مثلثی

اگر صورتتان مثلثی شکل است یا می توانید شکل یک قطره آب را در فرم کلی صورتتان پیدا کنید باید بدانید که فرم صورت بسیار ویژه ای دارید، این فرم صورت از خاص ترین فرم هایی است که کمتر پیدا می شود، پس بهتر است با فریم عینک بیشتر روی آن تاکید کنید. فرم صورت مثلثی شکل یعنی گونه های پری دارید که با خط پیشانی در یک راستا قرار می گیرد. برای آنکه کمی صورتتان را کشیده تر نشان دهید سراغ عینک هایی با فریم زاویه دار یا مستطیلی شکل بروید.

base-down
برای صورت گرد کدام مدل عینک مناسب است؟

صورت های گرد برای عینک های مستطیلی و مربعی شکل ساخته شده اند، کسانی که صورت گردی دارند در واقع پهنای چانه و پیشانی شان تقریبا یک سان است، پس این صورت به کمی زاویه نیاز دارد تا کمی بیشتر به چشم بیاید. عینک هایی با فریم کامل و زاویه دار و عینک های نیم فریم انتخاب های مناسبی برای صورت گرد شما هستند.

مشاهده عینک‌های آفتابی زنانه با فریم مربعی و مستطیلی

مشاهده عینک‌های آفتابی زنانه با فریم مربعی و مستطیلی

round
بعد از آنکه فرم فریم مناسب با فرم صورت خود را پیدا کرید به دو نکته دیگر هم توجه داشته باشید، رنگ عینک باید زیباترین ویژگی صورتتان را بازتاب دهد، اگر چشمهای آبی رنگ دارید، فریم آبی می تواند آن ها را زیباتر کند.
برای انتخاب رنگ فریم عینک، سراغ رنگ پایه پوست خود بروید، بهترین انتخاب برای رنگ فریم، انتخاب فریمی با رنگ نزدیک به رنگ صورت شما است. رنگ پوست معمولا در دو تن کلی خنک و گرم قرار می گیرد، پوست های خنک معمولا تناژی از رنگ آبی و صورتی را در خود دارند و پوست های گرم میکسی از کرم و هلویی اند. صورت های سبزه در رسته رنگ پوست خنک قرار می گیرند، چراکه ترکیبی از رنگ آبی و زرد را در خود دارند.
اگر تن اصلی رنگ پوست شما نزدیک به رنگ پوست خنک است، سراغ فریم هایی با رنگ های شتری، طلایی، هلویی، نارنجی، مرجانی، شیری، آبی گرم، فیروزه ای، قرمز و مسی بروید و اگر رنگ پوست شما به رنگ گرم نزدیک تر است، مشکی، نقره ای، صورتی-قهوه ای، آبی- طوسی، گوجه ای، ارغوانی، صورتی، فیروزه ای و آبی انتخاب های مناسبی برای رنگ فریم هستند.
و آخرین نکته این است که فریمی را انتخاب کنید که برای صورت شما اندازه مناسبی داشته و روی صورت شما فیکس باشد، نه کوچک تر و نه بزرگ تر!

دیجی استایل کلکسیونی از جدیدترین مدل های عینک را گردآوری کرده است که می توانید آن ها را بررسی و فریم متناسب با فرم صورت خود را انتخاب کرده و به صورت آنلاین بخرید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان