طلسم شوم کاپیتانی رئال؛ ۴ کاپیتان در ۳ سال راهی مقصدی دیگر

بازوبند کاپیتانی رئال مادرید در سال‌های اخیر به طلسمی شوم تبدیل شده است. از سال ۲۰۲۱ تاکنون، ۴ کاپیتان اول کهکشانی‌ها به ترتیب سرخیو راموس، مارسلو، کریم بنزما و ناچو فرناندس، راهی تیم‌های دیگر شده‌اند.

از سال 2021، به طور مرتب هر تابستان کاپیتان اول رئال مادرید از این تیم جدا شده است.

به گزارش فوتبال 360، قبول جایگاه کاپیتان اول رئال مادرید طی فصل‌های گذشته به یک شغل پر خطر تبدیل شده است. با جدا شدن ناچو از جمع کهکشانی‌ها، تعداد کاپیتان‌های اول رئال مادرید که این تیم را ترک می‌کنند از سال 2021 تا به امروز به عدد جالب توجه 4 نفر رسیده. این لیست البته همچنان طی آینده نزدیک قربانی خواهد گرفت.

طلسم شوم کاپیتانی رئال؛ 4 کاپیتان در 3 سال راهی مقصدی دیگر

سرخیو راموس

اولین نفر در این جمع سرخیو راموس بود. مدافع خاطره‌انگیز و اسطوره‌ای رئال مادرید تابستان 2021 و طی فرآیندی باورنکردنی از این تیم جدا شد. راموس وقتی تصمیم خود را برای تمدید قراردادش با باشگاه گرفت، فهمید بازه زمانی هیات مدیره برای پاسخ او به پیشنهاد تمدید به اتمام رسیده و به همین دلیل پاسخ مثبت او دیگر فایده‌ای نداشت. مسئولان رئال مادرید به سرعت موفق شدند داوید آلابا را از بایرن مونیخ به خدمت گرفته و جایگزین راموس کنند. کاپیتان مقتدر کهکشانی‌ها پس از 16 فصل حضور در باشگاه، 671 بازی با پیراهن رئال مادرید و به ثمر رساندن 101 گل از جمله گل تاریخی 92:48 در فینال لیسبون برابر اتلتیکومادرید، پایتخت اسپانیا را به مقصد پاریس ترک کرد.

طلسم شوم کاپیتانی رئال؛ 4 کاپیتان در 3 سال راهی مقصدی دیگر

مارسلو

برزیلی دوست داشتنی خط دفاع رئالی‌ها، تنها یک فصل از بستن بازوبند کاپیتانی رئال مادرید لذت برد. تابستان 2022 او قربانی بعدی بود. مارسلو با وجود بالای سر بردن جام قهرمانی لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا به عنوان کاپیتان اول، پیشنهاد تمدید قرارداد را از سوی مسئولان باشگاه دریافت نکرد تا مجبور شود پس از 16 فصل به یاد ماندنی، انجام 546 بازی، به ثمر رساندن 38 گل و ارسال 101 پاس گل، جمع کهکشانی‌ها را ترک و به فلومیننسه بازگردد. بسیاری از کارشناسان فوتبال اسپانیا، مارسلو را پس از روبرتو کارلوس و خوسه آنتونیو کاماچو، بهترین مدافع چپ تاریخ رئال مادرید می‌دانند.

طلسم شوم کاپیتانی رئال؛ 4 کاپیتان در 3 سال راهی مقصدی دیگر

کریم بنزما

سومین کاپیتان اول رئال مادرید که تیم را ترک کرد، کریم بنزما بود. درست پایان فصل 2023-2022 کاپیتان محبوب رئالی‌ها در تصمیمی عجیب و غیرمنتظره بدون اینکه منتظر پیشنهاد تمدید قرارداد از سوی باشگاه باشد پیوستن خود به الاتحاد عربستان را اعلام کرد؛ هرچند برخی رسانه‌های اسپانیایی معتقدند باشگاه قرار نبود پیشنهاد مناسبی را برای تمدید قرارداد به کاپیتان 34 ساله خود بدهد. بنزما پس از 14 سال حضور در رئال مادرید؛ انجام 648 بازی، به ثمر رساندن 354 گل و ارسال 165 پاس گل، به عنوان دومین گلزن برتر تاریخ باشگاه پس از کریستیانو رونالدو و یکی از پرافتخارترین بازیکنان تاریخ باشگاه، مادرید را به مقصد جده ترک کرد.

طلسم شوم کاپیتانی رئال؛ 4 کاپیتان در 3 سال راهی مقصدی دیگر

ناچو فرناندس

جدیدترین کاپیتان جدا شده از جمع رئالی‌ها، ناچو فرناندس است. با جدایی ناچو از جمع کهکشانی‌ها و پیوستن او به القادسیه عربستان، روند جدایی کاپیتان‌های اول تیم به پایان نخواهد رسید. پس از ناچو حالا کاپیتان اول رئالی‌ها لوکا مودریچ است. او تا تابستان 2025 با کهکشانی‌ها قرارداد دارد و به احتمال فراوان آخرین فصل حضور خود در مادرید را پشت سر خواهد گذاشت. پس از لوکا مودریچ نام دنی کارواخال و لوکاس واسکس دیده می‌شود و آنها هم زمان زیادی بازوبند کاپیتانی را به بازو نمی‌بندند!

طلسم شوم کاپیتانی رئال؛ 4 کاپیتان در 3 سال راهی مقصدی دیگر

دوران ثبات بازوبند برای والورده؟

چهارمین کاپیتان رئال مادرید در فصل آینده فِده والورده خواهد بود. این هافبک 25 ساله و متعصب اروگوئه‌ای نه تنها یکی از بهترین و محبوب‌ترین بازیکنان رئال مادرید محسوب می‌شود که یکی از مهره‌های بسیار مهم و محبوب نزد فلورنتینو پرس است. والورده پیش از این از رویای خود برای رهبری رئال مادرید گفته بود و  در آینده‌ای نه چندان دور به کاپیتان اول رئال مادرید تبدیل می‌شود و به نظر می‌رسد دوران ثبات این مسئولیت، نصیب این اروگوئه‌ای متعصب می‌شود. کاپیتان محبوب با توجه به سن و سالش می‌تواند نیم نگاهی به شکستن رکورد 7 ساله رائول گونسالس در قبول این مسئولیت داشته باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر