پنجمین مناظره انتخابات ۱۴۰۳

زاکانی : برای توزیع عادلانه و خلق ثروت به میدان آمدم

زاکانی ادامه داد: مردم در همه لباس، ولی‌نعمت ما هستند. مردم شهرها و روستاها در سراسر کشور ولی‌نعمت ما هستند. برای توزیع عادلانه و خلق ثروت و دریافت این ثروت به میدان آمدم. از یاد رفته‌ها من نماینده شما برای بازگرداندن حق خودتان به خودتان هستم.

علیرضا زاکانی گفت: برای توزیع عادلانه و خلق ثروت و دریافت این ثروت به میدان آمدم. از یاد رفته‌ها من نماینده شما برای بازگرداندن حق خودتان به خودتان هستم.
 
به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سه‌شنبه پنجم تیر 1403 در پنجمین مناظره انتخابات 1403 با موضوع اقتصادی در فرصت 5 دقیقه‌ای اول درباره کارآمدسازی دولت، پرونده‌های روی میز و  دولت چهاردهم سخن گفت.
 
وی با تبریک عید غدیر خم گفت: مردم میثاق من با شما قانون اساسی است. بسته‌هایی که در قانون اساسی بر آن اصرار ورزیده شده اما تا امروز از آن غفلت شده است.
 
زاکانی ادامه داد: مردم در همه لباس، ولی‌نعمت ما هستند. مردم شهرها و روستاها در سراسر کشور ولی‌نعمت ما هستند. برای توزیع عادلانه و خلق ثروت و دریافت این ثروت به میدان آمدم. از یاد رفته‌ها من نماینده شما برای بازگرداندن حق خودتان به خودتان هستم. 
 
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اولین گامی را که برخواهم داشت پرداخت یارانه طلایی است. یارانه انرژی را بین همه مردم ایران تقسیم می‌کنم. بنزین را از 3000 به 1500 تومان کاهش می‌دهم. به هر نفر در سال 20 میلیون تومان یارانه می‌رسد. در صورت صرفه‌جویی مردم در بنزین، گاز و برق به اعتبار طلای خود خواهند افزود و به قیمت روز را از ما دریافت خواهند کرد. با این کار بساط قاچاق  آلودگی‌های زیست محیطی جمع می‌شود. 95 درصد مردم در این طرح سود می‌کنند. افرادی هم که بیشتر مصرف می‌کنند باید از بقیه مردم نیازشان را بخرند.
 
وی ادامه داد: در دولت خدمت قیمت حامل‌های انرژی به جز بنزین که کاهش می‌یابد، تغییر نخواهد کرد. 
 
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:  بسته دوم دولت خدمت در حوزه مسکن و اجاره‌داری است. بنده از تجربه شهرداری در این زمینه استفاده خواهم کرد. اگر در بافت فرسوده و محیط‌های ناکارآمد به مردم مشوق داده شود، خودشان به سرعت می‌سازند حتی اگر این مشوق جوری داده شود برای اجاره‌داری حرفه‌ای، امکان گسترده‌ای برای اجاره‌داران فراهم می‌شود. علاوه بر آن در کوتاه مدت سازمان اجاره‌داری و ایجاد زمینه تامین مالی برای بخشی از پیش‌پرداخت‌ها و ایجاد زمینه توسعه فعالیت حرفه‌ای در حوزه اجاره‌داری را فراهم می‌کنم. 
 
زاکانی ادامه داد: در حوزه سلامت نیز هیچ کس نباید جز درد و مریضی درد بی‌پولی بکشد. بسته جامعی را پیشنهاد کرده‌ام که متصدیان و عالمان علم سلامت به شدت از آن حمایت می‌کنند. این بسته امکانی را به وجود می‌آورد که برخی مردم از خدمات رایگان سلامت استفاده کنند. 
 
وی ادامه داد:  تامین امنیت غذایی برای کشاورزی و دامداری، در تامین امنیت غذایی کسی نباید سر گرسنه بر بالین بگذارد. با اتکا به تجربه‌ای که در این زمینه در شهرداری تهران کسب کردیم می‌توانم  امکان خوبی را برای تسری این مسئله به همه مردم به وجود آورم. 

باید مردم را سالار کنیم

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در فرصت 5 دقیقه‌ای دوم مناظره تلویزیونی، گفت: در حوزه سیاست، اقتصاد، فرهنگ و اجتماع باید مردم را سالار کنیم. مردم شما سالار و آقای ما هستید.
 
وی ادامه داد: اجرای اعتبار طلا فقط همت می‌خواهد والا زیرساخت‌های اجرایی و قانونی آن فراهم است. بدون گران کردن و ایجاد زحمت اضافه این بسته را اجرا می‌کنم. بسته نجات اجاره‌نشینی را در سال اول دولتم ارائه می‌دهم. در حوزه مسکن داشتن، هم موضوع زمین است که مبنای قانونی دارد و هم پتانسیل بافت فرسوده وجود دارد. از این رو مشکل مسکن را با اتکا به این دو پارامتر می‌توان حل کرد. این بسته را طی 5 سال اجرا خواهم کرد.
 
زاکانی ادامه داد: در حوزه معیشت با خرید قرارداد از کشاورز و دامدار ثبات را به این بخش می‌آوریم. قرارداد و تفاهم‌نامه‌ها امضا شد و کار در آستانه اجراست. با اجرای این بسته شهرداری‌ها می‌توانند کالای مورد نیاز مردم را با افتخار و تکریم درِ منزل‌شان تحویل دهند. 
 
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: قانون تطبیق حقوق بازنشستگان با شاغلان را در سال اول دولت خدمت اجرا می‌کنم. با بردن لایحه اصلاحی، منابع اجرا را پیش‌بینی می‌کنم. در حوزه کارگران، آنان را شریک در سهام کارخانجات می‌کنم. 40 هزار کارخانه موجود را هم کوچک‌سازی می‌کنم و هم سهامش را به کارگران همان کارخانجات می‌دهم تا خودشان صاحب کار و شریک در تولیدات آنها باشند.
 
وی ادامه داد: امنیت شغلی و تضمین درآمد مکفی کارگران شرکتی‌ها را هم در دستور کار دارم. در سال اول دولت خدمت از مدل شهرداری استفاده می‌کنم تا نابسامانی‌ها در این حوزه از بین برود. آن چیزی که از دولت بر می‌آید، حقوق مکفی برای سربازان و پرستاران است. 
 
زاکانی تسهیل ازدواج را از دیگر خدمات دولت خدمت برشمرد و اعلام کرد: این کار را با توجه به حوزه جهیزیه، وام مسکن و سایر خدمات اجرا می‌کنم. در کنار آن موضوع فرزندآوری و افزایش جمعیت را از طریق اعتبار یارانه طلا بهترین خدمات به خانواده ها می‌دهم. در شهرداری تهران خدمات تفریحی را در زیرساخت شهرزاد گسترش داده‌ایم که قابل تعمیم به کل کشور است.
 
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: با باشگاه شهروندی می‌توان همه خدمات را با اتکاء به فضای مجازی به همه مردم در اقصی نقاط کشور ارائه داد. این خدمات را می‌توان به جهان‌دیدگان، بازنشستگان، سالخوردگان، معلولان، جوانان، دختران و پسران ارائه داد. 
 
وی اظهار کرد: بر اثر مطالعات جهانی تعلیم و تربیت بیش از 70 درصد در حوزه اقتصاد تاثیرگذار است. در این بخش تاکید داریم بر آموزش و پرورش، حوزه‌ها و آموزش عالی و خانواده تاکید دارم. با اقتصاد خانواده به شدت خودمان را مواجهه می‌کنیم. هر خانواده یک کارخانه و هر روستا یک مجتمع خدمات و خیرات را به نحو احسنت اجرا می‌کنیم.
 
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وعده داد: مردم عزیز صیانت از آزادی، امنیت و حریم خصوصی و ایجاد زمینه اشتغال را انجام می‌دهم.
 
مبارزه با فساد اقتصادی، گام اولم در دولت است
 
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش اول از مرحله دوم، گفت: هر کار خوبی اگر انجام شود، اما در یک ظرف آلوده ریخته شود، آن کار آلوده می‌شود. 
 
زاکانی ادامه داد: مبارزه با فساد اقتصادی، گام اولم در دولت است. از تجربه دو دهه در مواجهه با گردن کلفت‌ها تجربه خوبی است. مسوولان معمولا تعارف می‌کنند. اگر اینجا دقتی دارم برای رعایت حق شماست و فرمان هشت ماده‌ای امام و رهبری میثاق من با شماست. 
 
وی ادامه داد: 20 سال است که کارت زرد به مفسدان اقتصادی می‌دهم و امروز با رای شما آنان را از میدان اقتصاد خارج می‌کنم. اقتصاد برای شماست نه برای زالو صفتانی که یک شبه صاحب هزاران میلیارد تومان می‌شوند. اگر انتخاب شوم این نوکری را برای شما می‌کنم.
 
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  گفت: از امنیت، حقوق و آزادی شما صیانت می‌کنم. بنده معروف به دفاع از حقوق مخالفمانم هستم. برخی دوستان می‌توانند به جریان مخالف بنده توجه کنند تا متوجه دستگیریم از آنان شوند. نمی‌خواهم اسم بیاورم. هیچ حرفی در سخنانم نیست که امام عظیم‌الشان قبلا در فرمان هشت ماده‌ای‌شان نگفته باشند، این فرمان هم میثاق من با شما.
 
زاکانی ادامه داد: بسته اشتغال بسیار مهم است. هر چی می‌گویم قبلا اجرا کرده‌ام. مثلا درباره بسته خودروی برقی، این طور است. تا عید نوروز انقلابی در حوزه حمل و نقل عمومی می‌شود. خودروی برقی باید برای همه باشد که به صلاح و صرفه است. با قدرالسهمی که براساس ماده 12 توسط دولت داده می‌شود قیمت خودروی برقی بسیار ارزان تمام می‌شود. 
 
وی ادامه داد: در حوزه کشاورزی، صنعت، زیرساخت‌های اساسی کشور و قطار پرسرعت در چین را دنبال کردم. تفاهم‌نامه‌ای در این کشور امضا شد تا واگن‌سازی چین در ایران داخلی‌سازی شود تا به سرعت قطار پرسرعت را جایگزین جاده‌های کشور  کنیم و سیستم ریلی کشور را تقویت کنیم تا انقلابی در این حوزه رقم بخورد.
 
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  گفت: تبادلات اقتصادی به ویژه با همسایگان و بازار بزرگ این کشورها بسیار اهمیت دارد. ظرفیت معادن کشور بی‌نظیر است اما امروز به دلیل دیوان‌سالاری، ناکارآمدی و فساد اقتصادی توسط عده‌ای به ثمن بخس فروخته می‌شود. 
 
زاکانی عدم خام‌فروشی با تکیه بر دانش‌بنیان‌ها را از دیگر برنامه هایش برشمرد و افزود: این مسئله نه تحریم‌پذیر است و نه امکان تحریم‌پذیری دارد وقتی به انتهای زنجیره می‌رسد.
 
وی ادامه داد: آب و تنش آبی کشور، دریامحوری و سواحل مکران نیز جزوی از  برنامه‌هایم هستند. 
 
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  گفت: اساس نخبگان محور این تحولات است که زیست‌بوم نوآوری و زیست‌بوم اندیشه‌ورزی را توسعه می‌دهیم. در دولت قبل دو وزیر بدون شایستگی هیات علمی دانشگاه تهران شدند که اسنادش اینجاست. باید زیاده‌خواهی وزرا که در گذشته اتفاق افتاده و ممکن است در آینده تکرار شود را گرفت. 
 
زاکانی ادامه داد: زنان، جوانان و نوجوانان روستایی و شهری اساس حرکت اقتصادی کشورند. قدرت و تولید ثروت را در خانواده‌ها به عنوان یک اصل به رسمیت می‌شناسم و اجرا می‌کنم.

مهم سلامت، کارآمدی و  مردمی بودن کارگزار است

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  در بخش دوم از مرحله دوم مناظره گفت: سعی کردم شعار ندهم، عمل کنم. یاد ندارم به مردم دروغ گفته باشم و به آنان خیانت کرده باشم. با دروغگوها و خیانت‌کاران برخورد کرده‌ام. وقتی دیروز درباره کرسنت صحبت شد درخواست کردم با آقایان خاتمی، زنگنه و روحانی مناظره کنم اما هیچ کس حاضر به مناظره نشد تا من بگویم حق مردم را چگونه به یغما بردند.
 
وی ادامه داد: مهم سلامت، کارآمدی و  مردمی بودن کارگزار است. خودم و خانواده‌ام جوابگوی 45 سال بعد از انقلاب اسلامی هستیم و به لطف خدا این یک مرام و روش در خانواده‌ام است. مردم عزیز برخی از شفافیت صحبت می‌کنند اما در مجلس به شفافیت رای نمی‌دهند. خودشان با خدای خودشان می‌دانند اما نگران نباشید شما عزیزید، شما سکاندارید و مشکلات کشور قابل حل است. حرف‌هایی که زدم دو ضربدر دو برابر با چهار است، منابعش را گفتم، حرف بی‌پایه و سستی نیست، کشور را می‌توان به بهترین نحو اداره کرد، خودمان، خودمان را با تعارف، حلقه‌های بسته و فاسد محروم کرده‌ایم. 
 
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: به میدان آمده‌ام تا با کمک شما نگذارم سرمایه‌هایتان بخار شود و عده‌ای به یغما ببرند و کسانی با کارهای غیرکارشناسی حق شما را از بین ببرند. 
 
زاکانی گفت: امکانات فوق‌العاده بالایی به کشور بیاورم به نحوی که رییس کل بانک مرکزی این کار را اولین بار در تاریخ انقلاب اسلامی دانست. در بروکسل حق خودمان را گرفتیم و در کانون اروپا، نایب رییس شهرداران جهان شدم. می‌شود مذاکره کرد اما با تدبیر رهبری و قدرت ملت، قابلیت و درک خودباوری. 
 
وی ادامه داد: برخی با لالایی دشمن به خواب می‌روند و برخی دیگر به دشمن اعتماد می‌کند که خوب نیست، سادگی است. باید به مردم و مکتب و داشته‌ها و اعتقادات‌مان اعتماد کرد و صادقانه رفتار کرد. 
 
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بروکراسی اداری در کشور آسیب‌زاست و بنده دولت را چابک می‌کنم و به شهرداری‌ها و شوراهای شهر به عوان قدرت محلی تقویت می‌کنم و مدیریت محلات شهر را به مردم واگذار می‌کنم. 
 
زاکانی افزایش قدرت پول ملی، جلوگیری از نوسان نرخ دلار، توجه به تولید، دقت در انضباط مالی، عمق بخشی به بورس و جلوگیری از گردن‌کشی‌ها در بانک‌ها را از اعم برنامه‌های اقتصادیش برشمرد.
 
وی گفت: در حوزه تفاهم، مشکلات 30 ساله شهرداری با دستگاه‌های دولتی را حل کردم.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان