حمله تروریستی در داغستان روسیه/ ۹ نفر کشته شدند

مردم در زمان حمله در معبد دربند حضور داشتند اما بر اساس اطلاعات اولیه، آنها موفق شدند از مواجه شدن با افراد مسلح جلوگیری کنند.

مقامات محلی داغستان روسیه اعلام کردند: در اثر حمله افراد مسلح به دو کلیسای ارتدوکس، یک کنیسه و یک پست راهنمایی و رانندگی در دربند و ماخاچ‌قلعه داغستان، در مجموع 9 نفر کشته شدند که هفت نفر از مأموران پلیس بودند.
 
به گزارش ایرنا از خبرگزاری‌های تاس و ریانووستی، 12 نفر نیز در اثر این حملات مجروح شده‌اند. در همین حال، برخی مقامات محلی از افزایش شمار مجروحان به 25 نفر سخن گفته‌اند. 
 
به گفته شمیل خادولایف، معاون کمیسیون نظارت عمومی داغستان، یک کشیش 66 ساله در دربند و یک نگهبان کلیسا در ماخاچ قلعه از دیگر قربانیان این حملات بودند.
 
بنا بر این گزارش‌ها، مردم در زمان حمله در معبد دربند حضور داشتند اما بر اساس اطلاعات اولیه، آنها موفق شدند از مواجه شدن با افراد مسلح جلوگیری کنند.
 
بر اساس این گزارش، کلیسا و کنیسه پس از حمله شبه نظامیان در آتش سوختند.
 
بنا بر اعلام وزارت امور داخلی داغستان، دو نفر از مهاجمان مسلح در عملیات پلیس کشته‌اند.
 
بنا بر اعلام مقامات محلی، در داغستان روسیه، وضعیت عملیات ضدتروریستی اعلام شده و مأموران انتظامی و امنیتی در این منطقه در حال ردیابی مجرمان هستند.
 
کمیته تحقیقات داغستان در پی وقوع این حملات بنا بر ماده 205 قانون کیفری فدراسیون روسیه، پرونده‌های جنایی را با عنوان "حمله تروریستی" گشود.
 
مدیریت، بازرسان و جرم شناسان اداره منطقه ای کمیته تحقیقات داغستان به محل حادثه در دربند رفتند.
 
در همین حال، صدای تیراندازی در مناطقی از خیابان‌های دربند و ماخاچ قلعه شنیده و گفته شد که مأموران پلیس به دنبال مهاجمان مسلح هستند.
 
سرگئی ملیکوف فرماندار منطقه نیز اعلام کرد که پس از حمله به افسران پلیس، یک ستاد عملیاتی ایجاد شده است. او حملات در دربند و ماخاچ قلعه را تلاش برای بی ثبات کردن وضعیت اجتماعی خواند و از شهروندان خواست آرامش خود را حفظ کنند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان