بیانیه ستاد مرکزی نفت و انرژی دکتر مسعود پزشکیان

ستاد مرکزی نفت و انرژی دکتر مسعود پزشکیان بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد:

 

فرزندان ایران  

کارکنان شریف ، صبور و آزاده صنعت نفت کشور

درود خداوند بر شما باد

 

لحظات پرالتهابی در تاریخ ما رقم خورده است. تاریخ صنعت نفت مملو از اتفاقاتی است که حاصل آن همواره برای ایران بوده است. نفت همچنان از زمره‌ی مواهبی‌ست که تلاش ملت و دولت برای توسعه و برون رفت از وضع فلاکت بار موجود وابسته به این دارایی‌‌ خدادادی‌ست.

 این سالیان که بر ما سپری شد. تاریخ می‌تواند همچون پیری خردمند گزارشگر تلخ‌کامی‌های کارکنان از هجوم و غارت سازمان یافته‌ای باشد که این صنعت عظیم را از مدار تولید خارج کرد. اکنون که ما را از ریل شتابناک توسعه جهان به بیرون رانده اند ، با کوشش و همت باید خلاقانه این مسیر پر مشقت را به شور زندگی بازگرداند. این اقدام باید اتحاد و اتفاقی ملی در راستای احیای ایده‌ی «ملی‌شدن دوباره صنعت نفت » تلقی گردد.

زیرا جامعه‌ی کارکنان صنعت نفت جز در یک چشم‌انداز توسعه طلبانه‌ی مثبت و جهان بینانه‌ی معطوف به اندیشه و رویکردی نوین، خواست ملت را نخواهد توانست به فرجامی نیکو برساند. براستی ما را از عرصه‌ی سیاست تولیدگر در اقتصاد ملی بیرون افکنده‌اند تا بساط سودجویان غیر نفتی گشوده بماند و نیروی زحمتکش و فداکار جز رنج و بلا مالک چیزی نشود.

 کارکنان شریف ما مشتمل بر رسمی ، پیمانکاری ، قراردادی، جامعه‌ای آرام ، متخصص ، ماهر ، سختکوش و برخاسته از لحظات خطیر تاریخ این سرزمین اند. عظمت و شکوه این خاک طی یک قرن اخیر، براستی در مشعل‌های بزرگی و تابش خورشید این صنعت فروزان بوده‌است. مباد که این آتش نامیرا خاموش شود، و از نبود برکت آن ثروت عظیم ، زندگی‌های مردم ستم‌کشیده به خاک سیاه افتد. می‌دانیم برای این که به کاروان احیای دوباره‌ ایده‌ی ممتاز«ملی کردن دوباره صنعت نفت » بپیوندید ،دچار پرسش‌های سخت و تردیدهای دشواری هستید ، اما درنگ جایز نیست زیرا:

  1. کیست که ویرانی‌ وضع عمومی صنعت نفت را متوجه نشده باشد ؟ این بی سامانی، حیات مادی و معنوی کارکنان را تهدید می‌کند .
  2. کیست که فساد رو به افرایش و بی ملاحظه‌ی موجود را نبیند و آثار زیانبار ورود گروه‌های سیاسی و مداخله‌ی دستجات فاقد صلاحیت فنی را در این فاجعه اذعان نکند ؟
  3. کیست که طی این سال‌ها فقر معیشت و حذف اندیشه‌ی رفاه را در ذهن و قاموس تفکر افرادی ندیده باشد که یک شبه به جرگه‌ی مدیران در آمدند و تخصص ، تجربه ، مهارت و عشق به صنعت را پایمال اغراض سیاسی کردند؟

باید پای بر رکاب شتاب و آگاهی گذاشت و این عرصه‌ی بزرگ را به مدار زندگی در تولید و توسعه بازگرداند. با هیچ بهانه‌ای نتوان از این خواست ملی چشم پوشید ، زیرا ویرانی‌ یکپارچه و تسخیر دژ ثروت ملی‌ نفت هر آن به لحظه‌ای تاریخی نزدیک می‌شود. پس:

✓برای ایران و ثروت ملی‌ آن یعنی صنعت نفت ، که بتواند عاشقانه بار دیگر رویکرد ملی و تخصص محور، دانش بنیاد ، تجربه گرا و متکی به شایستگان را به میدان کار برگرداند.

✓برای ایران و مهمترین سرمایه‌ی آن یعنی کارکنان ، اعم از رسمی ، تحت پیمان و قراردادی، و وابستگان به صنعت ، که از گسترش فقر به سوی قطع ارتباط معنادار عاطفی با صنعت مادر سوق داده شده‌اند، برای بازنشستگان که خردمندان و دانشوران که شاهد زنده‌ تاریخ سازی‌ این خزانه‌ی دارایی‌های ملی‌اند، برای ظهور و استقرار مدیران آینده‌ای که به شتاب در توسعه ، ارتباط سازنده و متوازن با جهان ، نوسازی بنیادین سازمان‌ها و تأسیسات نفت می‌اندیشند.

✓برای ایران و ضرورت ستیز بی‌امان و بی توقف با فساد سازمان یافته، که نفت ما را از بازار بین‌المللی و رسمی خارج کرده‌، تا به ثمن بخس به حراج برود ، به طمع به چنگ آوردن سودهای کلان ناشی از دور زدن تحریم‌ها، و آن همه مشقت هایی که صاحبان این ثروت یعنی ملت شکیبا و پرتحمل ما متحمل شده .

✓ برای ایران، و روند انهدام تدریجی‌ مخازن و تأسیسات، و بویژه حذف تخصص نیروی کار، که باید با فوریت مورد توجه قرار گیرد و این دارایی‌‌ رها شده را به کمک دانش دانشوران و مهارت متخصصان ، بازو و فکر کارکنان و از همه مهمتر ، نیروی ماهر و عاشق ایران که تعلق خاطر جامعه‌ی بیدارِ صنعت ملی‌شده‌ی نفت را به گستره‌ی زندگی بازگرداند 

✓ برای ایران ، و شما و ما و خانواده ‌های شما و ما ، که مدام در اضطراب به یغما رفتن‌ها بوده‌اید، به خاطر درخشش دوباره‌ی این صنعت ثروتمند ملی ، که حالا حتی به جای دارایی‌های آن، هیولای ناداری کارکنان، بازنشستگان  و مشاغل وابسته به آن را رنج می‌دهد.

برای ظهور و بروز رخدادی نیک که یک اصلاح در مبانی ، کاربرد‌ها و کارآزمون‌ها بوجود آورد ، برای ایران و مردمان او ، پای در میدان بگذارید و این شیب تند زوال صنعت نفت را به دشت هموار هدایت کنید. ما به این نکته‌ها اندیشیده و دل سپرده‌ایم که از شما می‌خواهیم دست در دست هم ، صنعت ملی‌شده‌ی نفت را از این گردنه‌ی مهیب و هولناک به احترام ایران عزیز عبور دهیم. شاید دیگر جای درنگ نباشد ، شایسته است از تردیدها بگذریم و یقین کنیم برای ایران باید کاری کرد. شکوه ایران هر روز نیازمند عزم‌های درست و خردمندانه ، عشق به میهن و شوق پر ثمر به آینده است.

برای ایران به دکتر پزشکیان رای آگاهانه بدهید و بدهیم ، به امید آنکه این مسیر رو به زوال به پایان خود برسد و چراغ متبرک رواج تولید افروخته بماند.

 

                                                               شورای عالی راهبردی

                                          ستاد مرکزی انتخاباتی نفت و انرژی دکتر پزشکیان

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان