مسی: گواردیولا لرزه‌ای به فوتبال انداخت

لیونل مسی، ستاره سابق بارسلونا، بار دیگر از پپ گواردیولا، سرمربی سابق خود، تمجید کرد و گفت که او با سبک خاص خود انقلابی در فوتبال ایجاد کرد.

ستاره سابق بارسلونا بار دیگر به ستایش از گواردیولا پرداخت و گفت این مربی، با سبک خاص خود روی فوتبال تاثیر گذاشته است.

به گزارش ایسنا، بارسلونا بهترین روزهای تاریخش را با هدایت گواردیولا و درخشش لیونل مسی تجربه کرد. آبی‌اناری‌ها در دوران چهارساله حضور گواردیولا به تیمی ترسناک تبدیل شدند و جام‌های زیادی را به دست آوردند. بسیاری می‌گویند بارسلونای گواردیولا بهترین و زیباترین فوتبال را به نمایش می‌گذاشت.

لیونل مسی در گفت‌وگویی که با روزنامه «ابولا»ی پرتغال داشت، اظهار کرد: دوران گواردیولا باعث تغییر بعضی مفاهیم در فوتبال شد. به نظرم این دوران لرزه‌ای به اندام فوتبال انداخت؛ به طوری که همه نگاه‌ها به بارسلونا بود و تیم‌ها می‌خواستند با این سبک فوتبال بازی کنند.

او ادامه داد: اکنون اما فوتبال تغییر کرده است. مربیان از کودکان 7-6 ساله می‌خواهند که تنها با دو ضربه توپ را پاس بدهند و این اشتباه است. در این سن و سال باید به بچه‌ها اجازه داد آنطور که دوست دارند بازی کنند و این همان چیزی بود که برای من اتفاق افتاد. نباید از بچه‌ها آنچه را در ذات و درون آنهاست، گرفته شود.

مسی در پایان گفت: اکنون تیم‌ها بسیار دفاعی‌تر از قبل بازی می‌کنند. بعضی از تیم‌ها با پنج مدافع بازی می‌کنند و همه فضاها را می‌بندند. در گذشته فضای بیشتری به بازیکنان داده می‌شد و فوتبال زیباتر بود. اکنون فوتبال بیشتر تاکتیکی و فیزیکی شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان