رتبه بندی ۱۰ میلیاردر اول جهان در سال ۲۰۲۴ (+ اینفوگرافی)

ثروت ۱۰ نفر از ثروتمندترین افراد، ۱.۶ تریلیون دلار، یعنی تقریباً معادل تولید ناخالص داخلی مکزیک است که چهاردهمین اقتصاد بزرگ جهان محسوب می شود.

ایلان ماسک در سال 2024 به 205.4 میلیارد دلار ثروت رسیده است و جایگاه خود را به عنوان ثروتمندترین میلیاردر جهان، بالاتر از جف بزوس با 203.2 میلیارد دلار و برنارد آرنو با 200 میلیارد دلار تضمین می کند.

به گزارش روزیاتو، آرنو رئیس میلیاردر و مدیر عامل شرکت جهانی کالاهای لوکس LVMH، در ابتدای سال 2024، صدرنشین این رتبه بندی بود. با استفاده از داده‌های فهرست میلیاردرهای فوربس، تصویری از 10 میلیاردر برتر جهان تا تاریخ 11 ژوئن 2024 ارائه می‌کنیم. توجه به این نکته مهم است که این رتبه ها به دلیل نوسانات قیمت سهام، شرایط بازار و معاملات تجاری مهم مرتباً تغییر می‌کند.

رتبه بندی 10 میلیاردر اول جهان در سال 2024 (+ اینفوگرافی)

1.6 تریلیون دلار ثروت ترکیبی

ثروت 10 نفر از ثروتمندترین افراد، 1.6 تریلیون دلار، یعنی تقریباً معادل تولید ناخالص داخلی مکزیک است که چهاردهمین اقتصاد بزرگ جهان محسوب می شود.

در صدر فهرست میلیاردرهای جهان، ثروت ایلان ماسک عمدتاً از سهام او در تسلا، دارایی‌های او در اسپیس‌ایکس و پلتفرم رسانه اجتماعی ایکس به دست می آید.

رتبه بندی 10 میلیاردر اول جهان در سال 2024 (+ اینفوگرافی)

اخیراً، سهامداران تسلا رای به تصویب بسته پرداختی به ارزش تقریبی 50 میلیارد دلار برای ماسک در مجمع سالانه سهامداران این شرکت دادند. این تصمیم توسط یک قاضی مورد اعتراض قرار گرفته و پاداش ماسک را «غیرقابل درک» توصیف کرده است.

جف بزوس، بنیانگذار آمازون نیز، پس از سقوط سهام LVMH و افزایش اندکی سهام آمازون، از برنارد آرنو به عنوان دومین فرد ثروتمند در ژوئن 2024 پیشی گرفت.

آرنو نیز امسال با دقت برنامه‌های جانشینی LVMH را تنظیم کرده است، به طوری که این مرد 75 ساله اخیراً دو پسر دیگر خود را در آوریل 2024 به عضویت هیئت مدیره شرکت منصوب کرد. حالا تنها پسر کوچک‌ترش در هیئت مدیره بدون جایگاه باقی می ماند، اگرچه او در شرکت مشغول به کار است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان