یونیسف: روزانه ۱۰۰ کودک فلسطینی در نوار غزه شهید یا مجروح می‌شوند

وزارت بهداشت غزه روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: از ابتدای آغاز حملات به نوار غزه تاکنون ۳۷ هزار و ۵۹۸ فلسطینی شهید و ۸۶ هزار و ۳۲ فلسطینی دیگر زخمی شده‌اند.

سخنگوی صندوق حمایت از کودکان ملل متحد (یونیسف) با بیان اینکه روزانه 100 کودک فلسطینی در نوار غزه شهید یا مجروح می‌شوند، گفت: اگر جنگ متوقف نشود، اوضاع بدتر خواهد شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری شهاب، «جیمز آلدر» در اظهاراتی بیان کرد که غیرنظامیان به‌ویژه کودکان در نوار غزه‌ بهای سنگینی را به دلیل متوقف نشدن جنگ می‌پردازند.

وی افزود: اگر جنگ متوقف و اجازه ورود کمک‌ها به نوار غزه داده نشود، اوضاع بدتر خواهد شد.

اخیرا مرکز حقوق بشری اروپا- مدیترانه نیز اعلام کرد که طی یک هفته بیمارستان «کمال عدوان» در شمال نوار غزه از جان باختن 4 کودک به سبب گرسنگی و سوءتغذیه خبر داده است؛ موضوعی که آمار قربانیان گرسنگی در نوار غزه را به 40 نفر افزایش داده است.

این خبر در حالی منتشر می شود که اخیرا وزارت آموزش و پرورش فلسطین در نوار غزه نیز در بیانیه ای اعلام کرد که 40 هزار دانش آموز امسال نتوانستند در امتحانات شرکت کنند.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است که این رویداد خطرناک آینده دانش آموزان را تهدید کرده و مانع از دانشگاه رفتن آنها می شود.

همچنین در این بیانیه آمده که حملات ددمنشانه و متوالی دشمن صهیونیست به نوار غزه سبب محرومیت بیش از 800 هزار دانش آموز از تحصیل شده است.

وزارت بهداشت غزه روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: از ابتدای آغاز حملات به نوار غزه تاکنون 37 هزار و 598 فلسطینی شهید و 86 هزار و 32 فلسطینی دیگر زخمی شده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان