کادیلاک اپتیک؛ رقیب جدید تسلا با ظاهری جوان‌پسند (+عکس)

جنرال موتورز با معرفی کادیلاک اپتیک به دنبال جذب خریداران جوان و رقابت با تسلا است.

جدیدترین شاسی بلند کادیلاک، اپتیک، نقطه ورود خط تولید الکتریکی این برند در آمریکای شمالی خواهد بود. شرکت جنرال موتورز می‌گوید امیدوار است این مدل به آن کمک کند تا به هدف خود یعنی فروش 2 میلیون خودروی برقی در سراسر جهان از هم اکنون تا سال 2026 برسد و بازار را در برابر رقبای BMW وTesla در دست بگیرد.

به گزارش تجارت نیوز، اپتیک 54 هزار دلاری پس از شروع سال با قدرت وارد بازار می‌شود. جنرال موتورز تولید شورلت بولت محبوب را متوقف کرد، در حالی که تسلا 10 درصد از نیروی کار جهانی خود را اخراج کرد. سایر خودروسازان شاهد رشد تصاعدی بودند.

هیوندای کیا شاهد افزایش فروش خودروهای برقی 56 درصدی بود و در شرکت فورد موتور، فروش 86 درصدی نسبت به سال گذشته افزایش یافت. در ماه آوریل، آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که فروش خودروهای تمام برقی در آمریکا در سال 2025 به 2.5 میلیون دستگاه خواهد رسید که این رقم در سال 2023 به 1.1 میلیون رسیده است. شورلت تأیید کرد که شورلت نسل بعدی بولت را در سال 2025 معرفی خواهد کرد.

کادیلاک اپتیک؛ رقیب جدید تسلا با ظاهری جوان‌پسند (+عکس)

مشخصات کادیلاک اپتیک

اپتیک پایین‌تر از شاسی‌بلند لیریک 58600 دلاری کادیلاک قرار می‌گیرد که پس از عرضه آهسته در سال 2022 شتاب بیشتری به خود گرفت و توجه را به دلیل قیمت رقابتی و مسافت 505 کیلومتری با یک بار شارژ به خود جلب کرد. کادیلاک در سه ماهه اول سال جاری تقریباً 6000 دستگاه  لیریک فروخت که در مقایسه با مدت مشابه در سال 2023 کمتر از 1000 دستگاه بود.

پیش‌بینی می‌شود اپتیک مسافت 482 کیلومتری را طی خواهد کرد که مشابه رقبایی مانند BMW iX 87250 دلاری و تسلا مدل Y AWD 47990 دلاری است. دو خط تریم لوکس و اسپرت در 10 بازار جهانی از جمله اروپا عرضه خواهند شد.

کلید موفقیت اپتیک، محبوبیت آن در میان خریداران جوان‌تر است که در واقع با ظاهر خوب حس لوکس بودن را می‌دهد. اپتیک پنج سرنشین شیک‌تر از BMW iX و تسلا مدل Y به نظر می‌رسد.

هون کیم که نمای بیرونی خودرو را طراحی کرده است، می‌گوید: « در پنج سال گذشته، کادیلاک بیش از 1 میلیون مشتری جدید با این برند به دست آورده است. از این تعداد، تقریباً 5 درصد زیر 40 سال بودند. اپتیک قصد دارد تعداد بیشتری از آنها را بگیرد.»

کابین جادار و نورگیر این شاسی بلند صفحه نمایش خمیده 33 اینچی دارد. گزینه‌های تزئینی شامل نخ‌های برجسته طرح‌دار بافته شده از مواد 100دردصد بازیافتی، چرم مصنوعی و روکش‌های ساخته شده از چوب لاله و روزنامه بازیافتی است. چرم آن طبیعی نیست.

اپتیک در داخل کوچکتر از iX و تسلا است، با 57 فوت مکعب فضای بار در صورت خواباندن صندلی های عقب، در مقایسه با 78 فوت مکعب در BMW و 76 فوت مکعب در تسلا. اما فضای ذخیره سازی بیشتری نسبت به سایر رقبا از جمله آئودی Q4 e Tron و ولوو EX30 ارائه می‌دهد.

به علاوه، دارای فضای ذخیره‌سازی اضافی است که در زیر تشک پشتی پنهان شده است. سیستم کمک راننده Super Cruise جنرال موتورز، رقیبی برای دستیار راننده تسلا، به صورت استاندارد ارائه می‌شود.

فاصله بین دو محور شش اینچ کوتاهتر از کادیلاک لیریک است، حرکتی که نشان دهنده چابکی احتمالی است. اگرچه آنها منحصر به کادیلاک نیستند، سقف شیشه‌ای کشیده و اسپویلر عقب به اپتیک کمک می‌کند تا به عنوان یک شاسی بلند ممتاز شناخته شود.

اما اپتیک می‌تواند با چالش‌هایی روبرو شود که خریدارانی را که بیشتر به قدرت اهمیت می‌دهند تا قیمت، برنده شود. این شاسی بلند دارای چهار حالت رانندگی است و از یک بسته باتری 85 کیلووات ساعتی با سیستم استاندارد دو موتوره تمام چرخ متحرک استفاده می‌کند.

در مجموع، 300 اسب بخار قدرت و 354 پوند فوت گشتاور دارد، ارقامی که کمتر از مدل Y و اکثر نسخه های iX است.در مدت 10 دقیقه، شارژ سریع DC به 127 کیلومتر در کل مسافت 482 کیلومتری رانندگی اضافه می‌کند که تقریباً برای خودروهای برقی لوکس موجود در بازار امروزی استاندارد است. تحویل این خودرو در آمریکای شمالی اواخر امسال آغاز خواهد شد.

کادیلاک امیدوار است که اپتیک با ترکیب قیمت رقابتی، طراحی شیک و کابین جادار، به محبوبیت آن در میان خریداران جوان‌تر کمک کند و سهم خود را در بازار رو به رشد خودروهای برقی افزایش دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان