حمایت نمادین از فلسطین در یورو ۲۰۲۴؛ کلاه‌های هندوانه، فریاد مظلومان در قلب اروپا (+عکس)

در حرکتی نمادین، گروهی از داوطلبان در حاشیه مسابقات یورو ۲۰۲۴، کلاه‌هایی با طرح هندوانه (میوه‌ای که رنگ‌های پرچم فلسطین را تداعی می‌کند) بین هواداران توزیع می‌کنند تا صدای مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان برسانند.

 یک گروه داوطلب در مسابقات یورو 2024، حرکتی نمادین برای حمایت از مردم فلسطین انجام دادند.

به گزارش تسنیم، خبرگزاری «آنادولو» ترکیه نوشت: یک گروه غیردولتی در حاشیه برگزاری مسابقات فوتبال یورو 2024 کلاه‌هایی با تصویر هندوانه (میوه‌ای که رنگ‌های پرچم کشور فلسطین را در خود دارد) میان هواداران تیم‌های مختلف پخش می‌کنند تا آنها نیز حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین نشان بدهند.

این اتفاق تاکنون پیش از دیدار اسپانیا - ایتالیا در گلزن‌کرشن، بازی ترکیه - پرتغال در دورتموند و مسابقه اسکاتلند - مجارستان در اشتوتگارت رخ داد و هواداران این تیم‌ها با کلاه هندوانه، از مردم فلسطین حمایت کردند.

حمایت نمادین از فلسطین در یورو 2024؛ کلاه‌های هندوانه، فریاد مظلومان در قلب اروپا (+عکس)

مهمت سیسمک، یکی از حامیان این اقدام داوطلبانه در مورد این تصمیم اظهار داشت: ما 50 هزار کلاه تولید کردیم و می‌خواستیم همه آنها را در میان هواداران پخش کنیم که پلیس به ما اجازه نداد. می‌خواهیم مردم صدای ما درباره سرکوبی که به برادران ما در فلسطین تحمیل‌شده، بشنوند. غیرممکن است چشم‌های خودمان را روی این نسل‌کشی ببندیم.

وحدتین بایرام، دیگر داوطلب این کار که متولد کشور ترکیه است، درباره اقدام فوق گفت: می‌خواهیم به شنیده شدن صدای سرکوب مردم غزه در میان اروپایی‌ها کمک کنیم.

حمایت نمادین از فلسطین در یورو 2024؛ کلاه‌های هندوانه، فریاد مظلومان در قلب اروپا (+عکس)

حمایت نمادین از فلسطین در یورو 2024؛ کلاه‌های هندوانه، فریاد مظلومان در قلب اروپا (+عکس)

مسابقات یورو 2024 از روز 25 خرداد در کشور آلمان آغاز شده و در حال برگزاری است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان