رپرتاژ آگهی

مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری

تمام افرادی که قصد دریافت ویزای توریستی کانادا یا انواع دیگر آن را داشته باشند، باید پروسه انگشت نگاری را انجام دهند. مدت زمان صدور ویزا نیز پس از ثبت اطلاعات بیومتریک و انگشت نگاری ممکن است از یک تا چند ماه طول بکشد.

مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری

انگشت نگاری برای ویزای کانادا

ثبت اثر انگشت یکی از اقدامات ضروری برای دریافت ویزای کانادا است.

  • طی فرایند انگشت نگاری برای ویزای کانادا، اطلاعات مربوط به اثر انگشت متقاضی به وسیله یک دستگاه اسکنر دیجیتال ثبت می‌شود.
  • همچنین از چهره متقاضی عکس گرفته می‌شود و در اداره مهاجرت کانادا این اطلاعات مورد بررسی قرار می‌گیرند.
  • درصورتی‌که هویت افراد در اداره مهاجرت کانادا توسط آفیسر اداره مورد تائید قرار بگیرد. ویزای کانادا برای متقاضیان صادر می‌شود.
  • بعضی از افراد به‌صورت آنلاین برای ثبت درخواست ویزای کانادا اقدام می‌کنند و از اپلیکیشن‌های مختلفی برای ثبت اطلاعات بیومتریک استفاده می‌نمایند. این افراد باید هزینه‌های مربوط به استفاده از اپلیکیشن را بپردازند و سپس برای پرداخت هزینه انجام بیومتریک اقدام کنند.
  • پس از تحویل پرونده ویزا به مراکز مربوطه، متقاضیان نامه‌ای دریافت می‌کنند که با عنوان Biometric Instruction Letter شناخته می‌شود.
  • درست پس از دریافت این نامه، متقاضیان باید برای انگشت نگاری اقدام کنند.

توجه: انگشت نگاری باید در سفارت کانادا انجام پذیرد و همان‌طور که اشاره شد، تمام افرادی که برای انواع ویزای کانادا درخواست داده‌اند، نیاز به ثبت اثر انگشت دارند. حتی افرادی که به‌عنوان پناهنده درخواست پناهندگی داده‌اند یا می‌خواهند اجازه کار یا اقامت خودشان در کانادا را تمدید کنند اگر ملیت آمریکایی نداشته باشند باید حتماً برای انگشت نگاری کارهای لازم را انجام دهند.

چه مدت بعد از انگشت نگاری ویزای کانادا صادر می‌شود؟

مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری

سفارت کانادا به‌صورت اتفاقی و رندم بدون توجه به ترتیب زمانی پرونده‌ها، درخواست‌های ثبت شده برای ویزای کانادا را بررسی می‌کند. بنابراین نمی‌توان دقیقاً گفت که چه مدت بعد از انگشت نگاری ویزای کانادا صادر می‌شود. ممکن است فردی یک هفته پس از ثبت اثر انگشت، ویزای خود را دریافت کند و برای یک فرد دیگر، چند ماه طول بکشد تا بتواند ویزا بگیرد.

افسر سفارت در اداره مهاجرت کانادا اپلیکیشن‌ها را بررسی می‌کند و پس از بررسی پرونده‌های گوناگون و درخواست‌های ثبت شده برای اخذ ویزای کانادا، جواب ویزا را اعلام می‌کند.

عوامل مؤثر بر مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری

موارد متعددی هستند که بر مدت زمان صدور ویزا تأثیر می‌گذارند. این موارد عبارت‌اند از:

مدت بررسی پرونده

در سایت اداره مهاجرت کانادا، هر پرونده زمان بازرسی متفاوتی دارد. یعنی این‌طور نیست که تمام پرونده‌ها طی یک هفته بررسی شوند و جواب آن‌ها اعلام شود. ممکن است بررسی یک پرونده دو هفته یا سه هفته طول بکشد.

شلوغی سفارت

وقتی تعداد درخواست‌های ویزا زیاد باشد، رسیدگی به پرونده‌ها مدت زمان زیادی طول می‌کشد.

نوع درخواست ویزا

با توجه به اینکه کانادا ویزاهای مختلفی دارد، بسته به نوع ویزا ممکن است مدت زمان صدور آن متفاوت باشد. ازآنجاکه یکی از رایج‌ترین ویزاهای کانادا ویزای توریستی است، معمولاً بررسی آن زمان کوتاه‌تری دارد. البته بر اساس تجارب متقاضیان، صدور ویزاهای توریستی کانادا هم ممکن است بین 1 تا 6 ماه طول بکشد. به‌طورکلی مدت زمان جواب دهی به درخواست ویزاهای توریستی کانادا، 36 روز. مدت زمان جواب دهی به درخواست ویزاهای تحصیلی، 40 روز و مدت زمان جواب دهی به درخواست ویزاهای کاری کانادا 10 هفته کاری است.

کشوری که متقاضی در آنجا اثر انگشت خود را ثبت کرده است

ازآنجاکه امکان ثبت اثر انگشت برای درخواست ویزای کانادا در داخل کشور وجود ندارد، اکثر هم‌وطنان عزیز به کشورهای همسایه می‌روند و انگشت نگاری را در این کشورها انجام می‌دهند. بر اساس تجارب به‌دست‌آمده کیفیت و نتیجه بررسی درخواست ویزا و انجام بیومتریک در تمام کشورهای همسایه یکسان است. بنابراین نمی‌توان به‌صورت دقیق گفت که کدام یک از کشورها می‌توانند برای انجام بیومتریک بهتر باشند یا انتخاب کدام کشور می‌تواند نتیجه مثبتی روی بررسی پرونده ویزا داشته باشد. اما ازآنجاکه تنوع پروازها و هزینه‌های مربوط به انجام بیومتریک در این چهار کشور مناسب‌تر است، اکثر ایرانیان ترکیه، امارات، ارمنستان و شهر اربیل عراق را انتخاب می‌کنند.

توجه: انتقال پرونده به مرحله بک گراند چک یکی دیگر از مواردی است که باعث طولانی شدن اعلام نتیجه ویزا می‌شود.

مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری

بعد از انگشت نگاری سفارت کانادا چه مراحلی باید انجام شود؟

بعد از انگشت نگاری برای سفارت کانادا مراحل رسیدگی به پرونده آغاز می‌شود. مراحلی که متقاضیان بعد از انجام انگشت نگاری باید انجام دهند به شرح زیر است.

  • ابتدا اطلاعات متقاضی مانند شماره بیومتریک متقاضی ثبت می‌شود.
  • سپس تاریخ انجام بیومتریک و تاریخ انقضای این فرایند در پورتال ویزای متقاضی ثبت می‌گردد.
  • مرحله بعد هم مربوط به بررسی پرونده توسط اداره مهاجرت کانادا می‌شود.
  • درصورتی‌که متقاضی واجد شرایط باشد و پرونده خود را کامل کرده باشد، باید منتظر جواب ویزا بماند.
  • صدور جواب ویزا هم برای همه متقاضیان یکسان نیست و ممکن است فردی طی یک هفته جواب ویزا را بگیرد و متقاضی دیگر ناچار باشد چند ماه برای جواب ویزا منتظر بماند.
  • پس از بررسی کامل پرونده‌ها اداره مهاجرت کانادا نامه قبول درخواست را برای متقاضیان ارسال می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد تا پاسپورت خود را برای دریافت برچسب یا لیبل ویزا به سفارت کانادا یا مراکز وک که زیر نظر این سفارت فعالیت می‌کنند ارسال کند.
  • متقاضی بعد از دریافت لیبل ویزا، باید مدارک لازم را آماده کند و برای ورود به کشور کانادا اقدام نماید.

نحوه پیگیری جواب انگشت نگاری برای ویزای کانادا

بعد از ثبت اثر انگشت متقاضیان می‌توانند وضعیت پرونده خود را پیگیری نمایند.

  • متقاضیان برای انجام این کار باید نام کاربری و رمز عبور خود را در سایت اداره مهاجرت کانادا وارد کنند.
  • سپس می‌توانند در بخش Chek full application status هر روز می‌توانند وضعیت پرونده را بررسی کنند.

زمان رسیدگی به درخواست ویزا در سفارت کانادا و اداره مهاجرت متفاوت است. درصورتی‌که پرونده شما مدت زمان طولانی است که در مرحله بررسی قرار گرفته و بیشتر از زمان نرمال طول کشیده، از دو طریق می‌توانید پرونده خود را پیگیری کنید.

  1. ارسال وب فرم به‌صورت آنلاین برای پیگیری جواب ویزای کانادا
  2. مکاتبه با عضو پارلمان کانادا در استانی که قرار است در آنجا مستقر شوید.

کلام آخر

متقاضیان دریافت ویزای کانادا 30 روز فرصت دارند تا بعد از دریافت نامه Biometric Instruction Letter به مراکز وک مراجعه کنند و برای ثبت اثر انگشت اقدام نمایند. مدت زمان رسیدگی به پرونده و صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری هم به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. اما به‌طورکلی صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری بین 1 تا 6 ماه طول می‌کشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان