پاسخ روحانی به آمار دروغ ۲ کاندیدای ریاست جمهوری درباره نقدینگی در دولت های یازدهم و دوازدهم

یکی از این‌ نامزدها می‌گوید در پایان دولت دوازدهم نقدینگی ۲۶ برابر شد درحالی که در طول ۸ سال دولت‌های یازدهم و دوازدهم نقدینگی ۸ برابر شده نه ۲۶ برابر.

رئیس دولت دوازدهم گفت: یکی از این‌ نامزدها می‌گوید در پایان دولت دوازدهم نقدینگی 26 برابر شد درحالی که در طول 8 سال دولت‌های یازدهم و دوازدهم نقدینگی 8 برابر شده نه 26 برابر.
 
به گزارش خبرآنلاین، یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در مناظره‌ها ادعا کرده «در دهه 90 نقدینگی 26 برابر شده است» و نامزد دیگری مدعی شده: «ابتدای سال 1400 معادل 101 درصد رشد نقدینگی داشتیم که در دولت جناب آقای رئیسی به 23 درصد رسید».
 
پاسخ حسن روحانی:
 
یکی از این‌ نامزدها می‌گوید در پایان دولت دوازدهم نقدینگی 26 برابر شد درحالی که در طول 8 سال دولت‌های یازدهم و دوازدهم نقدینگی 8 برابر شده نه 26 برابر.
 
اگر کل دهه 90 را هم حساب کنیم، نقدینگی 12 برابر شده است. نقدینگی در 32 ماه اول دولت یازدهم 93 درصد افزایش پیدا کرد، در دولت سیزدهم هم 93 درصد افزایش پیدا کرد، اما مهم اینست که پایه پولی در 32 ماه دولت یازدهم 53 درصد افزایش پیدا کرد اما پایه پولی در دولت سیزدهم 100 درصد افزایش پیدا کرده است. این نشان می‌دهد که شرایط کشور از لحاظ نقدینگی چگونه بوده است؟

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان