شهریه مدارس غیردولتی جدای از فوق برنامه، سرویس و لباس فرم محاسبه می‌شود

به گفته محمودزاده امسال برای اولین بار به صورت کامل شهریه مدارس بر اساس ماده ۱۵و۱۶ و سیاست‌های اعلامی شورای نظارت در سامانه اطلاع‌رسانی شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: میزان شهریه آموزشی پرورشی مدارس باید از فوق برنامه، سرویس ایاب و ذهاب و پوشش دانش آموزی تفکیک و جداسازی شود زیرا این موارد زیر نظام شاخص شهریه‌های مدون آموزشی محسوب نمی شود و باید خانواده‌ها را نسبت به این امر آگاه کرد تا ابهامی در خصوص شهریه مدارس نداشته باشند.

به گزارش ایسنا، احمد محمودزاده در چهل و هفتمین نشست تخصصی شورای راهبری توسعه مدیریت سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی و شهید جمهورآیت الله رئیسی و عرض تبریک بمناسبت ایام دهه امامت و ولایت وعید سعید غدیر خم، با تاکید بر نظارت و اعمال صحیح شهریه در مدارس غیردولتی طبق قوانین موجود گفت: از ابتدای دولت مردمی سیزدهم و حضور در سازمان بر شفاف سازی و برخورد با رانت وفساد و هرگونه حواشی تاکید داشته، از این رو در خصوص شهریه مدارس نیز این را اصل قرار داده و میزان و نحوه تعیین شهریه در شفافیت کامل به سرانجام رسیده است.

به گفته محمودزاده امسال برای اولین بار به صورت کامل شهریه مدارس بر اساس ماده 15و16 و سیاست‌های اعلامی شورای نظارت در سامانه اطلاع‌رسانی شد.

وی به متناسب‌سازی شهریه مدارس غیردولتی اشاره کرد و افزود: شهریه برخی از مدارس پایین‌تر از کف بود که از این‌رو آموزش و پرورش به منظور ادامه فعالیت کیفی در این دسته از مدارس متوازن‌سازی شهریه را با رعایت شاخص‌ها و الگوی تعیین نرخ شهریه انجام داد و تاکنون این فرآیند در بیش 16 هزار مدرسه و 500 منطقه آموزشی کشور به مرحله نهایی رسیده است.

محمودزاده با تاکید بر اینکه باید با تشریح عملکرد و اطلاع‌رسانی مناسب از طریق رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی مناسب پیرامون شفاف‌سازی جزییات شهریه‌ها انجام پذیرد عنوان کرد: میزان شهریه آموزشی پرورشی مدارس باید از فوق برنامه، سرویس ایاب و ذهاب و پوشش دانش آموزی تفکیک و جداسازی شود زیرا این موارد زیر نظام شاخص شهریه‌های مدون آموزشی محسوب نمی شود و باید خانواده‌ها را نسبت به این امر آگاه کرد تا ابهامی در خصوص شهریه مدارس نداشته باشند.

معاون وزیر درباره بازدید و نظارت مستمر ارزیابان از عملکرد آموزشی، پرورشی و مالی مدارس و مراکز غیر دولتی، ادامه داد: بازرسان باید همه موارد فوق را با دقت و موشکافانه نظارت کنند و تخلفات احتمالی را جهت اعمال مقررات گزارش دهند.

محمودزاده با اشاره بازه زمانی در نقل و انتقال ملکی مدارس استیجاری، ضرورت تسریع در ابلاغ بخشنامه استقرار را مورد تاکید قرار داد و افزود: موسسان و مدیران مدارس به جهت تکریم خانواده‌ها و دانش‌آموزان باید با رعایت مبانی قانونی نسبت به تسهیل در امور مردم اقدام کنند.

معاون وزیر با تاکید بر گزینش و توانمندسازی نیروی انسانی مستقر در مدارس غیردولتی ادامه داد: بکارگیری نیروی‌های فاقد گزینش و غیر همجنس در مدارس ممنوع است و ادامه فعالیت معلمان و مربیان منوط به شرکت در دوره‌های توانمندسازی و اخذ گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای و تخصصی خواهد بود.

محمودزاده با اشاره به سه عنصر تسهیل، تسریع و تکریم مراجعان که جزو تاکیدات رئیس جمهور شهید بود، عنوان کرد : تقاضای اداری ارباب رجوع باید با دقت وسرعت درچارچوب قوانین ومقررات انجام شود، لذا از همه کارکنان این انتظار وجود دارد تا با اهتمام نسبت به تسریع در انجام درخواست‌های مراجعان و رفع مشکلات فرایندی و اخذ شناسه و مجوزها درحداقل بازه زمانی ممکن مبادرت ورزند.

وی به اجرایی‌سازی طرح مدرسه تراز براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت : مدارس و مراکز باید با کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در چارچوب سند تحول و در راستای تربیت اسلامی و انقلابی دانش‌آموزان و فراگیران برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان