علائم کمبود کلسیم در زنان چیست؟

علائم کمبود کلسیم در میان زنان شامل دندان درد، اسپاسم عضلانی، ناخن‌های شکننده و خستگی می‌‏شود.

 کمبود کلسیم در میان زنان مشکل بسیار رایجی است که منجر به ضعیف شدن استخوان‌ها، افزایش خطر شکستگی و پوکی استخوان می‏‌شود؛ زنان، به‌ویژه پس از یائسگی، برای حفظ سلامت استخوان‌ها به کلسیم کافی نیاز دارند، رژیم‌های غذایی با مواد غذایی غنی از کلسیم و ویتامین D در این زمینه تأثیرگذار است.

به گزارش ایمنا، مصرف منظم کلسیم و نظارت بر آن برای پیشگیری از بروز مشکلات در طولانی مدت جلوگیری می‌کند، در ادامه به بررسی علائم کمبود کلسیم در بدن زنان می‌پردازیم:

دندان درد

کلسیم ماده بسیار ضروری برای استخوان‌ها و دندان‌ها است، اگر سطح کلسیم بدن پایین باشد، فرد دچار درد غیرقابل تحمل دندان می‏‌شود، همچنین ممکن است فرد دچار بیماری‌های پریودنتال شود.

اسپاسم عضلانی

کلسیم یک عنصر مهم برای بهبود عملکرد عضلات است، بنابراین کمبود آن می‌تواند منجر به ضعف عضلانی شود و احتمال بروز انقباض، گرفتگی و اسپاسم عضلانی را افزایش دهد.

ناخن‌های شکننده

ناخن‌های شکننده نشانه سطح پایین کلسیم در بدن است، مصرف کلسیم برای سلامت ناخن‌ها بسیار مهم است؛ در صورتی که افراد کلسیم مورد نیاز بدن خود را دریافت نکنند، ناخن‌ها ضعیف و رنگ‌پریده می‏‌شوند، بنابراین به‌منظور پیشگیری از بروز این مشکلات مکمل کلسیم مصرف کنید.

خستگی

کلسیم پایین موجب بروز خستگی می‌شود، حتی پس از اینکه افراد از خواب شبانه بیدار می‌‎شوند؛ کلسیم در متابولیسم انرژی نقش مهمی دارد و در صورتی که میزان کلسیم بدن کم باشد، ممکن است فرد بی‌حالی و خستگی مداوم را تجربه کند.

اختلال در تنظیم هورمون‌ها

هیپوکلسیمی همچنین ممکن است هورمون‌های فرد را دچار اختلال کند، بنابراین مصرف مکمل‌های کلسیم می‌تواند به کنترل این علائم کمک کند.

کدام مواد غذایی حاوی کلسیم است؟

مواد غذایی سرشار از کلسیم برای بهبود سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها ضروری است، محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و ماست سرشار از کلسیم است، سبزیجات با برگ سبز همچون کلم‌پیچ و کلم‌بروکلی نیز کلسیم مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند؛ دیگر مواد غذایی حاوی کلسیم شامل بادام، کنجد، غلات و نان‌های غنی شده می‏‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان