ماهان شبکه ایرانیان

۱۴۰اقتصاددان در حمایت از پزشکیان بیانیه دادند

به دنبال انتخاب جمعی

شماره روزنامه: ۶۰۴۰ تاریخ چاپ: ۱۴۰۳/۰۴/۶ ...

آنچه می‌آید خلاصه‌ای از این بیانیه است. متن کامل این بیانیه همراه با لیست کامل امضا‌کنندگان آن در کانال تلگرام و سایت دنیای‌اقتصاد منتشر خواهد شد. طبق بیانیه این اقتصاددانان:

به خوبی می‌دانیم تورم فزاینده بیکاری گسترده به‌ویژه میان جوانان عزیز تحصیل‌کرده افزایش جمعیت زیر خط فقر کاهش ارزش پول هزینه کمرشکن مسکن انواع تبعیض‌ها و نابرابری‌ها قرار سرمایه‌ها مهاجرت نخبگان و در نهایت افت شدید رشد اقتصادی امروز و فردای کشور را تیره ساخته است. این مطالب مردم را خسته و پاس را جایگزین امید ساخته است تشکیل دولتی با اهداف روشن توسعه‌ای و ملتزم به بهبود وضعیت زندگی مردم می‌تواند به تدریج گره از مشکلات کشور بگشاید.اگر مشکلات و چالش‌های امروز ناشی از انتخاب‌های جمعی گذشته است. برون‌رفت و حل این چالش‌ها نیز نیازمند انتخاب‌های جمعی هوشمندانه و عاقلانه است انتخابات با وجود همه‌ محدودیت‌ها فرصتی است تا از مسیر یک تصمیم جمعی آگاهانه مسیر متفاوتی نسبت به گذشته برای خود و فرزندانمان بسازیم به این علت امضا کنندگان این بیانیه از هموطنان عزیز دعوت می‌کنند تا با مشارکت در انتخابات فرصت جدیدی برای ایران عزیز خلق کنیم.ما اعتقاد داریم که پایبندی به مجموعه‌ای از اصول اقتصادی شرط لازم برای تحقق این اینده‌ی متفاوت است. سوابق اجرایی و رویکرد دکتر مسعود پزشکیان نشان از باورمندی به اصول زیر و توانایی در تحقق این اصول دارد: 1- حاکمیت قانون، 2- خروج از انزوا و تعامل با جهان، 3- انضباط پولی ارزی و بودجه‌ای دولت، 4- بهبود محیط کسب‌وکار، 5- رقابت اقتصادی، 6- مبارزه با فساد، 7- حمایت اجتماعی کارآمد و پایدار، 8- شفافیت و پاسخ‌گویی، 9- توانمندسازی نظام دیوان‌سالاری کشور و شایسته‌سالاری.در ادامه این بیانیه نوشته شده است: اقتصاد ایران از بی‌ثباتی در سیاست‌ها به‌شدت رنج می‌برد و اختلاف نظر مسوولان یکی از علل بی‌ثباتی خط‌مشی‌ها و شکست در سیاست‌هاست.

 بسیاری از طرح‌های بزرگ ملی و بین‌المللی در غیاب راهکاری برای فیصله‌بخشی به اختلاف نظر مسوولان متوقف مانده‌اند پایبندی به این اصول راهنما می‌تواند محور اجماع‌سازی در سطح حاکمیت و موفقیت در اداره اقتصاد کشور و میثاق جدیدی بین رئیس جمهور با مردم برای اداره اقتصادی کشور باشد تنها در این صورت است که می‌توان به آینده‌ای متفاوت با گذشته امیدوار بود و در صورت نادیده انگاشتن هر یک از این اصول 9گانه وعده بهرورزی و بهبود معیشت مردم توهمی بیش نخواهد بود. در فقدان این اصول خصوصی‌سازی تبدیل به خصولتی‌سازی حمایت از صنایع داخلی منجر به توزیع رانت نامولد تزریق تسهیلات و بودجه انبساطی موجب افزایش حجم پول و تورم چابک‌سازی و جوان‌سازی مقارن با ناتوان‌سازی و مقررات‌زدایی منتهی به سلطه انحصار بر زندگی مردم می‌شود. برای تحقق اصول فوق و رقم زدن دوران تازه برای ایران عزیز در انتخابات شرکت کنیم.

در میان امضاکنندگان این بیانیه نام‌هایی همچون: سید مرتضی افقه استاد دانشگاه شهید چمران اهواز، لطفعلی بخشی استاد دانشگاه علامه طباطبائی، حمید برادران‌شرکاء استاد دانشگاه علامه طباطبایى، علی چشمی استاد دانشگاه فردوسی مشهد، یداله دادگر استاد دانشگاه شهید بهشتی، محسن رنانی استاد دانشگاه اصفهان، مسعود روغنی‌زنجانی استاد موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی، محمد ستاری‌فر استاد دانشگاه علامه طباطبایی، محمدحسین شریف‌زادگان استاد دانشگاه شهید بهشتی، حسن طائى استاد دانشگاه علامه طباطبایى، حسین عبده‌تبریزی مدرس دانشگاه صنعتی شریف، مجید عینیان دانشگاه آلتو فنلاند، حجت‌اله میرزایی استاد دانشگاه علامه طباطبایی، کامران ندری استاد دانشگاه امام صادق، فرهاد نیلی مدرس دانشگاه صنعتی شریف و بهروز هادی‌زنوز استاد دانشگاه علامه طباطبایی به چشم می‌خورند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان