محدودیت و ممنوعیت های جدید برای واردات کالای دیجیتال به ایران

وزارت صنعت، معدن و تجارت با انتشار اطلاعیه‌هایی، از محدودیت و ممنوعیت های جدید برای واردات کالای دیجیتال به ایران خبر داده است.

با وجود تمام مشکلاتی که در جنبه‌های مختلف بازار کالاهای دیجیتال کشور وجود دارد، وزارت صمت اخیرا ممنوعیت‌های جدیدی برای واردات کالاهای آی تی و محدودیت‌هایی برای واردات لپ تاپ به ایران اعمال کرده است.

اعمال محدودیت‌های جدید برای واردات کالای دیجیتال به ایران

به گزارش گجت نیوز، محمدرضا فرجی تهرانی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران از اعمال ممنوعیت‌های جدید توسط وزارت صمت برای واردات کالاهای دیجیتال به ایران خبر داده است. به‌گفته آقای فرجی تهرانی، ممنوعیت‌های جدید برای واردات کالاهای آی‌تی، می‌تواند منجر به افزایش نارضایتی مردم و واردکنندگان شود؛ چرا که بسیاری از واردکنندگان، کالاهایی به سازمان‌های دولتی فروخته‌اند و حال باید پاسخگوی تعهدات خود باشند.

نایب رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به التهاباتی که در نتیجه اقدامات وزارت صمت در بازار پدید می‌آید، گفت پیش از این نیز برخی بخشنامه‌های غیر کارشناسی از سوی وزارت‌‌خانه‌های صمت و اقتصاد به اشتباه صادر شده بود که با تلاش‌ها و نامه‌نگاری‌های انجام شده با مدیران ارشد وزارت‌خانه‌های مذکور، در مواردی اصلاح شدند.

فرجی تهرانی در پایان گفت از دولت چهاردهم انتظار می‌رود در انتخاب وزرای صمت و اقتصاد دقت لازم را به عمل آورد؛ چرا که اگر حتی از نظر تجار و بازرگانان، 95 درصد مدیران در این وزارتخانه‌ها عملکرد خوبی داشته باشند، عملکرد نامناسب 5 درصد افراد کار نابلد می‌تواند کارکرد کلی وزارت‌خانه را زیر سوال ببرد و در عملکرد همه خلل ایجاد کند.

محدودیت‌های جدید واردات لپ تاپ

از سویی و در خبری دیگر، محمد موسوی، معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت با ارسال نامه‌ای به رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران، شرایط جدید واردات لپ تاپ به کشور را اعلام کرده است.

بر اساس محتوای این نامه، از این پس واردات لپ تاپ به کشور صرفا با ارز حاصل از صادرات انجام خواهد گرفت. در محتوای این نامه می‌خوانیم:

با عنایت به مدیریت منابع ارزی کشور، خواهشمند است دستور فرمائید به قید فوریت فقط ارز حاصل از صادرات به تعرفه شماره 84713020 (ماشین خودکار داده‌پردازی شخصی (PC) کیفی (Note Book)) جهت ثبت سفارش تعلق گیرد.

محدودیت و ممنوعیت های جدید برای واردات کالای دیجیتال به ایران

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان