چگونه محافظه‌کاران انگلیسی در حال فروپاشی‌اند؟

فاجعه در راه است

شماره روزنامه: ۶۰۴۰ تاریخ چاپ: ۱۴۰۳/۰۴/۶ ...

دیگران به فریب «جناح راست» توجه می‌کنند و یک‌سوم از بریتانیایی‌هایی که دفعه قبل به محافظه‌کاران رای دادند، اکنون گفته‌اند که از «حزب اصلاح» ضد مهاجرت به رهبری نایجل فاراژ حمایت خواهند کرد. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که نتایج انتخابات می‌تواند برای محافظه‌کاران فاجعه‌بار باشد. درحالی‌که نظرسنجی‌ها اغلب با نزدیک شدن به انتخابات کاهش می‌یابد، بخت محافظه‌کاران نشانه کمی از بهبود نشان داده است.

رای‌دهندگان احساس می‌کنند وضعیت کشور بدتر است

بسیاری از رای‌دهندگان می‌گویند احساس می‌کنند حزب محافظه‌کار، بریتانیا را در وضعیت بدتری نسبت به قبل از به قدرت رسیدن آن قرار داده است. وعده نهایی کردن برگزیت‌ که بریتانیا را از اتحادیه اروپا خارج کرد، در انتخابات گذشته برگ برنده بزرگی برای محافظه‌کاران بود. بریتانیایی‌ها اکنون نگرانی‌های دیگری دارند. آنها می‌گویند که این‌بار بزرگ‌ترین مسائل اقتصاد و مراقبت‌های بهداشتی و پس از آن مهاجرت است. بر اساس نظرسنجی YouGov، رای‌دهندگان فکر می‌کنند که حزب کارگر برای رسیدگی به هر سه آمادگی بهتری دارد. «لیز تراس»، سلف نخست‌وزیر ریشی سوناک، پس از اعلام برنامه‌هایی برای کاهش مالیات، مقررات‌زدایی و استقراض، بحران اقتصادی را آغاز کرد. هفت و نیم میلیون نفر در انتظار «مراقبت‌های گزینشی» از سوی خدمات بهداشت ملی هستند، 5میلیون بیشتر از زمانی که محافظه‌کاران در سال 2010 قدرت را به دست گرفتند. با وجود وعده‌های محافظه‌کاران برای کاهش مهاجرت، «مهاجرت خالص» در سال2023 به بالاترین حد خود رسید. از دست دادن اعتماد به محافظه‌کاران برای پرداختن به این مسائل به دنبال دوره‌ای از تغییرات و آشفتگی شدید بوده است. محافظه‌کاران بر کاهش شدید هزینه‌ها پس از بحران مالی سال2009 نظارت داشتند و استدلال می‌کردند که ریاضت اقتصادی باعث احیای مالیه عمومی می‌شود. نخست‌وزیر دیوید کامرون در سال2016 همه‌پرسی برگزیت را برگزار و سپس استعفا کرد. از زمان انتخابات گذشته، دولت مجبور شده است با کووید، بحران انرژی پس از قطع گاز روسیه به اروپا و تورم بالا دست‌و‌پنجه نرم کند. این کشور همچنین از یکسری بحران‌های خودساخته عبور کرده است و سه نخست‌وزیر و پنج وزیر خزانه را که مسوول سیاست‌های اقتصادی هستند، پشت سر گذاشته است.

قابل اعتمادترین رای‌دهندگان محافظه‌کار، آنها را ترک می‌کنند

بیش از نیمی از افرادی که در انتخابات گذشته به محافظه‌کاران رای دادند به مجریان نظرسنجی می‌گویند که اکنون قصد دارند به حزب دیگری رای دهند. رای‌دهندگانی که می‌گویند محافظه‌کاران را رها خواهند کرد، برخی از قابل اعتمادترین حامیان این حزب هستند. در چند دهه اخیر، «سِن» جایگزین «طبقه» به عنوان پیش‌بینی‌کننده اصلی حمایت سیاسی در بریتانیا شده است و محافظه‌کاران رای‌دهندگان مسن‌تری را به دست آورده‌اند. در انتخابات گذشته، سِنی که در آن کسی بیشتر از حزب کارگر به محافظه‌کاران رای می‌داد، تقریبا 40 سال یا بیشتر بود. اکنون، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که محافظه‌کاران تنها در یک گروه سنی جلوتر هستند: افراد بالای 65 سال.

بر اساس آخرین نظرسنجی‌YouGov، نامزدهای محافظه‌کار ممکن است در جوان‌ترین مناطق بریتانیا از بین بروند. به نظر می‌رسد که حزب کارگر در میان حوزه‌های انتخابیه قدیمی‌تر نیز آسیب قابل توجهی ایجاد کند، زیرا لیبرال دموکرات‌های چپ میانه کنترل محافظه‌کاران بر کرسی‌های گروه‌های سنی را از بین می‌برند. در انتخابات گذشته، برخی از محروم‌ترین مناطق کشور – بر اساس عواملی مانند درآمد، مسکن و سلامت – برای نخستین بار به حزب محافظه‌کار رای دادند. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که وقتی آرا این‌ بار شمارش می‌شود، با توجه به نحوه نظرسنجی حزب کارگر در میان افراد کم‌درآمد، حامیان این حزب ممکن است از نظر اقتصادی بسیار گسترده‌تر باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان