انتقاد از قالیباف: رئیس قوه مقننه نباید از کاندیدای خاصی حمایت کند

باقرخلیلی تصریح کرد: از آنجا که در قانون اساسی ، رئیس جمهور قوه ی بالاتر  و بعنوان یک نهاد عالی ریاست دارد بیانگر جایگاه والای ریاست جمهوری است که نشان می دهد موضع گیری قالیباف در حمایت از یک کاندیدای خاص به معنی این است که به دنبال یکدست سازی مجموعه قانونگذاری ونظارت واجرای قانون در کشور است و این خلاف میثاق ملی است و از سویی دخالت در خواست عمومی ...

رئیس اتاق تعاون آذربایجان غربی گفت : صرف نظراز حرف وحدیث های گفته شده درباره انتخابات هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ،  کاندیداتوری رئیس قوه مقننه از لحاظ حقوقی شاید قابل قبول باشد اما در نظام سیاسی ایران،  رئیس قوه مجریه بعنوان دومین مقام عالی کشور و رئیس جمهور را مردم انتخاب می کند نه رئیس مجلس شورای اسلامی!

رئیس هیات رئیسه اتاق تعاون استان افزود: حمایت آقای قالیباف بعنوان رئیس مجلس از یک کاندیدای خاص در واقع دخالت در قوه ی مجریه محسوب می شود.

به گفته وی تفکیک قوا برای پیشگیری از تمرکز قدرت بوده و اگر رئیس قوه ی مقننه میخواهد رئیس قوه ی مجریه را انتخاب کند چگونه می تواند بر عملکرد قوه ی مجریه نظارت کند. 

باقرخلیلی تصریح کرد: از آنجا که در قانون اساسی ، رئیس جمهور قوه ی بالاتر  و بعنوان یک نهاد عالی ریاست دارد بیانگر جایگاه والای ریاست جمهوری است که نشان می دهد موضع گیری قالیباف در حمایت از یک کاندیدای خاص به معنی این است که به دنبال یکدست سازی مجموعه قانونگذاری ونظارت واجرای قانون در کشور است و این خلاف میثاق ملی است و از سویی دخالت در خواست عمومی مردم محسوب می شود.

وی یادآورشد : قالیباف نماینده ی یک شهر است که توسط دیگر نمایندگان مجلس به ریاست مجلس رسیده است . نمایندگان مردم در ساختار قوه ی مجریه نقشی ندارند و نمی توانند قبل از انتخاب رئیس جمهور و خارج از قانون در ساختار دولت دخالت کنند .

به گفته وی اگر قالیباف تمایل دارد جلیلی رئیس جمهور شود چگونه می تواند برعملکرد وی نظارت  داشته باشد و فردا  تخلفی اتفاق افتاد چگونه می تواند بدان نظارت کند ؟!

خلیلی گفت: در واقع قالیباف با اظهارنظرخودشان  اعلام کرد که اگر جلیلی انتخاب شود نظارت نخواهیم کرد! 

وی گفت : انتخاب رئیس جمهور با رأی مردم و تنفیذ رهبری است حتی رهبرمعظم همواره تاکید دارند که نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی هیچ دخالتی در انتصابات دولتی نداشته باشند و این اقدام قالیباف نه تنها دهن کجی به مردم و رهبری است بلکه نقض صریح قانون اساسی نیز است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر