ساوت‌گیت پردرآمدترین، سانیول کم‌درآمدترین مربی یورو؛ شگفتی‌ساز کمترین حقوق را می‌گیرد

فهرست دستمزد مربیان حاضر در یورو ۲۰۲۴ منتشر شد که گرت ساوت‌گیت، سرمربی انگلیس، با ۵.۹ میلیون یورو در صدر قرار گرفته است. در مقابل، ویلی سانیول، سرمربی گرجستان که با تیمش شگفتی‌ساز شده، با ۲۰۰ هزار یورو کمترین حقوق را دریافت می‌کند.

فهرست دریافتی مربیان حاضر در یورو نشان می‌دهد گرت ساوت‌گیت در صدر قرار گرفته است و ویلی سانیول که با تیمش شگفتی‌ساز شده، قعرنشین این فهرست است.

به گزارش ایسنا، روزنامه انگلیسی دیلی‌میل به‌تازگی فهرستی از دستمزد سرمربیان تیم‌های حاضر در یورو 2024 را منتشر کرده است. گرت ساوتگیت با 5.90 میلیون یورو در جایگاه اول قرار دارد. همه چیز منطقی است: گران‌ترین تیم یورو توسط پردرآمدترین مربی هدایت می‌شود. قبلا به اندازه کافی درباره سرمربی انگلیس صحبت شده است. بازی تیمش ناامیدکننده است و کاپیتانش خیلی شفاف ​​اعتراف کرد که بازیکنان وظایفشان را در زمین درک نمی‌کنند. انگلیسی‌ها به‌سختی از گروهشان صعود کردند و پیروزی بر اسلواکی‌ آنها را به یک‌چهارم می‌رساند.

پس از ساوت‌گیت، یولیان ناگلزمان با 5.66 میلیون یورو قرار دارد. ناگلزمان را به خاطر ذهن کامپیوتری‌اش، مسی دنیای مربیگری می‌نامند. تا اینجای کار، آلمان با هدایت او عالی بوده است.

ساوت‌گیت پردرآمدترین، سانیول کم‌درآمدترین مربی یورو؛ شگفتی‌ساز کمترین حقوق را می‌گیرد

روبرتو مارتینس، سرمربی اسپانیایی پرتغال، با 4.72 میلیون یورو در رده سوم است. پرتغالی‌ها بازی سختی مقابل چک داشتند و توانستند با دو برد و یک شکست برابر گرجستان راهی دور حذفی شوند. کریستیانو هنوز گل نزده است اما بیشترین تعداد شوت و آفساید را در دور گروهی داشته است.

دیدیه دشان با 3.78 میلیون یورو در جایگاه چهارم این فهرست قرار دارد. این تعجب‌آور است چون دشان با فرانسه قهرمان جام جهانی و نایب‌قهرمانی در این رقابت‌ها را به دست آورد. با این حال، این یورو نشان داد که فرانسوی‌ها نیز مشکلات خاص خودشان را دارند؛ به خصوص بدون کیلیان ام‌باپه که کار برای این تیم گره می‌خورد.

ساوت‌گیت پردرآمدترین، سانیول کم‌درآمدترین مربی یورو؛ شگفتی‌ساز کمترین حقوق را می‌گیرد

رونالد کومان و لوچانو اسپالتی نیز با 2.95 میلیون یورو به طور مشترک در رده پنجم‌اند. اسپالتی در یورو ترکیب متوسطی داشت و حذف آتزوری در مرحله یک‌هشتم نهایی غافلگیرکننده نبود.

این در شرایطی است که رالف رانگنیک با 1.77 میلیون یورو عملکرد خوبی در یورو داشت. سران بایرن قبل از یورو کیسه‌های طلا را به سمت رانگنیک پرتاب کردند اما علاقمندی رالف به بازیکنانش معلوم شد و او این پیشنهاد را رد کرد. 

ساوت‌گیت پردرآمدترین، سانیول کم‌درآمدترین مربی یورو؛ شگفتی‌ساز کمترین حقوق را می‌گیرد

نکته قابل توجه لوئیس دلافوئنته است که با 1.18 میلیون یورو در بین 10 مربی نیست اما اشکالی ندارد ویلی سانیول که کار بزرگی انجام داده کمترین درآمد را در بین مربیان در یورو دارد؛ 200 هزار یورو. این تقریبا 30 برابر کمتر از ساوت‌گیت است! اما گرجستان حامیان مالی جدی دارد. این تیم در حال حاضر 10 میلیون دلار برای صعود از مرحله گروهی دریافت کرده است و قطعا چیزی هم نصیب سانیول خواهد شد. ویلی بیش از هر کس دیگری سزاوارش است.

 

فهرست گران‌ترین مربیان یورو

گرت ساوتگیت/ انگلیس/ 5 میلیون پوند

یولیان ناگلزمان/ آلمان/ 4.8 میلیون پوند

روبرتو مارتینس/ پرتغال/ 4 میلیون پوند

دیدیه دشان/ فرانسه/ 3.2 میلیون پوند

رونالد کومان/ هلند/ 2.5 میلیون پوند

لوچانو اسپالتی/ ایتالیا/ 2.5 میلیون پوند

وینچنزو مونتلا/ ترکیه/ 1.5 میلیون پوند

مورات یاکین/ سوئیس/ 1.4 میلیون پوند

رالف رانگنیک/ اتریش/ 1.5 میلیون پوند

دومنیکو تدسکو/ بلژیک/ 1.3 میلیون پوند

زلاتکو دالیچ /کرواسی/ 1.3 میلیون پوند

دراگان استویکوویچ/ صربستان/ 1.2 میلیون پوند

لوئیس دلافوئنته/ اسپانیا/ 1 میلیون پوند

سرگئی ربروف/ اوکراین/ 1 میلیون پوند

کسپر هیولمند/ دانمارک/ 970 هزار پوند

سیلوینیو/ آلبانی/ 630 هزار پوند

استیو کلارک/ اسکاتلند/ 500 هزار

میشل پروبیزرس/ لهستان/ 500 هزار

فرانچسکو کالزونا/ اسلواکی/ 455 هزار پوند

مارکو روسی /مجارستان/ 250 هزار پوند

ماتاژ کک/ اسلوونی/ 250 هزار پوند

ایوان هاسک /چک/ 210 هزار پوند

ادوارد یوردانسکو/ رومانی/ 200 هزار پوند

ویلی سانیول/ گرجستان/ 170 هزار پوند

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر