امارات ؛ کاهش خطبه های نماز جمعه به دلیل گرما

خطبه جمعه در امارات معمولاً ۲۰ دقیقه یا ممکن است بیشتر طول بکشد. به هنگام برگزاری نمازجمعه بسیاری از مردم در زیر آفتاب سوزان جمع می شوند.

امارات برای حفاظت از نمازگزاران در برابر گرما خطبه های جمعه را کوتاه می کند.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات امارات اعلام کردند برای محافظت از مومنان در برابر گرمای شدید، در بحبوحه افزایش دما در طول تابستان، مدت زمان سخنرانی در مساجد را از جمعه تا ماه اکتبر آینده کوتاه کند.

اداره کل اوقاف و زکات امارات روز پنجشنبه در اطلاعیه ای از خطبای مساجد خواست: از فردا جمعه تا مهر ماه، خطبه های نماز جمعه خلاصه شود تا مدت زمان ایراد خطبه ها با نماز از 10 دقیقه تجاوز نکند. این اقدام به دلیل حفظ امنیت نمازگزاران به ویژه در ماه های تابستان انجام می شود.

خطبه جمعه در امارات معمولاً 20 دقیقه یا ممکن است بیشتر طول بکشد. به هنگام برگزاری نمازجمعه بسیاری از مردم در زیر آفتاب سوزان جمع می شوند.

مقامات امارات به دنبال جلوگیری از گرمازدگی و عوارض ناشی از آن هستند. دمای هوا در بخش‌هایی از این کشور جنوب خلیج‌فارس به 50 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

امارات در تابستان، کار در فضای باز و زیر آفتاب را از ظهر تا سه بعد از ظهر ممنوع می‌کند. این بخشی از سیاست "ممنوعیت کار ظهر" است که در منطقه جنوب خلیج فارس دنبال می شود.

همزمان به گفته مقامات سعودی، بیش از 1300 نفر در حین انجام مناسک حج در مکه فوت کرده اند. مقامات سعودی اعلام کردند اکثر این افراد مجوز نداشتند و مدت طولانی زیر نور خورشید راه می رفتند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان