روسیه و عمان : گفتگو درباره ایجاد نظام امنیتی دسته‌جمعی در خلیج فارس

وزارت خارجه روسیه درباره گفتگو با عمان: طرفین بر اهمیت ایجاد یک نظام امنیت جمعی موثر و توسعه پایدار بر اساس احترام متقابل و حسن همجواری تاکید کردند.


روسیه و عمان درباره ایجاد نظام امنیتی دسته‌جمعی در خلیج فارس گفت‌وگو کردند.

 وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، مقام‌های این کشور و عمان سه‌شنبه درباره ایجاد نظام امنیتی دسته‌جمعی و توسعه پایدار در خلیج فارس گفت‌وگو و رایزنی کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا و «شیخ خلیفه آل حارث» معاون وزیر خارجه عمان در نشستی در مسکو درباره مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی کردند و تمرکز آنها بر «مناقشه اسرائیل و فلسطین، سوریه، سودان، یمن و دریای سرخ» بود.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه روسیه، طرفین «بر تمایل مسکو و مسقط به یافتن راه‌حل‌های موثر برای بحران‌های فوری در خاورمیانه و شمال آفریقا با استفاده از ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک و بر مبنای توجه به منافع مشروع همه طرف‌ها تاکید کردند.»

این بیانیه افزود: طرفین بر اهمیت ایجاد یک نظام امنیت جمعی موثر و توسعه پایدار بر اساس احترام متقابل و حسن همجواری تاکید کردند.

علاوه بر این، دیپلمات‌های روسیه و عمان درباره توسعه روابط دوجانبه از جمله در حوزه‌های تجاری و اقتصادی و فرهنگی و بشردوستانه گفت‌وگو کردند.

همچنین 2 ماه پیش نیز بوگدانوف و «حمود بن سالم آل تویه» سفیر عمان در مسکو، در نشستی درباره جنگ در غزه و تحولات دریای سرخ گفت‌وگو کردند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه روسیه، طرفین با تمرکز بر گسترش اوضاع منطقه درگیری اسرائیل و فلسطین و آب‌های دریای سرخ، در مورد موضوعات مهم خاورمیانه تبادل نظر کردند.

وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که طرفین درباره مسائل مربوط به «توسعه پیاپی همکاری‌های چندجانبه روسیه و عمان، از جمله برنامه زمانی برای تماس‌های آتی [میان مقامات دو کشور] در سطوح مختلف» بحث و تبادل نظر کردند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان