بازگشت به تنظیمات کارخانه؛ افزایش سهمیه بازیکنان در لیگ برتر فوتبال

سازمان لیگ فوتبال با لغو برخی از قوانین فصل گذشته، سهمیه بازیکنان در لیگ برتر را افزایش داد. بر اساس قوانین جدید، تیم‌ها می‌توانند ۲۰ بازیکن بزرگسال و ۳۲ بازیکن زیر ۲۵ سال را در فهرست خود داشته باشند. این تغییر پس از انتقادات زیادی که به کاهش سهمیه‌ها در فصل گذشته شده بود، صورت گرفته است.

سازمان لیگ تغییری در لیست نفرات تیم‌ها برای افزایش بازیکن در نظر گرفته است.

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات فصل گذشته لیگ برتر در حالی برگزار شد که تیم‌ها 19 سهمیه بازیکن بزرگسال (بالای 23 سال) داشتند و برخلافِ دو فصل قبل، یک سهمیه‌ کمتر در لیست خود می‌دیدند که سازمان لیگ این تغییر را پس از یک سال و انتقادات زیادی که نسبت به آن وجود داشت، منتفی کرد.

سازمان لیگ برخلاف لیگ 22، در فصل اخیر سهمیه بازیکن زیر 25 سال (بالای 23 سال) را برای باشگاه‌ها برداشته بود و به نوعی دو سهمیه دیگر هم از تیم‌ها گرفته بود که این مورد را هم لغو کرد تا دست سرمربیان بازتر باشد.

حالا با لغو این دو قانون و بازگشت به تنظیمات کارخانه، 16 بازیکن بزرگسال و 32 بازیکن زیر 25سال می‌توانند به فهرست تیم‌ها اضافه شوند و تفاوت مهمی در لیست باشگاه‌ها صورت گرفته است.

در ماده 36 قوانین جدید نقل و انتقالات فوتبال ایران که بندهای متعددی دارد، آمده است:

«لیست بازیکنان و شرایط ثبت قراردادهای ورزشی باشگاه‌های لیگ برتری در فصل 04-1403 به بعد در سازمان لیگ به شرح ذیل اعمال می‌گردد.

بند 1 - رده سنی آزاد «بزرگسالان 20 نفر» (سهمیه اول)

بند 2 - رده سنی زیر 25 سال - 2 نفر مشروط به اینکه این بازیکنان قبلاً در فهرست زیر 23 سال همان باشگاه حضور داشته و مدت قرارداد آنها از فصل پیش ادامه داشته باشد. (سهمیه دوم)

بند 3 - رده سنی زیر 23 سال 8 نفر (سهمیه سوم )

بند 4 - رده سنی زیر 21 سال 4 نفر (سهمیه چهارم)

بند 5 - بازیکنان رده سنی تیم‌های پایه باشگاه به شرط داشتن آکادمی و تیم‌های پایه در لیگ‌های کشوری حداکثر 11 نفر و برای بازیکنان شاغل در مسابقات شهرستان و استان حداکثر 8 نفر می‌باشد (سهمیه پنجم).»

گفتنی است، علاوه بر پنج بند مورد اشاره، بندهای دیگری نیز وجود دارد و باشگاه‌ها می‌توانند از بازیکنان تیم «ب» خود که در لیگ‌های کشوری بازی کرده و تحت قرارداد هستند هم بهره ببرند و در سهمیه ویژه خود قرار بدهند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان