تبلیغات

چگونه می توان ویزای توریستی آمریکا را اخذ کرد؟ (مراحل و مدارک)

سفر به آمریکا همیشه جذاب و پر از هیجان بوده است. مردم از سراسر دنیا با اهداف مختلفی به آمریکا سفر می­کنند؛ وقتی صحبت از آمریکا به میان می­آید، اولین و شاید مهمترین نکته ای که به ذهن متبادر می­شود، ویزای آمریکا است. ما در این مقاله قصد داریم تا صفر تا صد مراحل اخذ ویزای توریستی آمریکا و مدارک مورد نیاز آن را بررسی کنیم.

چگونه می توان ویزای توریستی آمریکا را اخذ کرد؟ (مراحل و مدارک)

انواع ویزای توریستی آمریکا

اول از همه بهتر است بدانید که ویزای توریستی آمریکا، در دو نوع صادر می­شود که نوع اول، ویزای توریستی B1 و نوع دوم نیز ویزای توریستی B2 نامیده می­شود. ویزای توریستی آمریکا هم مانند بقیه کشورها در دو شکل یکبار ورود (Single) و چندبار ورود (Multiple) صادر شده که به مسافر این اجازه را می­دهد تا با یکبار صدور ویزا بتواند یک یا چندبار به آمریکا سفر کرده و وارد خاک این کشور شود.

ویزای توریستی B1 آمریکا برای بازدید تجاری است و برای افرادی صادر می­شود که برای فعالیت های تجاری و اقتصادی موقت به آمریکا می­روند؛

ویزای توریستی B2، برای افرادی صادر می­شود که با قصد گردشگری، بازدید و یا دیدار با خانواده به این کشور سفر می­کنند.

همچنین ویزای توریستی آمریکا به یک شکل دیگر به نام B1/B2 هم صادر می­شود که تلفیقی از ویزاهای B1 و B2 می باشد.

طبق آمار، حدود 97 درصد ویزاهای صادر شده توسط سفارت­های آمریکا در سراسر جهان، از این نوع ویزا هست که آزادی عمل و انعطاف بیشتری به گردشگر در هنگام حضور در خاک آمریکا می­دهد؛ چرا که هر یک از ویزاهای B1 و B2 به تنهایی برای اهداف متفاوتی صادر می­شوند و محدود به همان اهداف بوده و گردشگر، تا زمانی که در خاک آمریکا است، اجازه ندارد فعالیتی بجز آنچه بخاطر آن ویزا گرفته، انجام دهد و در ایالات متحده بماند.

ویزای توریستی آمریکا برای ایرانیان، صرفاً بصورت یکبار ورود (Single) صادر می­شود و همچنین اعتبار ویزا و ماندن در آمریکا تابع شرایط خاصی است.

مدارک لازم جهت درخواست ویزای توریستی آمریکا

اولین قدم برای درخواست ویزای توریستی آمریکا، آماده­سازی مدارک مورد نیاز می­باشد. بطور کلی مدارک ویزای توریستی آمریکا عبارتند از:

  1. فرم DS-160
  2. عکس پرسنلی
  3. پاسپورت معتبر (با حداقل 6 ماه اعتبار بیشتر از مدت اقامت)
  4. مدارک شناسایی
  5. مدارک ازدواج
  6. رسید پرداخت هزینه ویزا
  7. نامه وقت مصاحبه
  8. مدارک شغلی
  9. مدارک مالی

چگونه می توان ویزای توریستی آمریکا را اخذ کرد؟ (مراحل و مدارک)

مراحل اخذ ویزای توریستی آمریکا

برخی سفارتخانه­ها برای اعطای ویزا به مسافرین، صرفاً مدارک مورد نیاز را از آنها مطالبه می­کنند و بر اساس آنها ویزا را صادر کرده و به افراد اجازه ورود می­دهند؛ اما ایالات متحده از آن دسته از کشورهایی است که علاوه بر مدارک مورد نیاز، متقاضی ویزا باید در جلسه مصاحبه­ای که در وقت تعیین شده، در محل سفارت آمریکا مقرر گردیده، شرکت کرده و با آفیسر مصاحبه کند.

که برای آماده­سازی و تکمیل مدارک و در نهایت، ارسال درخواست ویزا و تعیین وقت مصاحبه، باید مراحل زیر را به دقت انجام دهیم:

  1. اولین مدرکی که باید تکمیل شده و به سفارت ارائه شود، «فرم درخواست ویزای توریستی آمریکا» یا همان فرم DS-160 است که بصورت آنلاین تکمیل می­شود و شامل اطلاعات شخصی متقاضی و اطلاعات سفر او می­باشد­. پس از تکمیل موفقیت­آمیز فرم درخواست، یک تاییدیه با بارکد 10 رقمی دریافت می­کنید که باید یک پرینت خوانا از این صفحه گرفته و نزد خود نگه­دارید تا در روز مصاحبه سفارت، حتماً همراه داشته باشید.
  2. هنگام درخواست ویزای آمریکا برای هر متقاضی، یک عکس دیجیتال لازم است که باید دارای شرایط خاص عکس ویزای ایالات متحده باشد که این شرایط را از اینجا می­توانید ببینید.
  3. پرداخت هزینه­های سفارت: حتما به­خاطر داشته باشید که رسید هزینه­های پرداختی را نزد خود نگه­دارید و بدانید که این هزینه ها تا مدت مشخصی اعتبار دارند و شما باید در این مدت، وقت مصاحبه ویزای خود را رزرو کنید.
  4. رزرو وقت مصاحبه (که شامل انجام بایومتریک در دفاتر انگشت­نگاری آمریکا و مصاحبه است)
  5. انجام مصاحبه
  6. سفر به آمریکا و ورود به خاک این کشور

افزایش شانس ویزای توریستی آمریکا

نکات مهمی در پروسه درخواست ویزای آمریکا وجود دارند که در صورت توجه، شانس ویزای متقاضی را به میزان قابل توجهی افزایش می­دهند. از این نکات، می­توان به ارائه دلایل قوی برای بازگشت خود به ایران اشاره کرد. قطعاً ارائه مدارکی از سوی متقاضی که نشان دهد پس از پایان اعتبار ویزا قصد دارد به کشور خود بازگردد و قصد مهاجرت دائمی به آمریکا را ندارد، شانس قبول شدن درخواست ویزای توریستی آمریکا را افزایش می­دهد. از جمله این مدارک می­توان به:

  • دارایی های مالی
  • روابط خانوادگی
  • سابقه سفر

مدت زمان رسیدگی به درخواست ویزای توریستی آمریکا

در مورد مدت­زمان رسیدگی به درخواست ویزای متقاضیان، پاسخ قطعی به این سوال که «چقدر طول می­کشد تا جواب ویزا مشخص شود؟» آسان نیست، زیرا سفارت تمام درخواست­ها را بصورت موردی و بر حسب شرایط خاص آن پرونده بررسی می­کند؛ اما ویزای توریستی آمریکا بدلیل اینکه از نوع ویزاهای غیرمهاجرتی است، نسبت به ویزاهای دائم آمریکا مدت­زمان پردازش کمتری دارد. علاوه بر این، «زمان انتظار برای گرفتن وقت مصاحبه­ هم مطرح است که با توجه به سفارتی که انتخاب می­کنید، این زمان نیز متغیر است. مثلاً وقت مصاحبه سفارت آمریکا حدوداً در شهرهای: آنکارا 464 روز، دبی 345 روز و ایروان 127 روز طول می­کشد.

وقت سفارت آمریکا

همانطور که می­دانید، کشور آمریکا در ایران سفارت ندارد و ایرانیان باید از سفارت­های فعال آمریکا در کشورهای همسایه مانند ترکیه، امارات متحده عربی (دبی) و ارمنستان (ایروان) جهت دریافت ویزا اقدام کنند.

چگونه می توان ویزای توریستی آمریکا را اخذ کرد؟ (مراحل و مدارک)

هزینه ویزای توریستی آمریکا

مورد بعدی که به آن می­پردازیم، هزینه ویزاست که باید توجه داشته باشید که هم صدور ویزا شامل هزینه بوده و مبلغی نیز برای تمدید آن از سوی سفارتخانه در نظر گرفته شده است و افرادی که قصد تمدید ویزای خود را دارند، علاوه بر پرداخت هزینه تمدید، باید حتماً پیش از اتمام مدت قانونی ویزایشان، برای تمدید اقدام نمایند. در جدول زیر، میزان هزینه صدور و تمدید انواع ویزای توریستی آمریکا را مشاهده می­کنید:

دلایل ریجکتی ویزای توریستی آمریکا

در کنار درخواست­هایی که با موفقیت منجر به صدور ویزا می­شوند، درخواست درصدی از متقاضیان نیز از سوی سفارتخانه رد (ریجکت) می­گردد که این امر به دلایل مختلفی اتفاق می­افتد. در اینجا به برخی از مهمترین و متداول­ترین دلایل ریجکت شدن ویزای توریستی آمریکا اشاره می­کنیم:

  1. ارائه اطلاعات نادرست یا ناقص
  2. سابقه ریجکت ویزا
  3. سابقه سفر ضعیف
  4. سفر همزمان با خانواده
  5. عدم تمکن مالی

شما می توانید برای اطلاع کامل از نحوه اخذ ویزای توریستی آمریکا به وبسایت موسسه معتبر مهاجرتی رویال اپلای مراجعه و یا با کارشناسان آنها در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان این مجموعه بهره مند شوید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان