تعویق پیاده‌روی فضایی به دلیل نشت لباس فضانوردان

به نظر می‌رسد که باید مدتی صبر کنیم تا فضانوردان ناسا بتوانند از «ایستگاه فضایی بین‌المللی» بیرون بیایند.

ناسا به دلیل مشکل نشت لباس فضایی، پیاده‌روی فضایی بعدی بیرون از «ایستگاه فضایی بین‌المللی» را تا پایان ژوئیه به تعویق انداخت.
 
به گزارش ایسنا، به نظر می‌رسد که باید مدتی صبر کنیم تا فضانوردان ناسا بتوانند از «ایستگاه فضایی بین‌المللی» بیرون بیایند.
 
به نقل از اسپیس، مقامات ناسا بعدازظهر دیروز 28 ژوئن اعلام کردند که این آژانس در حال برنامه‌ریزی برای یک پیاده‌روی فضایی دو نفره در روز دوم ژوئیه بود اما این پیاده‌روی تا پایان ماه ژوئیه به تعویق افتاد.
 
این تاخیر، زمان بیشتری را به گروه‌های ماموریت می‌دهد تا آنچه را در پیاده‌روی فضایی روز 24 ژوئن رخ داده است، بررسی کنند. «تریسی کالدول دایسون»(Tracy Caldwell Dyson) و «مایک بارات»(Mike Barratt) فضانوردان ناسا قرار بود حدود 6.5 ساعت بیرون از ایستگاه فضایی بین‌المللی کار کنند اما پس از 31 دقیقه به دلیل نشت لباس فضایی دایسون مجبور به توقف کار شدند.
 
گروه‌های زمینی هنوز نتوانسته‌اند علت اصلی نشت را کشف کنند. «بیل اسپچ»(Bill Spetch) مدیر یکپارچه‌سازی عملیات برنامه ایستگاه فضایی بین‌المللی ناسا دیروز طی یک نشست مطبوعاتی گفت: با توجه به این موضوع، در حال حاضر پایان ماه ژوئیه را برای پیاده‌روی فضایی بعدی خود در نظر داریم. ما می‌خواهیم به گروه زمان کافی بدهیم تا بفهمند چه اتفاقی رخ داده است و مطمئن شویم که به ایجاد هیچ تغییری نیاز نداریم.
 
در پیاده‌روی فضایی که اکنون به تأخیر افتاده است، باز هم دایسون و بارات حضور خواهند داشت. مقامات ناسا روز 27 ژوئن در یک پست وبلاگ نوشتند: این دو نفر، نصب جایگزین و سخت‌افزار را انجام خواهند داد تا شرایط را برای ارتقای تجهیزات علمی و بازرسی‌های مورد نیاز روی خطوط لوله ایستگاه آماده‌ کنند.
 
نشت مایع خنک‌کننده یک معضل تکراری برای پیاده‌روی فضایی بیرون از ایستگاه فضایی بین‌المللی است. به عنوان مثال، در مارس 2022 «ماتیاس مورر»(Matthias Maurer) فضانورد آژانس فضایی اروپا پس از یک پیاده‌روی فضایی طولانی متوجه تجمع آب در کلاه خود شد و این مشکل به توقف هفت ماهه پیاده‌روی فضایی انجامید. «لوکا پارمیتانو»(Luca Parmitano) فضانورد آژانس فضایی اروپا در سال 2013 یک نشت وحشتناک‌تر را تجربه کرد. کلاه پارمیتانو هنگام پیاده‌روی فضایی پر از آب شد و او را مجبور کرد که به ایستگاه فضایی بازگردد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان