طرز تهیه استیک مغولی غذای متفاوت و خوشمزه

استیک یکی از محبوب ترین غذاها در منوی اکثر رستوران ها می باشد. استیک را می توان با دستور تهیه مختلف در طعم های متنوع و مختلف به راحتی در منزل تهیه و به همراه زیتون و مواد دلخواه سرو کرد.

طرز تهیه استیک مغولی غذای متفاوت و خوشمزه

استیک مغولی یکی از استیک های خوش طعم و لذیذ بوده که با استفاده از گوشت راسته تهیه می شود. این استیک برخلاف استیک های دیگر در مدت رمان کمی تهیه می شود و در کل نیاز به 30 الی 35 دقیقه برای پخت و آماده سازی نیاز دارید. استیک مغولی با استفاده از سس سویا تهیه می شود که باعث شده استیک طعمی عالی به خود بگیرد. طرز تهیه استیک مغولی در این مطلب قرار دارد.

این مقدار مواد اولیه در مطلب قرار گرفته شده مناسب 5 الی 6 نفر می باشد که شما می توانید با یک و یا دو برابر کردن مواد اولیه استیکی خوش طعم برای انواع مهمانی ها از جمله جشن تولد تهیه کنید. این استیک با روش خاص مغولی طعم دار می شود. از جمله انواع استیک های خانگی با طعمی بی نظیر می توان به استیک تاتار، استیک پنیری و استیک نیویورکی اشاره کرد.

استیک مغولی خوش طعم

مواد لازم

  • گوشت استیک نیم کیلوگرم
  • پیازچه 2 عدد
  • آب 1/2 پیمانه
  • سس سویا 1/2 پیمانه
  • آرد ذرت 1/4 پیمانه
  • شکر قهوه ای 3/4 پیمانه
  • سیر خرد شده 1 قاشق غذا خوری
  • زنجبیل رنده شده 1/2 قاشق چای خوری
  • روغن 3 قاشق غذا خوری

استیک مغولی ساده و لذیذ

طرز تهیه استیک مغولی لذیذ با روش اصلی

ابتدا برای تهیه سس این استیک خوش طعم و لذیذ باید 2 قاشق غذاخوری روغن را در قابلمه ای بریزید و زمانی که روغن داغ نشده است سیر را به همراه زنجبیل به قابلمه بی افزایید. قبل از پخته شدن سیر آب و سس سویا را بی افزایید و هم بزنید.

پس از گذشت 2 الی 3 دقیقه که سس شروع به جوشیدن کرد زیر گاز را خاموش کنید. حالا گوشت را به تکه های کوچک تبدیل کنید و در مخلوط آرد ذرت بگذارید تا تمام گوشت با آرد پوشانده شود. حالا صبر کنید تا گوشت ها 10 دقیقه در آرد ذرت قرار داشته باشند.

حالا پیازچه ها را به تکه های 1 سانتی متری تبدیل کنید. سپس تابه ای کوچک با مقدار زیادی روغن بر روی حرارت قرار دهید. زمانی که روغن داغ شد تکه های گوشت را درون ماهی تابه به مدت 3 الی 4 دقیقه سرخ کنید. پس از 4 دقیقه گوشت مقداری پخته می شود.

گوشت ها را در دستمال حوله ای قرار دهید تا روغن اضافه گوشت گرفته شود. حالا روغن تابه را دور بریزید و تابه را بدون روغن بر روی حرارت قرار دهید. گوشت ها را به درون تابه برگردانید تا گرم شوند. پس از گذشت 2 دقیقه سس را به همراه پیازچه ها اضافه کنید.

طرز تهیه استیک مغولی لذیذ

در مرحله آخر پس از گذشت 3 دقیقه گوشت را به همراه پیازچه ها از تابه خارج کنید و در ظرف مورد نظر سرو نمایید. دقت داشته باشید که باید فقط گوشت و پیازچه ها را سرو کرد و سس در تابه باقی بماند زیرا سس برای طعم دار کردن استیک مغولی بود. نوش جان.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان