کار خیر به وقت مهمانی خدا

برای کار خیر حتما نباید پولدار باشیدماه رمضان بهترین فرصت پرداختن به کارهای خیر است، برای انجام آن حتماً نباید پولدار باشید، می توانید انجام کارهای ساده در ثواب خیران شریک باشید

کار خیر به وقت مهمانی خدا


برای کار خیر حتما نباید پولدار باشید
ماه رمضان بهترین فرصت پرداختن به کارهای خیر است، برای انجام آن حتماً نباید پولدار باشید، می توانید انجام کارهای ساده در ثواب خیران شریک باشید. پیشنهادهایی برایتان داریم تا به راحتی در کارهای خیر سهیم شوید. فرصت طلایی ماه رمضان را از دست ندهید.
جهاد علمی برگزار کنید
اگر از کسانی هستید که دارای دانش یا مهارت خاصی هستند واز دوستداران انجام کارهای خیر محسوب می شوید، می توانید از استعداد علمی که دراختیار دارید به هم محله ای های منطقه که از امکانات آموزشی کمتری نسبت به مناطق دیگر برخوردار هستند، زکات بدهید.در واقع می توانید به کسانی که دوست دارند ماهیگیری یاد بگیرند تا اینکه هر روز برای یک ماهی دست به دامن دیگران شوند کمک کنید اگر معلم، استاد یا دانشجو هستید با برگزاری کلاسهای رایگان برای افرادی که توانایی و هزینه رفتن به کلاسهای آزاد را ندارند می توانید گامی موثر در زندگی آنها بردارید.
آموزش فن به دیگران
اگر صاحب فنی هم هستید که به واسطه یادگیری آن می توان روزی حلال کسب کرد با آموزش اش به سرپرست خانواده های بی بضاعت می توانید آنها را یاری کنید. شما به راحتی با رجوع به مساجد محل، بهزیستی و کمیته های امداد و کمی پرس وجو در محله می توانید این افراد را شناسایی کنید.
عیادت وملاقات از بیماران
جوانان با افطاری دادن به افرادی مثل بچه های بی سرپرست، معلولان ذهنی، بیماران در بیمارستان ها، کارتن خواب ها در اطراف شهر و محله های فقیرنشین، هم نذرشان را ادا کنند و هم کار خیرشان را تکمیل کنند
خوشبختانه هنوز اوقات فراغت زیادی در طول هفته تان پیدا می شود. گاهی شما با صرف وقت تان و البته حس و حوصله تان می توانید کارهای بزرگی انجام دهید. عیادت و ملاقات از بیماران و از پاافتادگان یا کسانی که به راحتی با دیدن حضور شما لبخند به لبانشان می آید و افرادی که تنهایی جزیی از زندگی شان شده است، از کارهای خیری است که ثواب و البته نتایج مفید بسیاری دارد. با چند نفر دیگر از دوستان جوانتان دور هم جمع شوید و برنامه ملاقات و عیادت از این گروه را برای هر چند هفته یک بار برنامه ریزی کنید. سرزدن به سالمندان ، کودکان بی سرپرست، بیمارانی که مجبورند بیشتر عمرشان را در بیمارستان ها سر کنند، جانبازانی که در آسایشگاه ها به سرمی برند و حتی رفتن به آسایشگاه های ناتوانان ذهنی ازجمله کارهایی است که ما به شما پیشنهاد می دهیم. هنگام ملاقات، با خرید یک جعبه شیرینی یا چند شاخه گل به آنها یادآوری کنید که هنوز کسانی به یادشان هستند.
حضور در اردوهای جهادی
اگر به بسیج یامسجد محله تان سربزنید، حتماً آگهی های ثبت نام در اردوهای جهادی را خواهید دید. توسط مراکز جهادی و بسیج دانشگاهها، ادارات و سازمانها، مساجد و مراکز فرهنگی و علمی کشور داوطلبان در گروههای مختلف به روستاها و مناطق محرومی می روند که نیازهایشان از پیش شناسایی شده است ومتناسب با نیازها و توانایی و دانش داوطلبان درارتقای سطح فرهنگی، علمی، عمرانی وآبادانی شهر خدمت می کنند.
گروه نذری جوانان محل
بین خانواده های ایرانی کم پیدا می شوند خانواده هایی که در روز های مخصوصی برای گرفتن حاجات شان نذر نکرده باشند یا نذری ندهند. خب، شما و دوستانتان می توانید یک گروه جوان برای نذری دادن تشکیل دهید.
اگر صاحب فنی هم هستید که به واسطه یادگیری آن می توان روزی حلال کسب کرد با آموزش اش به سرپرست خانواده های بی بضاعت می توانید آنها را یاری کنید
پیشنهاد ما برای این گروه ها این است که با افطاری دادن به افرادی مثل بچه های بی سرپرست، معلولان ذهنی، بیماران در بیمارستان ها، کارتن خواب ها در اطراف شهر و محله های فقیرنشین، هم نذرشان را ادا کنند و هم کار خیرشان را تکمیل. گرچه دعوت از فامیل و به جا آوردن فرهنگ خوب صله رحم کاری بجاست اما شما می توانید این نوع نذری دادن را به بزرگ ترها بسپارید و خودتان سراغ بی بضاعتان و کم توانان یا کودکان بی سرپرست بروید. بعضی از محله ها هم محل تجمع افراد معتادی هستند که از خانه های خود طرد شده اند و بهترین گزینه برای دریافت نذری شما هستند. پیشنهاد دیگر ما این است که در ماه مبارک رمضان، نذری های خود را در ماشین چیده و هنگام افطار در شهر پخش کنید.
تشکیل گروه خیرین جوان
گاهی شما تنها با خرج کمی فکر و توان می توانید بهترین گروه سازماندهی شده از خیرین جوان را در محل زندگی خود تشکیل دهید. می توانید مسئولیت هر یک از کارهای خیریه را هم براساس توانایی افراد، به یکی از اعضا بسپارید. روی تجربه های بزرگ ترها هم برای فعالیت های این گروه خیریه حساب کنید. بزرگان، کسبه معروف، امام جماعت ها و شورایاران محل، بهترین افرادی هستند که می توانند حکم یک مشاور خوب را در گروه خیریه شما داشته باشند. بهترین مکان ها برای تشکیل جلسه های این گروه جوان هم می تواند مسجد یا بوستان محلی تان باشد.

فرآوری:ه. منفرد
منابع: همشهری دو، همشهری محله


منبع : همشهری
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر